שלוש שנים למותו של הרב יהודה שטרית זצ"ל

בשבוע החולף ציינו שלוש שנים לפטירתו של הרב יהודה שטרית זצ"ל, רב בית הכנסת 'אהבת שלום - שמחת רפאל' ברובע ה' ורב בית העלמין
שלוש שנים למותו של הרב יהודה שטרית זצ"ל

טקס האזכרה לרב יהודה שטרית זצ"ל התקיים בבית הכנסת שהקים 'אהבת שלום – שמחת רפאל' ברובע ה', שהיה מלא וגדוש בציבור רחב שהגיע לכבד את המעמד. לאחר תפילת מנחה נשאו דברי התעוררות, הרב יוסף שיינין הרב הראשי, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי והרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית.

הרבנים הזכירו בדבריהם את תמימותו וישרותו של המנוח, שהיתה בו בכל נפשו, על תפילותיו הנרגשות, היה נוהג להתעורר באשמורת הבוקר בעוד לילה כדי לפתוח את בית הכנסת ולהיות הראשון במשך עשרות בשנים.
הרב שיינין הזכיר את המשנה: "על שלושה דברים העולם עומד, ולמנוח היה לו את שלושת העמודים הללו בכל אורחות חייו גם תורה, גם עבודת ד', גם גמילות חסדים".

ראש העיר ד"ר לסרי סיפר על היכרותו עם המנוח זצ"ל מימיה הראשונים של העיר, על כך שתמיד היה מחובר לבית הכנסת ולקהילה. אחד הדברים המופלאים שהיו בו שסבל ייסורים קשים בימיו האחרונים ולא הביע על כך טרוניה והצדיק עליו את הדין באהבה. "זו העת לחזק את בנו ר' אברהם, הממשיך את דרכו של האבא הגדול, יחד עם הציבור הרחב כאן בבית הכנסת המשתתפים בתפילות ובשיעורי התורה המתקיימים בבית הכנסת מאז פטירתו על מנת להמשיך את המורשת יחד", אמר ראש העיר ד"ר לסרי.

הרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית, הזכיר שלאחר פטירתו של המנוח ממשיכים את הפעילות בבית הכנסת ובנוסף לתפילות, מתקיימים גם שיעורי תורה במשך השבוע ובימי שבת קודש, והזכיר שהאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זצ"ל, היה מחבב אותו עוד שהיה עובד בעיריית אשדוד והיה מעריך את כל פעליו למען הציבור ועליו נאמר 'טוב שם משמן טוב'.

לפני תפילת ערבית ערך את ההשכבה הרב מאיר אבוחצירא, רבה של רובע ה'סיטי', ולאחר התפילה הציבור התאסף לסעודת מצווה שבמהלכה נשאו דברי תורה אחיו של המנוח הרב שמואל שטרית ורבנים חשובים במעלותיו ומידותיו הדגולות של המנוח.
יצויין ששבוע קודם לכן, אחיו של המנוח יעקב שטרית, יזם שיעור מרכזי בעיר לע"נ אחיו רבי יהודה זצ"ל. את השיעור מסר הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בבית הכנסת החיד"א ברובע ג' בהשתתפות מאות מתושבי העיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך