חברת "סלטי שמיר" הודיעה היום (חמישי) כי היא מסירה מהמדפים מוצרים כצעד זהירות, לאחר שטחינה שסופקה לחברה מ"טחינה הנסיך" הכילה את חיידק הסלמונלה. המוצרים שמורדים מן המדפים הם כל מוצרי החומוס עם תאריכים התוקף מה-18-1 בספטמבר, כל מוצרי הטחינה שתאריכם פג מה-16.9 ועד ה-3.10, וכל מוצרי החציל בטחינה בטווח תאריכי התוקף של 1.9 עד 18.9.
"סלטי שמיר" הודיעו הבוקר כי אמש ב-19:30 התקבלה הודעה מטעם הספקית "טחינה הנסיך", לפיה טחינה שסופקה למפעלי חברת הסלטים נמצאה נגועה בחיידק הסלמונלה. לפי ההודעה, חומר הגלם התקבל עם תוצאות מעבדה חיצונית תקינות לחיידקים, ובכללם לחיידקי סלמונלה. עם זאת, החליטו במפעל לבצע החזרה יזומה (ריקול) לכל המוצרים אשר יוצרו מטחינה זו. בחברה מדגישים כי בבדיקת חלק מהמוצרים לא נמצאו סימני סלמונלה.
איסוף המוצרים נעשה בתיאום מלא עם משרד הבריאות, נמסר בהודעה מטעם החברה לציבור. בחברה מדגישים כי המוצרים שאינם בטווח תאריכי התוקף הללו זוהו בוודאות כלא נגועים בחיידק, וכי בתוך ימים ספורים יחודש מלאי המוצרים
בהודעה שפרסמה החברה נכתב כך "הודעה לצרכנים על הפעלת נוהל החזרה יזומה של מוצרי טחינה וחומוס בסלטי שמיר בעקבות סלמונלה".
סלטי שמיר מבקשת לידע את קהל לקוחותיה כי בעקבות הודעת ספק הטחינה הגולמית "טחינה הנסיך" מאתמול בלילה על זיהום של חיידקי סלמונלה בחומר הגלם שסופק לנו אנו מפעילים נוהל החזרה יזומה על מוצרינו כדלקמן.
בעקבות הודעה זו של טחינה הנסיך ובתאום עם גורמי משרד הבריאות ושירות המזון הארצי החליטה הנהלת החברה להפעיל נוהל החזרה יזומה על כלל המוצרים אשר יוצרו מחומר גלם זה.
אנו מבקשים מכלל הצרכנים לא לצרוך את המוצרים המפורטים מטה על-פי תאריכי התפוגה המופיעים עליהם:
כל מוצרי החומוס מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן",
"סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 עד 18/9/2016 .
o כל מוצרי הטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 16/9/2016 עד 3/10/2016 .
כל מוצרי חציל בטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 עד 18/9/2016.
צרכנים אשר יש ברשותם מוצרים מהרשימה הנ"ל מתבקשים שלא לצרוך אותו ולפנות למוקד שירות הלקוחות שלנו בטלפון 03-9067744
סלטי שמיר מתנצלת על התקלה שאירעה שלא באשמתנו ופועלת להסיר מהמדפים ולאסוף את המוצרים מכל דרכי השיווק.
הנהלת סלטי שמיר פועלת תחת סטנדרטים של איכות מחמירים ובינ"ל ועושה כל שנדרש להבטחת איכות ובטיחות מוצריה. אנו נפעל באופן מיידי להשלמת המוצרים שהוסרו מהמדף.