בשורה משמחת לרוחצים: המדוזות החלו לעזוב את חופי ישראל

נחיל המדוזות שטטף את חופי אשדוד בשבועיים האחרונים החל לעזוב את האזור. אומנם עדיין ניתן לחוש צריבות קלות במי הים אך נותרו רק מדוזות בודדות במרחק מאות מטרים מהחוף

גל החום שלא נגמר, מושך את האנשים לעבר חוף הים, אך נחיל מדוזות שהגיע לפני כשבועיים פוגע בהנאה של המתרחצים, אך היום בשורה טובה מגיעה מכיוון המכון לחקר ימים ואגמים שהודיע כי נחיל המדוזות החל לעזוב את האזור, עוד נמסר כי שוליו האחוריים של נחיל הקיץ נמצאים עדיין מול חופי הארץ, אך רוב החופים נקיים ממדוזות. למרות זאת עדיין יהיה ניתן לחוש בצריבות קלות בשל המצאותן של מדוזות בודדות.

כזכור, נחיל המדוזות מזן החוטית הנודדת הגיע לפני כשבועיים לחופי המדינה והתרכז בעיקר באשדוד ובאשקלון ובהמשך התפשט לעבר חופים אחרים בצפון. כעת המדוזות התרחקו כ-400 עד 500 מטרים מהחוף.

המדוזה החוטית הנודדת הין זן שפלש בעשרות השנים האחרונות לחופי ישראל והיא המדוזה הנפוצה ביותר. לראשונה נתקלו בה בשנת 1976. כיום ניתן למצוא נחילים בני מיליוני מדוזות שמשייטים לאורך חופי ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך