נקמת השב"ס ברב פינטו: "לימדנו אותו שיעור"

בשירות בתי הסוהר החליטו להתנהג לא יפה לרב יאשיהו פינטו והחופשה שיצא אליה שבוע שעבר נמשכה רק 16 שעות ולא 48 כמקובל, לאחר שהוחלט לנכות לו חצי מכיוון שבליל הסדר יצא לחתונת אחיו ובילה את כל השבת בבית

בשירות בתי הסוהר מתגאים על כך שכביכול חינכו את המקובל הרב יאשיהו פינטו, כיוון שלקח בעבר חופשה שנכנסה לתוך חג הפסח, ובעקבות זאת קיצרו בשבוע שעבר את חופשתו ביותר מחצי.

בשבוע שעבר יצא הרב יאשיהו פינטו, שנושא עונש מאסר בגין עבירות שחיתות, לחופשה מהכלא, לאחר שבקשתו לחופשה נדחתה פעמיים משום שנטען כי ישנם איומים על חייו. החופשה נמשכה רק 16 שעות ולא 48, כפי שמקובל. בשב"ס הוחלט לנכות לו מהחופשה את 32 השעות שבילה בליל הסדר, אז יצא לחופשה לרגל חתונת אחיו הצעיר, ונותר כל השבת בביתו בגלל חג הפסח שחל באותו היום. גורם בכיר בשב"ס אמר: "הוא עשה לנו תרגיל ואנחנו לימדנו אותו שיעור בחשבון – כמה זה 48 פחות 32".

בתוך כך, ביקש השבוע הרב באמצעות עורכי דינו לקצר את עונשו בשליש, בין היתר בשל מצבו הרפואי. כמו כן, הגיש פינטו בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים לדחיית עדותו בפרשת הונאה אחרת, שבה נקשר שמו, שנקבעה ליום שבו אמור להיערך דיון בוועדת השחרורים בעניינו.

"דחיית הדיון בוועדת השחרורים עלולה להוביל לדחייה בשחרורו של המבקש מן המאסר (באם בקשתו תתקבל), כך שהוא עלול להיוותר במאסר למעלה מן הדרוש", נכתב בפנייה שהוגשה על ידי עו"ד רחל תורן, המייצגת את פינטו. הרב אמור להעיד במסגרת תיק המתנהל נגד אברהם ישראל, מייסדה של עמותת "חזון ישעיה", המואשם, בין היתר, כי גייס תרומות לעמותה במרמה ושנעזר בפינטו כדי שייעץ לו כיצד לחמוק מגילוי עבירותיו.

פינטו, החולה במחלת הסרטן, החל לשאת את עונשו בחודש פברואר האחרון, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון במתן שוחד לקצין המשטרה תת-ניצב אפרים ברכה המנוח ובשיבוש הליכי משפט. פינטו ציין באמצעות עורכת דינו כי בחודשים האחרונים הוא הפסיק לקבל טיפולי הקרנות בבית הסוהר, משום ש"בשל האופן שבו הוא מובל לטיפול ומוחזר ממנו, הוא אינו יכול לשאת את תופעות הלוואי של הטיפולים". הוא טען כי מיד לאחר שחרורו המוקדם – אם יאושר – הוא יחזור לקבל את הטיפולים במחלה שהתפשטה בכל חלקי גופו.

הפרקליטות ביקשה בעבר מהשופטת רבקה פרידמן-פלדמן, הדנה בתיק של עמותת "חזון ישעיה", להקדים את מועד הדיון שנקבע לתחילת ספטמבר כדי למנוע מצב שבו פינטו ישוחרר מהכלא לפני מתן עדותו – ויצא מהארץ. בתגובה לבקשה האחרונה, הבהירו בפרקליטות כי הם מוכנים לדחייתו של הדיון רק ביום או יומיים, ולא מעבר לכך. עו"ד שמשון וייס, המייצג את אברהם ישראל, נתן את הסכמתו לדחייה קצרה "מטעמים אנושיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך