"הפלו אותי בגלל שאני חרדי"

אשדודי צעיר ומוכר שחזר בתשובה, ניסה את מזלו להתקבל לעבודה ברשות המיסים, ולטענתו עבר מסלול בלתי אפשרי, לאחר שהבינו כי מדובר בבחור חרדי, בסופו של דבר הוא התבקש לעבוד לצידן של שתי נשים בלבוש לא צנוע, והוא נאלץ לעזוב את העבודה . נוי כתב פוסט מעניין ונוקב בפייסבוק

אלירן נוי החליט לחזור בתשובה לפני כשנתיים, ועשה דרך מעניינת מצעיר ששירת במשטרה צבאית, לחרדי ירא שמיים שמחפש מקור פרנסה הוגן. נוי טוען כי עבר מסלול מורכב ברשות המיסים, לאחר שכבר התקבל לעבודה, אך לכל מחלקה אליה נשלח, נעמד בפני קשיים שגרמו לכך שתוך ימים ספורים שוב חזר למעגל מחפשי העבודה.

נוי כתב פוסט מפורט בדף הפייסבוק שלו: "אני רוצה לעורר בעיה לא פשוטה סביב עידוד תעסוקה במגזר החרדי, המתנופף בימים אלו. אני לא אכנס לעובי הקורה בנושא, ואני רק רוצה לספר מקרה אחד מתוך רבים בו אני נתקל במרוץ למצוא עבודה בתור דוס. אני רק אדגיש שאני בעל תשובה, שירתתי 3 שנים במשטרה צבאית, אני סטודנט למשפטים שנה שנייה, יש לי עבר תעסוקתי, אבל כל זה לא משנה את החזות שלך, חרדי. לפני כ-3 חודשים פורסמה משרה ברשות המיסים, לעבודה במכס. הגשתי את קורות החיים, זומנתי לראיון עבודה, בו הוסבר לי את מהלך העבודה כ"עוזר לבודקי המכס", לאחר כשבועיים הודיעו לי שהתקבלתי למשרת "עוזר לבודקי מכס" בנמל באשדוד, לאחר הגשת כל המסמכים, התחלתי את יומי הראשון, הסבירו לי מה עליי לעשות מה התפקיד שלי, אז יאללה קדימה לעבודה!

יום למחרת הגעתי שוב למחלקה, לאחר חצי שעה ניגשה אליי אחת האחריות ואמרה לי שאני צריך לחזור למשרדי המכס כי "לא צריכים אותי שם" ומצאו לי מחלקה אחרת, הייתי בהלם, מה לא צריכים אותי? רק עכשיו הגעתי! לקחתי אוטובוס בחזרה למשרדים שם נאמר לי שמצאו לי מחלקה אחרת בשם "מעקב מטענים". נכנסתי לאחראי והוא הסביר לי שוב את מהלך העבודה החדשה, ושעליי להצטרף לעובדות במחלקה ולנסוע איתם למפעלים מסוימים, ולאחר מספר דקות הכניסו את אחת הסטודנטיות ואמר לי שעליי לנסוע איתה למפעל לביקורת, ושאל אם זה מפריע לי שעליי לנסוע איתה? אמרתי לו שאין לי בעיה לעשות את זה, הוא שוב שאל ועניתי לא שאין לי שום בעיה. הנסיעה התעכבה ונאמר לי שהשעה כבר 12:00 בצהריים ועדיף שנתחיל מחר.

למחרת הגעתי, והופ להפתעתי גיליתי שהעבירו אותי שוב מחלקה חדשה, הגעתי למחלקה בה ישבו 2 פקידות ששכחו להתלבש. נכנסתי פנתה אליי אחת הפקידות: "אתה הסטודנט? בוא, בוא, תביא כסא שב לידי אני יראה לך מה לעשות". יצאתי מהחדר, חיפשתי את האחראי מחלקה, שכן לא ייתכן לשלב אותי במסגרת כזו שעליי לשבת עם 2 נשים במשרד, במיוחד בלבוש בו הן הגיעו לעבודה, המנהל היה בחופש ונאמר לי שיגיע למחרת. למחרת הגעתי למנהל והסברתי לו שיש לי בעיה לעבוד בצורה כזו ולא למשרה הזו גייסו אותי מלכתחילה. המנהל השתתף בצערי ואמר שאין לו משהו אחר, גם למנהלת המשרד לא הייתה תשובה, זה מה יש!

כך מצאתי את עצמי מחוץ למערכת, אבל זה לא הסוף. יומיים לאחר מכן אני מוצא את אותה משרה באתר אול-ג'וב, אותה משרה ממנה העבירו אותי. התקשרתי למשרדי המכס, הזדהיתי כמישהו אחר לראות האם באמת הם מחפשים עובד לאותה מחלקה ממנה הועברתי. נאמר לי שהם מחפשים "עובד לעוזר בודקי המכס", אותה משרה ממנה נאמר לי שלא צריכים אותי יותר, וכך היה פשוט חיפשו עובד חדש לא חרדי.

זה מקרה אחד מתוך רבים בהם אני נתקל באפליה מגזרית, לכל המקרים יש הקלטות ותיעודיים לא רציתי לשלוח לך 50 דפים שאולי באמת אני יזכה לאיזה התייחסות מצדך, אגב מצורפים הקלטות של השיחות שלי עם מנהלת במכס, והשנייה שיחה שלי בתור "סטודנט שראה את המשרה ורוצה לעבוד אצלם".בכדי לשלב חרדים בעבודה תצטרך משרד משלך ו-500 עובדי הסברה, שכולל בתוכו מפעל שלם לייצור חיבה כלפיי המגזר החרדי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך