מכה קשה לעובדי נמל אשדוד: בעקבות העיצומים עובדים לא יקבלו את שכר הפרמיה

תמונה צבעונית של נמל אשדוד

בית הדין האזורי לענייני עבודה בעיר באר שבע קבע היום בהחלטה דרמטית פגיעה חוזרת בעובדי הנמל אשדוד בעקבות העיצומים המתנהלים לאחרונה במפעל הימי,

הנהלת נמל אשדוד ביקשה וסגן נשיאת בית הדין השופט אילן סופר החליט להעתיר לבקשתה וקבע כי עובדי הנמל אינם זכאים בזמן עיצומים לתשלום שכר הכולל תוספת פרמיה.

שינוי מציאות בנמל אשדוד, אחרי שהורגלו במשך שנים כי שכרם לא נפגע בכל הקשור לאם מתקיימת עבודה או לא, ולמרות האטה בפריקת אניות, וכן מנופים שלא תוקנו, ועובדים שביצעו רק חלק מהעבודה הם המשיכו לקבל את השכר ובתוכו המרכיב העיקרי של הפרמיה שנע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים, וכל זאת בחסות ההסתדרות וההתאגדות, אלא שביהמ"ש ראה לנכון להפסיק את ההתנהלות הזו.

ולמרות שבהנהלת נמל אשדוד ניסו לנהל משא ומתן בקשר לשיעור ההפחתה של השכר בזמן עיצומים, ולאחר שראו כי המשא ומתן לא צלח, החליטה ההנהלה לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה לסעד הצהרתי בעניין, וכאמור ביה"ד נעתר לבקשתה וקבע כי בזמן עיצומים חוזה העבודה המקורי בין הצדדים מושעה, ולכל היותר העובדים זכאים לשכר ראוי וללא פרמיה.

קביעה נוספת בפסק הדין מתייחסת לעצם הכרזה על סכסוך עבודה, המחייבת הודעה מוקדמת למעסיק טרם נקיטת צעדים ארגוניים, מקום בו אלו ננקטו בחלוף כשנה מאז הוכרז על הסכסוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך