עקיצה על גלגלים: נחשפה מעילה לכאורה בסוכנות הביטוח מנצר ישראל באשדוד

עשרות לקוחות שביטחו את מכוניתם או דירתם בסוכנות ביטוח באשדוד, הזדעזעו לגלות כי הם אינם מבוטחים למרות ששילמו. המעילה לכאורה הגיעה אף לתחקיר ששודר בערב יום רביעי בתכנית "הצינור" של גיא לרר בערוץ 10. לקוחה אחת אף פתחה קבוצת וואטסאפ לנפגעים, העדויות מצטברות ונשקלת תביעה ייצוגית
מכוניות ברמזור

רבים מתושבי העיר וגם מחוצה לה, שבחרו לבטח את מכוניתם או דירתם באמצעות סוכנות הביטוח של מנצר ישראל באשדוד, גילו לתדהמתם כי נפלו קורבן להונאה גדולה לכאורה. סוכנות הביטוח משרתת רבים מהמגזר החרדי, אך לא רק. בשל המחירים הזולים של הביטוח פנו אליהם מכלל הציבור, וגם תושבים מחוץ לאשדוד. בעקבות ריבוי מקרים, שבהם לקוחות גילו כי למרות התשלום שנגבה הם אינם מבוטחים, ויתרה מכך, נגבו מהם סכומים גבוהים יותר ממה שסוכם, לקוחה אחת אף פתחה קבוצת וואטסאפ לנפגעים, העדויות מצטברות ונשקלת תביעה ייצוגית.

"השיטה" של העובד פעלה לכאורה באופן הבא: אנשים קיבלו הצעה זולה במיוחד, רכשו את הביטוח אולם לא הקפידו לבקש את פוליסת הביטוח לידיהם או שנאמר להם כי בשל בעיה כזו או אחרת תישלח אליהם הפוליסה מאוחר יותר. כך אירע שבמקרים רבים הפוליסה כלל לא הוקמה, או שהוקמה תוך פרטים שאינם נכונים. "אסור בשום אופן לשלם במזומן בלי לקבל קבלה ואת פוליסת הביטוח ליד", אומר לנו סוכן ביטוח אשדודי. "חוץ מזה שהצעת מחיר זולה משמעותית צריכה להדליק נורות אזהרה".

"רכשתי ביטוח חובה ומקיף לרכב. כשקרה לי מקרה ביטוחי, גיליתי שאין לי בכלל ביטוח מקיף אלא רק חובה, למרות ששילמתי גם על מקיף. פניתי לסוכנות הביטוח ואז פתאום שמעתי גמגומים. בנוסף לכך, פתאום גיליתי בכרטיס האשראי שלי חיובים נוספים, וחויבתי 3000 שקלים יותר ממה שהייתי צריך להיות מחויב", כתב אחד הנפגעים.

מי שהביא את המקרה לתודעה ברמה הארצית הוא רמו ברגיג, יו"ר ארגון הסטודנטים במכללת סמי שמעון אשדוד, שאביו אבנר ביטח את רכבו בחברה. רמו הגיע אל הסוכנות, הקליט את השיחה, שבה מודים כי האב שילם על ביטוח, אך לא קיבל כזה. הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות הגיע אל תחקריני תכניות שונות, ביניהן "הצינור" של גיא לרר בערוץ 10. הם ערכו תחקיר ושידרו אותו ביום רביעי בלילה.

"לפני כחודש ימים אבא שלי הלך לחברת סוכנות ביטוח מנצר ישראל לסוכן בשם מ' על מנת לבטח את רכבו", כתב רמו, "הוא שילם את כל הסכום במלואו, ונאמר לו שאם ישלם במזומן יוכלו לעשות לו הנחה, וכך עשה. לאחר מכן ביקש את הקבלה והטופס עבור הביטוח. נאמר לו שיש בעיה עם המדפסת, ושהם ישלחו לו בדואר. לאחר כחודש, כשאבי בטוח שיש לו ביטוח מכיוון שהוא שילם אותו, הוא הלך לסוכן על מנת לבטח גם את הרכב של אמי. לתדהמתו, התברר שלרכב הראשון שהוא שילם במזומן בכלל אין ביטוח, ויש עובד שסרח וגנב מהחברה את כספי הלקוחות. בסוכנות אמרו לאבי שבימים הקרובים יסדרו לו את התקרית המצערת".

לטענת ברגיג, מה שהחברה עשתה חמור לא פחות. "העובד גנב מהחברה, והיא לא לקחה אחריות ובאופן אוטומטי ביטחה את הלקוחות רטרואקטיבית, אלא עשתה בדיוק את ההיפך, והתנערה מאחריות. הם אמרו לנו ללכת לעובד, ולדרוש ממנו את הכסף. עברו כבר יותר משבועיים, ואבא שלי נשאר חסר אונים מול סוכן הביטוח שאינו מוכן לבטח אותו עבור מה ששילם, ומנגד אינו מוכן להחזיר לו את כספו ששילם ללא שום תמורה. מבחינת חברת הביטוח אבי צריך ללכת לעובד, ולבקש ממנו את הכסף שגנב מהחברה. כששמעתי את המקרה, היה קשה לי להאמין שדבר כזה קורה בעיר שלנו. אני מציע למבוטחים בחברה לבדוק מה קורה עם הביטוח שלהם, שחלילה לא יקרה אסון ואז יגלו שהם לא מבוטחים. מה שמצער זה שאבי אינו הקורבן היחיד לסוכנות ביטוח זו".

תגובת סוכנות הביטוח מנצר ישראל: "לצערנו העובד ניצל תקופה בה הבעלים נעדר מהסוכנות בשל בעיה בריאותית ומעל באמון מעסיקיו. אנו מודעים לכך שמדובר במספר לקוחות שנפגעו, ומשפחת הגנב החליטה לקחת הלוואה כבדה בשביל להחזיר את הכסף לכל הנפגעים בהקדם. אנו מבטיחים שהכסף יוחזר ללקוחות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך