ספרה של אסתי ויינשטיין יצא לאור השבוע

וינשטיין, שיצאה בשאלה והתאבדה בעיר אשדוד בשל הנתק מבנותיה שנולדו בעיר אשדוד, ביקשה בצוואתה שספרה יופץ ברבים, והשבוע זה קורה
נחשף מכתבה האחרון של אסתי וינשטיין ז"ל שהתאבדה באשדוד

הסיפור הקשה של אסתי ויינשטן ליווה את כולנו בחודש וחצי האחרון, לאחר שבחרה להתאבד בעיר הולדת בנותיה, וביקשה בצוואתה להפיץ את ספרה, הוא יצא לאור כבר במהלך השבוע הקרוב.

רבים מהסקרנים הצליחו להשיג את ספרה של אסתי וינשטיין, "עושה כרצונו", שהיה זמין עד כה בגרסת טקסט דיגיטלית ברשת, אך כבר באמצע השבוע יגיע לחנויות הספרים. כאשר הוצאת הספרים כינרת זמורה ביתן תדפיס את הספר, אחרי הליך עריכה מזורז שהתבצע בימים האחרונים בהוצאה.

וינשטיין, חסידת גור לשעבר שיצאה בשאלה, נעלמה לפני כחודש ונמצאה מתה בעיר אשדוד, אחרי שהתאבדה. היא הותירה אחריה מכתב בו תלתה את התאבדותה בנתק הכפוי מבנותיה — שש משבע בנותיה של וינשטיין חיות עדיין כחרדיות. בצוואתה ביקשה כי ספרה, בו היא מגוללת את מסכת חייה של בת דמותה דסי, ההתעללות שספגה ומשטר הצניעות המחניק הנהוג בחסידות גור, יופץ ברבים. זמן קצר אחרי מותה ספרה אמנם הועלה לרשת והוא זמין לקריאה והורדה, כתוב בגוף ראשון ומגולל כעדות, יותר מכרומן, את חייה רצופי האומללות של הגיבורה המחברת.

חברות הוצאה רבות נלחמו על האפשרות להוציא את הספר לאור, ועל פי דיווחים שונים כמה הוצאות ספרים בחנו את האפשרות להוציא את כתב היד כספר מודפס, אך אם לשפוט ממשך הזמן שעבר עד שנחתם החוזה מול בתה תמי, בעלת הזכויות והיורשת, נראה שזמינותו הדיגיטלית היוותה גורם מעכב. החוזה מול כינרת נחתם סופית ביום שלישי האחרון והספר, אותו ערך שמואל רוזנר, ייצא השבוע. גורם בהוצאה הסביר כי הליך הבזק נועד לענות לצרכי הלקוחות, בעקבות ביקוש שנוצר והתעניינות בחנויות הספרים. לגרסה המודפסת תיתוסף הקדמה שחיברה בתה של וינשטיין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך