כדוריד חופים באשדוד – הדבר הבא

זה התחיל לפני 12 שנה בטורניר קטן של כדוריד חופים שהגה עופר קושמרו יו"ר אגדות הפועל אשדוד בכדוריד והפך כיום לנבחרת ישראל יציוגית בענף.אשדוד שנחשבת הטובה בארץ בענף כדוריד החופים, מהווה את הבסיס לנבחרת עם ייצוג של 4 שחקנים, דביר ירדן, חגי סטריק, והאחים יוסי וישראל ביטרמן.
כדוריד חופים באשדוד - הדבר הבא

ענף הכדוריד תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות והתבסס כספורט השלישי הפופולארי ביותר אחרי כדורגל וכדורסל, אם מסתמכים על קצב הגדילה של שחקנים בגילאים שונים שנוהרים לאולמות הכדוריד ומתמכרים לספורט הקשוח והנפלא הזה.

אשדוד, עיר של ספורט ובעיקר ידועה בחוף הים היפה שלה, נחשבת כעיר בולטת מאוד בתחום הכדוריד עם קבוצה מצליחה בליגת העל ואגודה שמונה יותר מ200 ילדים שרצים על פרקט האולם במקיף ט'. מה שמתחיל להראות כהישג בולט של האגודה, הוא בענף כדוריד החופים שהתפתח ועדיין מתפתח לספורט אטרקטיבי שאולי בקרוב מאוד יהפוך לענף תחרותי באולימפיאדות הבאות.

עופר קושמרו, יו"ר האגודה ששנים מטפח את ענף הכדוריד בעיר, נדבק בחיידק כדוריד החופים לאחר שהיה נוכח בטורניר באחת מערי אירופה לפני כ12 שנים והחליט שאשדוד תוביל את הענף החדש, תפתח אותו אצלה ותהיה החלוצה שמחדירה את הספורט לשחקנים השונים בארץ.

זה התחיל בקטן לפני כ -12 שנים, בחוף הקשתות, ימי שישי בצהריים ,קבוצות האגודה הגיעו ללמוד את המשחק והתמכרו לו. מדובר על משחק מאוד דינאמי ואתלטי מאוד שדורש מהשחקנים יכולות וירטואוזיות גבוהות מאחר והמשחק משוחק על חול הים.

המשחק נכנס לתודעת הקבוצות והאגודות השונות בארץ ששמעו שיש משחק כדוריד שמשלב חוף ים, שמש ואווירה של קיץ, ואט אט החלו האגודות לזרום לחוף הים באשדוד בכדי ללמוד את המשחק. אך אף אחד לא צפה את ההצלחה שעתידה לבוא, טורנירים ותחרויות ארציות שמונות קבוצות מכל הגילאים ומכול קצוות הארץ, ועל כולם מנצחת האגודה האדומה מאשדוד. בשיתוף עיריית אשדוד שהקצתה מתקן נפלא ואיכותי לאירוח הטורנירים, נבנתה מסורת של אירוח טורנירים ארציים והמטרה העיקרית היא להקים ליגת קיץ לכדוריד חופים.

y2

בעקבות ההצלחה הרבה שהענף תפס, שחקן העבר , ערן רום שהיה חלק מאגודת הפועל אשדוד במשך שנים רבות ונחשב בפריק של הענף, הרים השנה הפינינג כדוריד בשעות הערב בכל שבוע. קבוצות שונות הגיעו באופן קבוע בכל שבוע להשתתף בטורניר גדול שכולל מוזיקה, שתייה ואווירה טובה של קיץ וספורט. ההצלחה הרבה לו זכה הטורניר השנה הביא עמו בשורה גדולה מאוד. השיגעון של רום הוותיק ביחד עם חבר הנהלת האיגוד, עופר קושמרו החליטו שזה הזמן להקים נבחרת לאומית שתייצג אותנו בטורנירים בין לאומיים. הם הציגו את הרעיון לדורון שמחי, יו"ר האיגוד שלא היסס והשיג מימון להקמת הנבחרת הראשונה של ישראל בכדוריד חופים. הישג בלתי רגיל לרום והפועל אשדוד שהרימו את הכפפה והצליחו להביא הישג גדול לענף.

מיותר לציין, שאשדוד שנחשבת הטובה בארץ בענף כדוריד החופים, מהווה את הבסיס לנבחרת עם ייצוג של 4 שחקנים, דביר ירדן, חגי סטריק, והאחים יוסי וישראל ביטרמן.

בשנה שעברה הנבחרת השתתפה בטורניר בהונגריה והשנה , רק בשבוע שעבר חזרה מטורניר גדול באמסטרדם.

y3

הנבחרת הקטנה עשתה היסטוריה והצליחה לצבור נקודות דירוג ראשונות לנבחרת ישראלית בדירוג הכללי וסיימה במקום השביעי והמכובד מאוד.

ספורט כדוריד החופים בהחלט משמש כעיסוק נפלא עבור הילדים במהלך חודשי החופש הגדול וגורם להם לפעילות גופנית גם בחודשים שנחשבים כחודשי עצלנות בדרך כלל.

בהזדמנות זו יש להודות שוב לראש העיר ומחלקת הספורט בעירייה על התמיכה האדירה והעזרה בכל שנה להקמת המגרשים וטיפוחם

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך