כלבים בשירות אנשים מחפשים מתנדבים

עמותת "כלבים בשירות אנשים" מטפלת בעזרת כלבים בנוער בסיכון, נפגעי נפש ובאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, וזקוקה למתנדבים מאשדוד לשהות וטיפול בכלבי הכלבייה

עמותת "כלבים בשירות אנשים" (כב"א) היא מוסד ללא כוונות רווח. לרשותה עשרות כלבי טיפול, מרביתם כלבים נטושים, אשר עברו אילוף ואימון לשמש ככלבים טיפוליים למגוון אוכלוסיות.

העמותה מוכרת כמרכז לתעסוקה מוגנת ובמסגרת כלביית העמותה מועסקים אנשים עם צרכים מיוחדים. העמותה מחפשת מתנדבים לשהות וטיפול בכלבי הכלבייה הכולל: טיול עם הכלבים, ניקיון וסידור המקום, מתן תשומת לב ומשחק איתם. בימים א'-ו' בשעות 9:00-16:00.

העמותה נוסדה בשנת 2006 על ידי פול אלמקייס, מהוותיקים והבכירים בין מאלפי הכלבים בארץ. בזכות 20 שנות ניסיונו בעבודה עם ילדים ונוער בסיכון ובעלי צרכים מיוחדים, פיתח אלמקייס מודל טיפולי הנקרא Dog-Time. המודל משלב גישות טיפוליות ושיקומיות יחד עם שיטת אילוף ועבודה עם כלבים, שהיא טיפולית במהותה. השיטה מפיקה תוצאות מדידות ומובהקות בתחום שינוים רגשיים והתנהגותיים של המטופלים עצמם, כמו גם של הכלבים, בני זוגם לעבודה, אשר מאולפים במסגרת התהליך להשתתף בתחרויות. שתי תוצאות אלו מושגות בזכות מערכת יחסים ייחודית שמפתח כל אחד מהילדים ובני הנוער עם בני-זוגם ההולכים על ארבע. רובם כלבים מעורבים ונטושים, שטופחו במסגרת עמותת כב"א.

לבים בשירות אנשים 2
מתוך סרטון העמותה

במהלך חמש השנים האחרונות, טופלו בעמותה כ-6000 ילדים ובני נוער. כיום – בזכות תכניות של שיתוף פעולה עם רשויות מקומיות וארגונים ארציים כגון העמותה לקידום נוער, עמ"ן, חברת המתנ"סים וקרן קרב, ילדים, נערים ומבוגרים ב-13 ערים ברחבי ישראל, מדימונה ועד נתניה, משתתפים בפעילויות עמותת כב"א.
במסגרת טיפול בעזרת כלבים נוצרת מערכת יחסים בין המטופל לבעל החיים ונפתחים שערים לריפוי, התפתחות וצמיחה משותפת. סיוע בעזרת כלבים מותאם לאנשים, גילאים ומצבים שונים כאשר בין היתר אנחנו עובדים עם נוער בסיכון, מסגרות חינוך מיוחד, ילדים עם ליקויי למידה והיפראקטיביות, אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, קשישים, נפגעי טראומה, נוער.

סיוע בעזרת כלבים הוא טיפול שמוכיח את עצמו בכל פעם מחדש והוא מספק הנאה צרופה לכל מי שנוטל חלק בתהליך. כך למשל, "המאלף הצעיר" – חוג ייחודי המיועד לילדים בגילאי 18-6 במסגרת תרבות הפנאי ומתקיים במתנ"סים השונים. החוג כולל עבודת אילוף עם כלבים בו הילדים לומדים כיצד לאלף את הכלבים למשמעת בשיטות מגוונות.

כלבים בשירות אנשים 3

רוצים להתנדב? פנו אל לנדב בטלפון: 08-8650246 או בדוא"ל: dog4people@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך