תופעה מסוכנת: גונבים מטפים מבניינים

זה התחיל בקטן, בגניבה של מטפים בודדים, אך עם האוכל בא התיאבון והגניבה הפכה לשיטתית ומתוחכמת יותר. בכל קומה בבניינים החדשים שנבנו בשנים האחרונות יש מטף כיבוי, בחניון התת קרקעי פזורים מטפים רבים, וכך יוצא שגנבים מקצועיים מצליחים להערים על מצלמות האבטחה, ולצאת מבניין בודד עם עשרות מטפים שנמכרים ב-150 שקל למטף, "מדובר בכנופייה מקצועית שיודעת את העבודה ובכל יום הם עושים 10 אלף שקל בקלות. ועדי הבתים נאלצים לרכוש מטפים חדשים, והגניבה חזרה על עצמה באותו בניין פעמיים ושלוש", אומר אחד מראשי וועד הבניין, שלא מצליח להתמודד עם התופעה המדאיגה. "זו לא סתם גניבה, אלא ניסיון לרצח. אם הייתה פורצת שריפה בזמן שלא היו מטפים בסביבה, זה יכל להיגמר באסון, ואולי אנשים היו משלמים בחייהם בגלל חבורה של צעירים חסרי אחריות שפועלים מתוך בצע כסף", אומר אחד מדיירי הבניין ממנו נגנבו עשרות מטפי כיבוי

רק באורח נס לא נרשם עד עתה אסון כבד בגלל חבורה של צעירים חסרי אחריות שבשל בצע כסף מסכנים מאות מתושבי אשדוד בכל יום. הצעירים עלו על שיטה קלה ביותר לעשות כסף גדול, והם יכולים להרוויח ביום שגרתי קרוב ל-10 אלף שקל מגניבת מטפים. בכל יום הם משכללים את השיטה, יודעים להערים על מצלמות האבטחה, וחוזרים הביתה עם שלל נאה ביותר מבחינתם, ובאותה נשימה גורמים לכך שמאות דיירי הבניין ממנו נגנבו הנטפים, נמצאים ללא הגנה ראשונית לשריפה שעלולה להתפרץ בכל רגע בשל קצר חשמלי או סיבה אחרת.
מדובר בתופעה מוכרת מאוד שהתחילה בקטן מאוד אך מימדיה הפכו למפלצתיים, בעיקר ברובעים החדשים באשדוד. בכל בניין רב קומות שנבנה בשנים האחרונות חובה להימצא בכל קומה מטף כיבוי בארון החשמל.

מדובר בבניינים עם 14 ו-16 קומות, וגם בחניון התת קרקעי פזורים לא מעט מטפים בארונות החשמל השונים. מטף כיבוי חדש שאמור להיות בכל קומה, על פי דרישות כיבוי האש, עולה כ-250 שקלים. הגנבים מוכרים את המטפים החדשים הללו ב-150 שקל ליחידה, והם יכולים לצאת עם שלל נאה מאוד, ברגע שהם "מנקים" את כל המטפים בבניין אחד.

על פי הערכות מדובר בכנופייה המונה 4-5 צעירים, שפועלים בצורה מתוחכמת ביותר. אחד מהם מגיע לבניין שסומן מבעוד מועד כדי לצוד את קוד הכניסה בבניין. הצעיר ממתין שילד חוזר מבית הספר או מהקייטנה, נצמד אליו בכניסה לבניין ורואה את הקוד שהילד מקיש. לאחר שהוא מנסה ומוודא שאכן קלט את המספרים הנכונים, הוא עוזב את המקום שמח ומחוייך. יממה לאחר מכן הצעירים חוזרים בשעת בוקר רגילה. הם לא מגיעים בשעה לא סבירה, כך יהיה קל לאתר אותם במצלמות האבטחה, אלא דווקא שהתנועה בבניין רגילה ולא מחשידה. הם מגיעים עם תיקי גב אופנתיים ריקים לגמרי, ומתחילים לפעול בצורה מסודרת. אחד מתחיל מהקומה הגבוהה ביותר והשני מתחיל מהקומה הנמוכה, עד שהם נפגשים באמצע. לאחר עשר דקות לכל היותר הם מסיימים להעמיס את המטפים ויוצאים עם התיקים על גבם. שני צעירים אחרים פועלים באותם רגעים בחניון התת קרקעי וגם הם לאחר עשר דקות יוצאים כשהם רכובים על אופניים חשמליים מחוץ לשטח הבניין.

אחד מראשי ועד הבניין, שחווה את שוד המטפים כבר פעמיים, אמר לעיתון "המגזין": "הצעירים מגיעים עם כובעי קסקט והם כבר למדו כיצד להסתיר את הפנים שלהם ממצלמות האבטחה. כשראינו את סרטוני האבטחה היינו בהלם איך הם פעלו במקצועיות ובמהירות, ויצאו תוך עשר דקות עם כל מטפי הכיבוי בבניין, לא השאירו אפילו אחד. בפעם הראשונה היינו כעוסים מאוד, הגשנו תלונה במשטרת אשדוד, והעברנו להם את סרטוני האבטחה. היינו בטוחים שזה קרה פעם אחת וזהו. כמובן שמדובר במכה כלכלית לקופת הוועד, אבל עברנו את זה בלי בעיה. לאחר שלושה חודשים אותם צעירים חזרו ופעלו בשנית, והפעם זה הדליק אצלנו נרות אזהרה גדולה.

כל אחד מחברי הוועד הפך להיות ערני יותר ואנחנו עורכים סיורים מסביב לבניין בזמן שמתאפשר לנו, אולי נצליח לזהות את הצעירים, אבל בינתיים ללא הצלחה".
אחד מדיירי הבניין השתמש בביטויים חריפים יותר נגד שודדי המטפים: "מדובר במעשה חמור, ומבחינתי זו לא סתם גניבה, אלא ניסיון לרצח. אם הייתה פורצת שריפה בזמן שלא היו מטפים בסביבה, זה יכל להיגמר באסון, ואולי אנשים היו משלמים בחייהם בגלל חבורה של צעירים חסרי אחריות שפועלים מתוך בצע כסף, ולא אכפת להם מה יהיו התוצאות. אני מקווה מאוד שמשטרת אשדוד תשים יד על הגנבים העלובים האלה, ותשלח אותם לתקופה ארוכה מאחורי סורג ובריח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך