חנינה מהנשיא ? המדינה מתנגדת לבקשת החנינה שהגיש הרב יאשיהו פינטו

הדיון לבקשת החנינה אותה הגיש הרב פינטו נדחתה ותובא לדיון בעוד חודש וחצי, ובינתיים מחלקת המדינה מתנגדת

בשורות לא כ"כ משמחות למנהיג קהילת 'שובה ישראל', מחלקת החנינות במשרד המשפטים והגורמים המקצועיים מתנגדים לבקשת החנינה שהגיש הרב יאשיהו פינטו, כך פורסם היום (שלישי) בחדשות 10.

עמדת מחלקת החנינות היא כי אין סיבה לחון את הרב פינטו שממשיך להנהיג את קהילת 'שובה ישראל' מהכלא הרפואי בו הוא שוהה, וכי הוא צריך להמשיך ולרצות את ענשו, בגין עבירות שוחד. בקשת החנינה אותה הגיש הרב פינטו נמצאת בדיון בבית הנשיא, ושהייתה אמורה לעלות לדיו היום, אך נדחתה לעוד חודש וחצי מעט לפני חודש עשירי וחגי תשרי הקרבים.

בבקשת החנינה, שהוגשה במהלך חודש אפריל האחרון ונחשפה לראשונה בחדשות 10, ציין הרב פינטו מספר נימוקים. בין השאר כתב הרב פינטו: "למעלה מלמעלה משני עשורים הוא מבצע מעשי חסד רבים". הנימוק השני נוגע למצבו הרפואי של הרב שחולה בסרטן. לטענתו, מאז נכנס לכלא הוא לא יכול לקיים את הטיפולים להם הוא נדרש ולכן מצבו הידרדר. טיעון שלישי נוגע למצבם הנפשי של בנו ושל אשתו. דבורה, רעייתו של הרב, ניסתה בעבר להתאבד, וניסתה לשים קץ לחייה פעם נוספת מאז שהחל לרצות את מאסרו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך