ניתוח נדיר הציל את בעלי "מאמא מיה" לשעבר

המנותח בנימין עגומי: "מאז האירוע החלטתי לנצל כל רגע בחיי עם הנכדים בחופשות ובטיולים וחזרתי ללכת כל יום במסלול הליכה בטיילת אשדוד"
ניתוח נדיר הציל את בעלי "מאמא מיה" לשעבר

לאחרונה עבר בנימין עגומי (68), תושב אשדוד ומבעלי מסעדת "מאמא מיה" לשעבר, ניתוח משולב דחוף ונדיר בהיקפו שהציל את חייו ביחידה לכירורגית חזה כללית בבית החולים "קפלן", בניהולו של מנתח בכיר, ד"ר אילן בר, ורופא בכיר ביחידה לכירורגית חזה כללית, פרופ' אמיר אלעמי, המשלב מעקף לעורק הלב וכריתת אונה ריאה ימנית ואונה ריאה שמאלית. עגומי, שניצל לאחר התקף לב חריף, חזר לפעילות לאחר מנוחה והחל ללכת שוב כל יום רבע שעה בטיילת.

עגומי, אב ל-3 בנים וסב ל-4 נכדים, סיפר כי הרגיש בעיה של קושי בנשימה, התיישב על המדרכה ואז איבד את ההכרה. הוא הגיע באמבולנס לטיפול נמרץ בביה"ח "קפלן" ברחובות כשהוא מונשם ומורדם במשך שבועיים. "זה היה התקף לב וצוות הרופאים המשובח והמקצועי בקפלן, ד"ר אילן בר ופרופ' אמיר אלעמי, המשמש כרופא בכיר ביחידה לכירורגית חזה כללית, החליטו לעשות ניתוח משולב נדיר. לאחר הניתוח ותקופת שיקום הנשימה שלי חזרה", הוא מסביר.

ד"ר אילן בר, מנהל היחידה לכירורגית חזה כללית, מסביר כי הניתוח הוא נדיר ובוצע ע"י מנתחי לב וותיקים ועתירי ניסיון. "עגומי הגיע למחלקה לרפואה דחופה לאחר אירוע של חזה אויר מימין שנגרם בגלל נקב ברקמת הריאה, שמאפשר לאוויר לדלוף מתוכה החוצה. היות והריאה רכה וספוגית היא קורסת למצב של תמט. הוא נזקק להנשמה מלאכותית ביחידה לטיפול נמרץ. לאחר שנגמל מן ההנשמה הוצע לו לעבור ניתוח לכריתת קטע הריאה הדולף כי הסכנה לחייו הפכה למאוד מוחשית", הוא אמר. "עגומי סבל בנוסף מאירוע לב בשל מחלה משמעותית בעורק הכלילי הקדמי. בשל השילוב הוחלט 'ללכת על כל הקופה' ולבצע ניתוח מורכב בהרבה, ללא שימוש במכונת לב ריאה כמקובל וכנהוג דבר שמנע סיבוכים אפשריים, שייתן מענה שלם לשתי הבעיות מסכנות החיים, גם לריאות שהכילו בולות מסוכנות וגם ללב שעורק חשוב שלו עלול להיחסם באופן מסכן חיים. בכך הושגה 'יציבות' מבחינת הלב וניתן היה להתקדם לכריתת הבולות בריאות".

הודות לשיתוף פעולה מצוין ותיאום מוקדם ומפורט בין צוות המנתחים, ד"ר בר ופרופ' אלעמי, צוות הרופאים המרדימים, ד"ר שולמן וד"ר קניגן, וצוות היחידה לטיפול נמרץ לב, בנימין נגמל מן ההנשמה והחלים יפה מן הניתוח וממשיך להתאושש בביתו. עגומי אמר כי מאז האירוע החליט לנצל כל רגע בחייו עם הנכדים בחופשות ובטיולים וחזר ללכת כל יום במסלול הליכה בטיילת אשדוד. "אני רוצה להודות ל'מלאכים בלבן' בקפלן שביצירתיות ומקצועיות הצילו את חיי. והכי חשוב לשמור תמיד על אופטימיות…".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך