הקים "מאהל" בפארק בן גוריון

עבריין שהקים "מאהל" בפארק בן גוריון וקרוואנים ש"התנחלו" במגרשי החנייה הסמוכים לחוף הקשתות, פונו מהמקום ע"י פקחי העירייה
הקים "מאהל" בפארק בן גוריון

רבים טועים לחשוב שהמרחב הציבורי הוא מקום הפקר שבו אפשר לעשות ככל העולה על רוחם. הנה לדוגמא שני מקרים שבהם אזרחים החליטו לפעול ככל העולה על רוחם, ולהתנחל במרחב הציבורי, בניגוד לחוק ועל חשבון איכות חיי התושבים. במקרה הראשון מדובר עבריין אשר חי בחוץ ובחר בפארק בן גוריון לביתו החדש. העבריין הקים "מאהל" בפארק בן גוריון והטיל את מוראו על הסביבה. "אנשים לא יכלו לחצות את הפארק ולא לעבור דרכו לביתם משום שהוא הציק לאנשים והטיל עליהם פחד", אומרים הדיירים הסמוכים לפארק.

התושבים שאויימו התלוננו למוקד העירוני, ולמקום נשלחו פקחי העירייה. "הפקחים יגאל אויזרט, אבישי סבח והנרי אקוקה הגיעו למקום ומצאו את האיש שמוכר לגורמי הרווחה", אומר משה בנימין, מנהל מחלקת הפיקוח העירוני. "הפקחים דאגו כמובן לפנות אותו ואת ה"מאהל" שהקים לעצמו והזהירו אותו שלא לשוב לפארק", אמר.

המקרה השני אירע בקצה המערבי של העיר. לאורך חופיה היפים של אשדוד, בסמוך למגרשי החניה המרווחים, נמצאו כמה קרוואנים החונים באורח קבע במקום. בדיקה מהירה מלמדת כי מדובר בתושבים מחוץ לעיר שמצאו את אשדוד ידידותית, אולי ידידותית מדי. הם מיקמו את הקרוואנים בחניה, התפרסו על שטח גדול, פתחו מנגלים, "דאגו" ללכלך סביב ולהותיר אחריהם אזור מטונף.

גם כאן פעל הפיקוח העירוני במהירות, דאג לפנות אותם תוך התרעה לבל ישובו להתמקם בניגוד לחוק. בעניין זה הובהר כי ערים רבות בארץ מונעות לחלוטין הצבה של קרוואנים בחופי הים. בהזדמנות זו מבקשים במחלקת הפיקוח להזכיר כי חופי הים נועדו לשרת את הציבור ולאפשר אופן בילוי מתחשב בסביבה נקייה ומטופחת. לפיכך, מתבצעת אכיפה כנגד התמקמות אסורה בחוף, הקמת אוהלים, הכנסת בקבוקי זכוכית לחופים, עריכת מסיבות קריוקי או פעילות המפריעה לזולת, שתייה חריפה ומשחקים המפריעים לאחרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך