העיצומים חזרו: וועד העובדים החדש בנמל אשדוד פתח בשביתה פראית

הנהלת נמל אשדוד פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בב"ש בדרישה להפסקת העיצומים הפראיים בנמל. העובדים דרשו להציב שבעה עובדי תפעול לפריקה בעוד ההנהלה אישרה שני עובדי תפעול
פריקת מכולות בנמל אשדוד
ארכיון.

שבועיים לאחר הפגנת השרירים הראשונה של הוועד החדש בנמל אשדוד – חוזרים עובדי הנמל לנקוט עיצומים. ראשי ועדי התפעול בנמל הורו היום (א') לעובדי הסוור והציוד המכני בנמל להפסיק פריקת אניית מלט. זאת, בטענה לאיוש חסר של המשמרות בקו המים.

ועד העובדים דרש להציב על האנייה צוות של שבעה עובדי תפעול. לטענת ההנהלה, לפי ההסכם שעליו חתמה מול הוועד הקודם רק במארס האחרון, כמות עובדי התפעול שתוצב לפריקת אניית מלט לא תעלה על שני עובדי תפעול.

לטענת הנהלת הנמל, משסירבה להיענות לדרישת הוועד במהלך הארוע היום – הורו ראשיו על השבתה פראית שעשויה להסב לנמל לנזק כספי כבד. הנהלת הנמל פנתה עוד הערב לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע ובאמצעות עו"ד יעקב מלישקביץ', ממשרד נ. פינברג ושות', ביקשה להוציא צו מניעה נגד פעולות העובדים.

בתחילת החודש השבית ועד הנמל הממשלתי את העבודות בקו המים לאחר שהנהלת הנמל החליטה, מטעמי חיסכון, לסגור בשעות הלילה את שער הכניסה הדרומי לנמל. מהלך זה דרש מעובדי משמרת ג' לנסוע עוד ק"מ אחד לשער הצפוני – ובגין כך דרש הוועד הסעות מאורגנות. בהמלצת בית הדין לעבודה נסוג הוועד מדרישתו ההיא והחזיר אז את העובדים לעבודה סדירה.

מחברת נמל אשדוד נמסר כי עקב אי התייצבות העובדים לפעולות פריקת ושאיבת המלט צפויים להיגרם לנמל נזקים כבדים ביותר של אובדן הכנסה צפויה מיבואן אניית המלט העוגנת ברציף, ואניות שיבואו אחריה, אשר יסרבו לפקוד את רציפי הנמל ובכך תיפגע אנושות פעילות נמלית רווחית של פריקת אניות מלט. על פי חברת נמל אשדוד מדובר בנזקים המוערכים ב-20 מיליון שקל בשנה.

הנהלת חברת נמל אשדוד מבקשת מבית הדין להצהיר כי העיצומים שפרצו בנמל אשדוד הם שביתה שלא כדין, בלתי לגיטימית ובלתי חוקית, ולהורות לעובדים לחזור לעבודה סדירה וכן לתת צו האוסר על קיום השביתה או עיצומים והפרעות בהליך העבודה הרציף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך