השרה סופה לנדבר: "השכונות החרדיות הורסות את הצביון של העיר אשדוד"

במהלך אישור תכנית לבניית 200,000 דירות למגזר החרדי, קיטרה השרה סופה לנדבר על החרדים, והשר אריה דרעי נזעק להזכיר לה את פתרונות הדיור של העולים מרוסיה

בישיבת קבינט הדיור שנערכה ביום שני באולם ישיבות הממשלה, השתתפו השרים דרעי, גלנט, שר האוצר משה כחלון, שר הקליטה סופה לנדבר, שר החקלאות אורי אריאל, השר לענייני ירושלים זאב אלקין ויו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי.

במהלך הישיבה פרץ ויכוח בקבינט הדיור לאחר שהשרה לנדבר (ישראל ביתנו) מחתה על גידול במספר הדירות לחרדים באשדוד, לנדבר המתגוררת באשדוד, אמרה "אתם צריכים לראות מה קורה באשדוד, אני גרה באשדוד, השכונות החרדיות הורסות את הצביון של העיר. דרעי קטע אותה בכעס, "זו חוצפה ובושה וחרפה, אני הייתי כאן בשנות התשעים שהגיעו לפה מיליון עולים מחבר העמים, המדינה מצאה פתרונות דיור לכולם, מה זה להפלות ולטעון שלחרדים לא מגיע ולכל השאר מגיע?"

דרעי הוסיף ואמר "לא מבין את הגישה הזאת שאומרת שהחרדים הורסים את השכונות ואת הערים ואני מוחה על כך בכל תוקף. זו חוצפה לדבר ככה על חרדים. לכולם מגיעים פתרונות דיור".

השר אלקין התנגד גם הוא אך נמנע בהצבעה, כשהוא מתייחס לבית שמש ואמר שאפשר לראות איך לא הקצו את המקומות כמו שצריך וזה לא נתן פיתרון, כי לא הייתה הקצאה נכונה לבנייה.

ההחלטה תאפשר, בנוסף, להקים ישובים חרדים חדשים בצפון ובדרום הארץ ותוביל לשיווק 15 אלף יחידות דיור ולתכנון של כ20 אלף יחידות דיור לציבור החרדי בשלוש השנים הקרובות.

בנוסף יוקמו גם שכונות חרדיות חדשות ויתאפשר מיצוי של פוטנציאל התרחבות של מגורים לציבור החרדי בריכוזים קיימים.

השר דרעי: "לאחר שנה שהממשלה מכהנת ולאחר עיכובים רבים, טוב שקבינט הדיור מתכנס כדי לדון במצוקת הדיור הקשה של החרדים. כל מי שמסייר ביישובים ובשכונות החרדיות לא יכול שלא להזדעזע ממצב הדיור אצל חלק מהחרדים. אנשים חיים בכוכים, במחסנים, בדירות מפוצלות ובמצוקה גדולה. שר השיכון גלנט ביקר ברוב המקומות וראה מקרוב את הצפיפות והמצוקה. בשני העשורים הקרובים צפוי הציבור החרדי לגדול לכדי פי שניים מגודלו כיום, עד לכדי כמעט 20 אחוזים מאוכלוסיית ישראל.

דרעי הוסיף: "ההחלטה תאפשר לנו להעניק פיתרון חשוב ונרחב לציבור החרדי, אשר זקוק לפתרונות דיור מהירים וראויים. אני לא מאמין שיהיה אפשרי להקים עיר חרדית חדשה ולכן היעד צריך להיות הרחבת יישובים ושכונות חרדיות כמו ביתר עילית, מודיעין עילית, תל ציון ועוד למקסימום האפשרי. זה יהיה הפיתרון הרצוי והמיוחל לציבור החרדי״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך