תערוכת אמנות "קבריאליזם" של האמן האשדודי בוריס דוברוב

תערוכת אמנות "קבריאליזם" של האמן האשדודי בוריס דוברוב

ביום חמישי, 4 באוגוסט בשעה 20.00 בערב תתקיים תערוכה של בוריס דוברוב (36) מאשדוד, שבה תיחשף לראשונה יצירה בשם "לב ופטישים", שאותה צייר במשך כשנה במסגרת היותו אמן קבריאליזם. דוברוב הוא מחלוצי סגנון ה"קב-ריאליזם", אמנות המשלבת אלמנטים מהקבלה ומהמציאות. כמו כן בתערוכה יוצגו יצירות אמנות נוספות אותן צייר בשנים האחרונות באותו הסגנון.

דוברוב, נשוי ואב ל-2, מצייר מאז שהיה בן שש. בילדותו, אימו חשה ברע והוא צייר לה פרחים וכבר אז זיהתה את כישרונו המיוחד. בגיל 18 הוא עלה לישראל מסן פטרבורג שברוסיה יחד עם הוריו ואחיו הגדול היישר לאשדוד. הוא התחיל לצייר בצבעי מים ומצייר כיום בצבעי שמן.
בתחילת דרכו התחבר מאוד ליצירותיו של סלבדור דאלי (סוריאליזם) צייר מה שבא לו, בחיבורים לא הגיוניים וללא צורך להסביר את היצירה, ומכר כמעט את כל יצירותיו לאישה אחת שהחליטה שהיא מעוניינת ליצור לעצמה בביתה הפרטי תערוכה פרטית שלו. לאחר מכן החל לצייר בסגנון היודאיקה וכיום הוא מתרכז ביצירת תערוכה בסגנון ה"קב- ריאליזם".

להבדיל מהרבה אמנים שעושים את האמנות שלהם ובמקביל מתפרנסים בעבודה נוספת, דוברוב משקיע את כל מרצו באמנות והפך אותה למקור ההכנסה היחידי שלו. הוא נמצא ברוב שעות היום בסטודיו הפרטי שלו ברחוב האורגים באשדוד, ואוחז כיום מעל ל- 600 יצירות שונות ומיוחדות.

קצת על קבלה
אפשר להסתכל על היצירות שלו בקטע אומנותי או בחיבור דתי. כשרק התחיל לצייר הסגנון הזה הוא היה פורץ דרך בתחום. הוא מעיד על עצמו שהמציא את השם "קב-ריאליזם"- הריאליזם, מה שהוא רואה ומבין בקיום הממשי משתנה עבורו עם לימוד הקבלה. הוא מחבר בין האלמנטים השונים ומפרק את המציאות והקבלה במקביל לגורמים ובונה תערוכה שבעצם תסביר את הפריטים- זה אחר זה כך שצפייה בתערוכה תלמד על האלמנטים של הקבלה- כך שהצופה יקבל הסבר ראשוני לגבי העולם הקבלי.

דוברוב התחבר ולמד קבלה במשך שש שנים אצל רב קבלי בשם משה באשדוד והחליט לאמץ את האלמנטים מתוכה אל תוך יצירותיו ואוחז בסגנון אמנות חדיש יחסית שנקרא "קב-ריאליזם"- שילוב של הקבלה עם המציאות ממקום אחר- דרך ספר הזוהר.

מה צפוי בתערוכה?
התערוכה צפויה להיות אינטימית ודוברוב מכריז כי על אף היותו אמן יודאיקה מוכר ברחבי העולם, הדגש ייתן על אמנות הקבריאליזם שנחשב לחדיש ופורץ דרך. כל ציור לקח כשנה עבודה, מדובר בציורים ענקיים ואוחז כעשר יצירות בסגנון, אותן הוא מעוניין לקדם בתערוכה- בעיקר כדי לראות את התגובה של אנשים שלמדו קבלה- לבחון בינו לבינם האם הוא הצליח להעביר את המסרים דרך האמנות שלו וכמובן כדי למכור את יצירותיו ולקבל חשיפה לאמנות החדשה שלו.

רוצים להגיע לצפות בתערוכה? צרו קשר ושריינו את מקומכם מראש בטל': 052-5008009 (בוריס)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך