משרד הבריאות חושף: כך נלחם במגפת שכחת הילדים ברכב

בחודש וחצי האחרון מתו חמישה ילדים כתוצאה משכיחתם ברכב, כתוצאה מכך ובמטרה למגר את התופעה הקשה כיינס שר הבריאות יעקב ליצמן את מנכל"י משרדי הממשלה הרלוונטיים כדי לדון בנושא

נלחמים במגפת שכחת ילדים ברכב: שר הבריאות יעקב ליצמן כינס ביום רביעי בצהריים את מנכל"י משרדי הממשלה הרלוונטיים כדי לדון בנושא נוכח גל האסונות בזמן האחרון.

במהלך הישיבה הוחלט כי משרד הבריאות ירכז את תרומת כל אחד ממשרדי הממשלה ויתאם פגישה משולבת לפתרון מהיר. משרד התחבורה יקדם את התקנה בחוק של כיסא ילדים שיחויב בחיישן.

המהלך להקמת הוועדה התבשל במהלך דיון חירום שנערך בנושא ביום שני בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן, זאת בעקבות האירוע החמישי החודש שילדים נשכחו ברכב והובילו לאסון.

בישיבה שנעכה בחדר סיעת 'יהדות התורה' השתתפו ח"כ אורי מקלב, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא ביטון – שמובילה את הטיפול בנושא, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, נציגי משרד החינוך, משרד התחבורה, משרד המדע והטכנולוגיה, השלטון המקומי ועוד.

לדברי ח"כ יפעת שאשא-ביטון: "תופעת שכחת הילדים ברכב הפכה למכת מדינה שגבתה את חייהם של יותר מדי ילדים בישראל ועלינו לעשות כל מאמץ למנוע זאת. אני מרגישה שיש צורך בהתגייסות של כולם על מנת למגר אותה, זאת הסיבה שבגינה יגיעו לדיון נציגי המשרדים השונים. ברור לנו שאין מנוס מלהסתייע בעזרים טכנולוגיים למניעת המוות המיותר של פעוטות וילדים וקריסת משפחותיהם. מדובר באחריות חברתית של כולנו".

המדען הראשי של משרד התחבורה, שי סופר, הציג בפני הוועדה המיוחדת פתרון שהמציא אברך מלייקווד שנעשתה כדי שלא לשכוח טלית ותפילין ברכב ולמנוע נזק. לדברי גורמים שהשתתפו בישיבה, הדבר הוצג כפתרון משמעותי. ההמצאה הובאה לראשונה בדיון בוועדת המדע בראשות ח"כ אורי מקלב. בסיום הישיבה הורה השר ליצמן למשרד התחבורה להציג תוך ארבעה ימים פתרונות לנושא.

בהמשך התייחסה ח"כ ביטון להצעת החוק שלה שנידונה ביום ראשון בוועדת השרים לענייני חקיקה, שם סוכם כי גננות ומטפלות יחויבו על ידי חוזר מנכ"ל משרד החינוך ותקנות משרד הכלכלה להתקשר להורה או למי שהילד נמצא בחזקתו ולדווח על אי הגעת הילד, תוך שעה מפתיחת הגן. עוד סוכם כי משרד החינוך והכלכלה יקבלו 3 חודשים לקביעת הנהלים בחוזר מנכ"ל ולא דרך חקיקה, וכי אם המהלך לא יצלח הנושא יחזור להליך חקיקה.

שר הבריאות הבטיח בדיון כי משרדו ייקח אחריות על העברת מהלך מונע בשיתוף כלל משרדי הממשלה בטווח המידי: "הדברים שקרו גרמו להתעוררות, אפשר למנוע את זה וצריך להגיע לפתרון. משרד הבריאות ירכז את הנושא, תוך שבוע נקיים ישיבה נוספת, נכנס את כלל המשרדים הנוגעים לדבר בימים הקרובים, אבל אני מבקש את התגייסות כלל המשרדים הרלוונטיים".

ח"כ אורי מקלב אמר בדיון: "לפני מספר שבועות בוועדת המדע והטכנולוגיה שאני עומד בראשה קיימנו דיון חירום בעקבות האסון של משפחת וינגוט, לצערנו אנחנו מקיימים דיון נוסף שברקע זה הילד הרביעי שנפטר, זה לא ייאמן. אנחנו צרכים לצאת מהקונספציה הזו שזו רק אשמת ההורים, משהפכנו לטכנולוגיים אנחנו לא זוכרים שום דבר בלי שיזכירו לו, המצבר מצפצף לנו, כך גם צריך להיות עם הילד".

"הציגו בפנינו בוועדה עשרות פתרונות ואם נחייב את התקנתם בחוק נציל חיים, השאלה מתי שר ומשרד התחבורה ייקחו על עצמם אחריות, יש גרירת רגלים, אין נכונות, הם צריכים לקחת אחריות" הוסיף מקלב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך