זוכה אשדודית באולימפיאדת הכימיה

רינה סבוסטיאנוב תלמידת מקיף ג' באשדוד זכתה במדליית ארד באולימפידת הכימיה בגיאורגיה. תחרות נערכה בהשתתפות 264 תלמידים מ-66 מדינות. סבוסטיאנוב: "לזכות במדליית ארד זה מאוד נעים, אבל אני אישית ציפיתי למדליית כסף או זהב"
זוכה אשדודית באולימפיאדת הכימיה

האולימפיאדה העולמית בכימיה התקיימה זו השנה ה-48 והיא הוותיקה ביותר מבין אולימפיאדות המדעים הבינלאומיות לתלמידי תיכון. השנה התקיימה התחרות בעיר טיביליסי שבגיאורגיה, בהשתתפות 264 תלמידים מ-66 מדינות.

המתמודדים בתחרות עוברים שני מבחנים, תיאורטי ומעשי, שאורך כל אחד מהם כחמש שעות. במסגרת המבחנים נדרשו התלמידים לסנתז חומר, לערוך מעקב קינטי אחרי תגובה כימית ולזהות חומרים בלתי ידועים על סמך תגובות כימיות.

חברי המשלחת הישראלית היו רון סולן מתיכון ראשונים בהרצליה שזכה במדליית הכסף, רינה סבוסטיאנוב תלמידת מקיף ג' באשדוד שזכתה במדליית ארד, אופיר שמול תלמיד התיכון הישראלי למדעים ואומנויות בירושלים וגיא הרדוף מתיכון ראשונים בעמק חרוד.

רינה סבוסטיאנוב שזכתה במדליית ארד נשמעה מאוכזבת מעט, על אף ההישג המכובד והמרשים. "לזכות במדליית ארד זה מאוד נעים, אבל אני אישית ציפיתי למדליית כסף או זהב. קצת התאכזבתי אבל ברור לי שזה הישג יפה מאוד.

בארץ דווקא הייתה נציגות יפה של בנות, אבל בתחרות העולמית כמות הבנות הייתה נמוכה יחסית. צריך לעודד יותר בנות לעסוק בתחומים מדעיים, כל עוד הסיבה שהן לא לומדות את התחום זה חשש מכישלון לעומת הגברים. אני מאוד אוהבת כימיה, ומקווה לעסוק במשהו שקשור לתחום בעתיד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך