תכירו את נינו וקרלו, הקרואטים החדשים של מ.ס אשדוד

אם שחקנים היו נקבעים רק לפי האופי, הרי שמ.ס אשדוד עשתה את עסקת חייה, תכירו את הבלם נינו גאלוביץ' והמגן קרלו ברוצ'יץ', הקרואטים החדשים של מ.ס אשדוד, שחתומים ל-3 עונות. השניים שמרשימים על המגרש, ירשימו אתכם גם באופיים. מדובר בשני שחקנים עם משמעת ועם אופי הכי מנומס שהכרתם, נינו גאלוביץ' כבר הבין "שכל מה שסיפרו לנו על ישראל רחוק מהאמת..." . קרלו ברוציץ מוסיף: "אנחנו נהנים כאן מכל רגע". שניהם חושבים שהגיעו לקבוצה מוכשרת, ובטוחים "שלאשדוד תהיה עונה טובה"
תכירו את נינו וקרלו, הקרואטים החדשים של מ.ס אשדוד

בתום משחק האימון מול בני יהודה, הם עמדו בצד ליד חדר ההלבשה בשקט מופתי. אפשר היה לעבור לידם 3 פעמים ולא להבחין בהם. אם שחקנים היו נבחנים רק לפי אופיים, אז מ.ס אשדוד עשתה את עסקת השנה, אולי חייה. קבלו בבקשה את נינו וקרלו, או אם תרצו גאלוביץ' וברוציץ', או במילים אחרות, את שני הקרואטים החדשים של מ.ס אשדוד, הבלם נינו גאלוביץ' והמגן השמאלי קרלו ברוצי'ץ'.

מי שהביאו אותם הם הסקאוט עידן בן אבו, שצפה במאות אם לא יותר שחקנים והמאמן רוני אוואט. רוני אמר משפט אחד שפוגע בול ומתאים לשניים: "אנחנו הבאנו שחקנים לא רק טובים ברמה המקצועית, אלא גם באופי, שישתלבו בקבוצה הצעירה הזו. זה לא פחות חשוב". אמר וצדק. אגב בשיחה עם הסוכן שלהם עוד לפני ההחתמה של גאלוביץ (ברוצ'יץ' חתם לפניו), הוא בירר איתנו איך השחקנים של מ.ס אשדוד מבחינה חברתית. אמר שזה חשוב לו כי גאלוביץ' וברוצ'יץ', הם "ילדים טובים". אבל לקחנו את דבריו בערבון מוגבל, כי הוא הסוכן שלהם… בתום הראיון הבנו שכל מילה שלו בסלע.

תפסנו את שני שחקני הרכש, לשיחה בתום המשחק מול בני יהודה, באותו היום שבו חתמו ל-3 עונות בקבוצה. הם הרשימו אותנו מקצועית במשחק, אבל בתום השיחה, הם הוסיפו לזה גם את הערך המוסף עליו דיבר רוני, העניין החברתי. אומנם שניהם בני 24, אבל גאלוביץ' הוא "הדברן" יותר מבניהם, אם אפשר לקרוא להם בכלל "דברנים", כפי שתקראו בהמשך. מה שכן החיוך והצחוק ליווה את כל השיחה שלנו. הצגתי את עצמי כעיתונאי ומיד התקבלתי אצל שניהם בחמימות.

שלום, נינו וקרלו. מה שלומכם.
קרלו: "מצוין תודה".
נינו: "תודה. אצלנו הכל טוב".

נו, איך בישראל?
נינו: "ישראל בכלל לא דומה למה שאמרו לנו עד כה. זה בכלל אחרת ממה שרואים בטלוויזיה, אפילו לא קרוב. אבל זה בדרך כלל ככה, לא?".
קרלו: "במיוחד המרינה של אשדוד, ביקרנו שם, איזה מקום יפה זה. התאהבנו בו".

ukhk

הכרתם בכלל את ישראל?
גאלוביץ: "יש בישראל כמה שחקנים קרואטים שאני מכיר. הם סיפרו לי על הארץ פה ועל הכדורגל, אנטוניו מרסיץ' שמשחק בקבוצה ששיחקנו נגדה (בני יהודה) המליץ לי לבוא, אבל מעבר לזה לא הכרתי את ישראל. הבנתי אבל שבהחלט יש פה כדורגל".
קרלו: "האווירה מזכירה קצת את קרואטיה, האנשים דומים. אנשים חמים. זה מצוין עבורנו".

כשהם מדברים על כדורגל, הם מדברים בעיקר על הרמה. אומנם בני יהודה לא הייתה יריבה ברמה גבוהה במשחק האימון הספציפי, אבל בהחלט הם מתחילים לגבש דעה על הקבוצה שלהם, מ.ס אשדוד.

איך הקבוצה ממה שהתרשמתם עד כה?
נינו: "ניצחנו היום, לא? (צוחק) זה כבר טוב. זו קבוצה צעירה ומוכשרת. יש פה שחקנים טובים, הופתענו לטובה. זו קבוצה שתצליח בליגה. הרבה כישרון". קרלו: "הקבוצה שלנו עוד תשתפר בהמשך, נראה עוד יותר טובים".

שמתם לב? הקבוצה שלנו. יומיים וחצי באשדוד וזו כבר "הקבוצה שלנו". תענוג. אבל השאלה הכי חשובה מבחינתו, היא כיצד התקבלו חברתית.

אתם מאמינים שתשתלבו מהר?
קרלו: "אני בטוח, כולם פה מחייכים אלינו כל הזמן".
נינו: "החברה פה קיבלו אותנו בצורה הכי יפה שניתן, חברה צעירים. רואים שאנחנו בקבוצה של בחורים טובים. נשתלב פה".

האמת כמו שזה נראה, הרי שגם שחקני מ.ס אשדוד יקבלו אותם באהבה. חדר ההלבשה של אשדוד הוא חדר הלבשה שמח, שמקבל כל שחקן שמגיע. הסיפור הבא אולי ימחיש עד כמה. מאוריציו קורדיירו, שחקנה של אשדוד בעונה שעברה שהגיע בינואר מקרית שמונה, היה במשך תקופה ארוכה סגור עם עצמו. שחקני הקבוצה עשו הכל לקרב אותו, הפכו אותו לאחד משלהם, אפילו היה יוצא עם חלק מהם לבלות. קורדיירו השתלב והפך ללהיט בחדר ההלבשה. זה התבטא גם במגרש עם שבעת השערים שלו. כשמ.ס אשדוד פתחה את אימוניה כתב קורדיירו בדף הפייסבוק שלו: "בהצלחה מ.ס אשדוד, תמיד תהיי בליבי". הבנתם?

ביום שישי הקרואטים של הקבוצה כבר ישבו לשולחן שישי באקדמיה לכדורגל של מ.ס אשדוד, עם החברים החדשים שלהם, ביניהם אור אינברום, ניבאלדו וגם רפאל קסטרו, אנליסט הקבוצה, שיש חשיבות רבה לעזרה שלו בשילוב שחקנים זרים שמגיעים.
נחזור לקרואטים. רגע לפני שהם עלו לאוטובוס, שאלנו אותם את השאלה שלפי התשובה, ברור לנו שטוב להם כאן.

תמליצו לעוד שחקנים להגיע לכאן מקרואטיה?
נינו:"בוודאי, טוב מאוד כאן. הליגה טובה והאנשים טובים".
קרלו: (מחייך) בטוח".

בהצלחה שיהיה לכם.
נינו: "תודה לך. בהצלחה לכולנו".
קרלו: "תודה רבה. נחמד מצידך".

הבנתם? עד הסוף נימוסים. אז נכון, הנבואה נועדה לשוטים והדבר האחרון שאנחנו רוצים זה להיות שוטים, אבל לא נראה לנו שנסתכן אם נגיד, שמ.ס. אשדוד, לפחות מהבחינה החברתית, עשתה פה עסקה טובה. יודעים מה ננבא… גם מקצועית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך