בן וענונו ז"ל, סמל ודוגמא לנוער המצוין שיש לנו בעיר

מי היה מאמין, שנתיים חלפו עברו מהיום המר והנמהר שהותיר עיר שלמה בהלם מוחלט. בן וענונו ז"ל, עלם חמודות שגדל במשפחה שורשית מוכרת ומוערכת, נהרג ב"צוק איתן", ומאז הפך לסמל ולמופת ברחבי המדינה.

בעבר הלא רחוק נכתבו לא מעט מילים על הנוער באשדוד, עם נתונים לא מדוייקים בעליל על כך שאין הרבה קצינים מאשדוד, ואין מספיק חיילים שבוחרים להתנדב לשירות קרבי. במבחן התוצאה, אשדוד שלחה למערכה במבצע "צוק איתן" מאות חיילים בסדיר ועוד מאות מילואימניקים שנלחמו בלב רצועת עזה. למרבה הצער, שלושה חיילים מהעיר שלנו שילמו בחייהם במהלך המבצע הסבוך: בן וענונו ז"ל, אוהד שמש ז"ל וטל יפרח ז"ל. מדובר בשלושה צעירים איכותיים שגדלו וצמחו באשדוד, כל אחד מהם הטביע את חותמו בתחומים אחרים ובהחלט מסמלים את האשדודי היפה והמוצלח.

הרצון של בני הנוער מאשדוד לתרום בהתלהבות בלתי מבוטלת למען המדינה, גורמת לכולנו סיפוק גדול, בעיקר מול התופעות השליליות שנחשפנו אליהן למרבה הצער בתקופה האחרונה, מצד בני נוער ברחבי הארץ וגם כאן בעיר הנמל. יש כאלה שבוחרים בנתיבים שליליים ועסוקים באלכוהול, סמים קלים ומקרי אלימות חמורים, ולאלה צריך להושיט יד כדי להיחלץ מהמקומות הגרועים אליהם הם נשאבים. יחד עם זאת, יש גרעין משמעותי מאוד, שבולט מאוד בעיר שלנו, שצועדים בנתיב חיובי ביותר. מדובר בצעירים שנלחמים בצורה בלתי רגילה על הזכות שלהם להתנדב ליחידות קרביות, ואני נתקל בתופעה הזו בשיחות שאני מקיים עם לא מעט בני נוער.

קחו לדוגמא את בן וענונו ז"ל. הוא יכל לצעוד בקלות במסלול של חייל פשוט, אחד כזה שמגיע הביתה כל יום ונהנה מהחיים לצד בני משפחתו האוהבים, החברה התומכת וחברי הילדות. בן החליט לעשות הכל כדי לתרום למדינה בצורה הכי ראויה שיש, השיל ממשקלו עשרות קילוגרמים, התאמן בלי הפסקה והתעקש להתגייס לחטיבת גולני. בן המשיך להתעקש להיכנס לשדה הקרוב ב"צוק איתן", למרות שלא היה מיועד לכך בשלבים הראשונים, ובגלל אומץ ליבו והרצון שלו להיות בחזית, שילם בחייו.
הסיפור המדהים הזה של בן וענונו צריך להפוך למורשת אשדודית, שמערכת החינוך תשקיע שעה שבועית במהלך שנת הלימודים הקרובה, סביב סיפור חייו הקצרים, כדי לגרום לעוד ועוד צעירים לבחור במסלול הזה של התרומה למדינה, רוח ההתנדבות והנתינה הבלתי סופית. למרבה הצער, סיפור חייו של בן הסתיים בטרגדיה, וכולנו תקווה שסיפורים דומים אחרים יסתיימו אחרת.

יש לנו נוער מצוין באשדוד, וזה בולט מאוד מהנתונים הרשמיים שקיבלנו לאחרונה מדובר צה"ל, מהם עולה כי נרשמה עלייה במספר הצעירים מאשדוד שהתגייסו ליחידות קרביות ובאלה שממשיכים לקורס קצינים. הנתונים הללו מעודדים ובהחלט מצביעים על המגמה שהעיר עוברת בשנים האחרונות, תחת הנהגתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. הנתונים החיוביים האלה לא מגיעים משום מקום, אלא מדובר בתהליך סזיפי ומורכב שעיריית אשדוד מובילה בצורה מדוקדקת ומקיפה. אנחנו כתושבים יכולים רק לברך על כך, ולקוות לראות עוד ועוד צעירים עושים חייל בצה"ל, ומגיעים לתרום את חלקם למען ההגנה על המדינה והמולדת.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך