האריה השואג חוזר

"באשדוד יש עשרות אלפי 'שקופים', אנחנו נדאג להם ונלחם בעבורם. לעוני אין צבע ולעוני אין כיפה"

ביום שלישי אחר הצהריים הגעתי ללשכתו של יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, ובמשך קרוב לשעה קיימתי איתו שיחה פתוחה ומרתקת, שעסקה בעיקר בחיבור של אריה עם העיר אשדוד ובתוכניות שלו לקדם את עיר הנמל, במידה ויזכה לחזור ולהיות שר בכיר בממשלה הבאה. דרעי מתמוגג מנחת בזמן שהוא מדבר על הפעילות הפוליטית באשדוד, ואומר בחיוך רחב: "אם כל הסניפים בארץ היו פועלים לפי המודל של הסניף באשדוד, הייתי יכול ללכת לנוח עכשיו עד יום שלישי. מדובר בקבוצה של אנשים איכותיים שפשוט עושים עבודת קודש ומובילים תוכניות יצירתיות, שבהמשך הופכות למודל כלל ארצי".

 

אריה, ספר לנו בבקשה על החיבור שלך לעיר אשדוד.
"מדובר בחיבור ממושך ומוצלח מאוד, ואני אומר בכל הזדמנות שיש לי פינה בלב לעיר אשדוד, עוד בזמן שכיהנתי כמנכ"ל משרד הפנים לפני 25 שנה. אשדוד הייתה באותם ימים עיר בהתפתחות, שקלטה עולים חדשים, והייתה עם מצוקה כספית לא פשוטה. עבדתי קשה מאוד כדי לצרף את נמל אשדוד לשטח השיפוט של העיר, מה שלא היה בפועל לפני כן, ובעקבות המהלך הזה הנמל החל לשלם ארנונה לקופת העירייה ובעצם להפוך אותה לרווחית. אני שמח מאוד שאותה החלטה חשובה, העניקה לאשדוד את הכלים להתפתח ולהפוך לאחת הערים היפות במדינה. מדובר בעיר המשלבת אוכלוסיות שונות, בצורה מכובדת ותרבותית. זו ארץ ישראל האמיתית, כאשר בעיר אחת גרים חרדים, עולים, מסורתיים, חילוניים וכולם מכבדים את כולם".

 

לש"ס יש פעילות משמעותית באשדוד?
"בוודאי, ראשית יש לנו ארבעה נציגים במועצת העיר המבצעים עבודה בלתי רגילה, והם אלה המוציאים לפועל את המדיניות והחזון של ש"ס גם ברמה המקומית. מעבר לכך, כמובן שיש גם פעילות פוליטית, עם אחד הסניפים המוצלחים שיש לש"ס בארץ, אותו מוביל כמובן סגן ראש העיר עמרם כנפו, ויחד איתו אבי אמסלם, מאיר בן סימון, חיים אמסילי, ינון אזולאי ורבים אחרים. בכל פעם שאני נוסע לאזור המרכז או לדרום, אני חייב להיכנס לאשדוד, ללמוד מהם דברים חדשים, לקבל מהם תובנות חדשות ובעיקר לצאת מאשדוד עם הרבה אנרגיות חיוביות".

 

יש לכם יעד מסוים בנוגע למספר הקולות שתקבלו באשדוד?
"זה לא סוד שבכל מערכת בחירות ש"ס מסיימת במקומות הראשונים באשדוד, ואני בטוח שב"ה גם הפעם התמונה תהיה דומה. אנחנו מגיעים ל-25 אלף בתים באשדוד, ומבקשים מהתושבים להיות שותפים בעשייה שלנו. אני מקבל כל יום דיווחים על ציבור מסורתי-חילוני שתומך בנו באשדוד, וזה מחמם את הלב לראות איך המעגלים שלנו מתרחבים".

 

 

מה אתה יכול לומר לתושב אשדודי ממוצע, שמתקשה לגמור את החודש. מה אתם יכולים לעשות כדי להקל עליו את החיים?
"למרבה הצער, רוב הפוליטיקאים עסוקים בדיבורים ובהבטחות שהם לא יכולים לממש, בזמן שש"ס כבר הוכיחה בעבר, בזמן שהייתה בממשלה בתפקידי מפתח, שניתן להניע דברים ולטפל בבעיות הבוערות, לכן החלטתי לשים במרכז הקמפיין שלנו את נושא 'השקופים', שני מיליון ישראלים ו-900 אלף ילדים רעבים שאין מי שדואג להם. לכן מהיום המפלגה לא מייצגת רק דתיים ומזרחיים, אלא גם אוכלוסייה רחבה שלא מעניינת אף אחד, שהיא שקופה בעיני שאר המפלגות.

אני לא מדבר רק על אלה שלא מצליחים לגמור את החודש, אלא בעיקר באלה שכלל לא מצליחים לפתוח את החודש. לשם כך אני מתכוון להוביל שלוש פעולות מרכזיות ודחופות: להוריד את המע"מ על מוצרי היסוד, לעלות את שכר המינימום ולהוביל מהפכה בדיור הציבורי בישראל. הכוונה היא להעביר החלטה שכל תכנית בנייה שתאושר, תקצה 7.5% מכלל הדירות לטובת דיור ציבורי.

כבר אין מקום לשכונות שלמות ולבלוקים ארוכים של אנשים המתגוררים בדיור ציבורי מיושן, שנותן להם חותמת של אנשים פחות טובים. עושים להם עוול, כי מדובר בציבור מצוין, ומשם צמחו לא מעט דמויות מפתח במדינה שלנו. ברגע שהדיור הציבורי יהיה חלק בלתי נפרד מכל בנייה שיש במדינה, יהיה דיור זמין וראוי לציבור שצריך את העזרה הזו מהמדינה. אני מתכוון להוביל את שלושת הנושאים האלה, וב"ה ברגע שנחזור לשבת בממשלה בעמדות מפתח, נוכל גם לקדם מהלכים".

 

מה דעתך על ההפרטה של נמל אשדוד?
"אין ספק שמדובר בנושא חשוב מאוד, ויש צורך לבצע סדרה של פעולות כדי להבטיח את המשך העסקתם של עובדי הנמל הקיימים, באותם תנאים מבלי שחלילה ייפגעו. אני מתכוון להיות מעורב מאוד סביב הנושא הזה, מאחר ולא מעט עובדי נמל אשדוד פנו אלינו והביעו את חששם עם ההחלטה להקים נמל חדש. אם הפעילות הזו תתבצע בצורה מפוקחת ומבוקרת, יהיה ניתן גם להגדיל את מספר מקומות התעסוקה באשדוד, עם הנמל החדש, ובמקביל לשמור על מקור פרנסתם של העובדים בנמל הקיים".

 

יש תפקיד מסוים שאתה מכוון אליו?
"זה לא סוד שיש לנו כוונה ורצון לשבת בממשלה, ולא להיות שוב באופוזיציה, מאחר ורק כך ניתן להשפיע ולקדם מהלכים גדולים. ככל שנזכה לתמיכה של הציבור ונהיה חזקים, כך נוכל לדרוש ולקבל תיקים משמעותיים מאוד. מבחן התוצאה הראה שבזמן שהחזקנו בתיקים גדולים, הצלחנו לעשות דברים גדולים למען הציבור, וכך יהיה ב"ה גם הפעם. אתה יכול לשאול את ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, אותו אני מאוד אוהב, מה קיבלה אשדוד בזמן שנציגי ש"ס כיהנו בתפקידים בכירים בממשלה, לעומת שרים אחרים שלמרבה הצער דואגים בעיקר למדינת ת"א".

 

 

אתה לא חושב שאין מקום לעסוק בגזענות על בסיס עדתי בישראל 2015?

 

"אתה שואל שאלה מצויינת, והלוואי שלא הייתי צריך לעסוק ולהעלות את הנושאים החשובים האלה. לצערי, זו המציאות בה אנו חיים, וממש היום יצאנו עם סלוגן חדש: 'מזרחי מצביע מזרחי'. חז"ל אמרו: 'אם אין אני לי, מי לי', וגם בישראל 2015 המשפט הזה הוא אקטואלי ונכון מאוד. הגיע הזמן שפעם אחת הציבור המזרחי יתאחד ויעזור לנו ליצור אפליה מתקנת. קח לדוגמא את התרבות המזרחית, הרי לא יכול להיות שמבין כל אנשי התרבות והרוח המזרחיים, לא מצאו אחד שיכול היה להיות על השטרות החדשים שהחליטו להנפיק. איך אפשר לשבת בחיבוק ידיים מול האמירות החשוכות של גרבוז וסובול על מנשקי המזוזות ועל אלה הנוסעים לקברות צדיקים. מדובר באמירות חמורות ביותר, שגורמות לקיטוב בעם, ואנחנו נעשה הכל כדי שנחזיר את הגאווה והאמונה לכלל בית ישראל ובעיקר לציבור המזרחי".

 

גם באשדוד מרגישים את המעבר של אנשי ש"ס לסיעתו של אלי ישי. אתה מודאג?
"ממש לא. אני אומר לך בוודאות שכל יום יש לא מעט אנשים שחוזרים הביתה, אחרי שהם מבינים את משמעות הדברים. אני אומר לאותם אנשים שגם הם יודעים שרק ש"ס גדולה וחזקה יכולה להשפיע ולהיות גורם משמעותי בממשלה. לבזבז קול על מפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה, זו בכייה לדורות. יכול להיות מצב שקרוב ל-100 אלף קולות יילכו לטמיון, ומי שירוויחו מכך אלה המפלגות האחרות שלא חושבות ודואגות לאוכלוסיות שלנו. אין לי כוונה להתעסק באלי ישי, אני עסוק בבנייה ובפעילות משמעותית מאוד בשטח כדי להמשיך את דרכו של מרן. מדובר במפעל חייו של מרן, ואין לי ספק שהוא מתפלל עלינו בשמיים כדי שהמפעל הזה יימשך, יגדל ויצמח".

 

לסיום, מה אתה אומר לתושבי אשדוד שיצעדו לקלפי ביום שלישי הקרוב?
"אני אומר להם שזה הזמן לדאוג לעצמנו, ראינו מה קרה בשנתיים האחרונות שנתנו ליאיר לפיד להוביל את הקו הכלכלי במדינה, לאן הוא הוביל אותנו. אני מבקש את תמיכתם לקדנציה הקרובה, לאחר 15 שנה שלא הייתי כאן. יש לנו שליחות ברורה להמשיך את דרכו של מרן, לסייע לאוכלוסיות החלשות, להיות הנציגים של הציבור המזרחי, שלמרבה הצער עדיין לא זוכה לקבל את המגיע לו, להחזיר את הגאווה המזרחית".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך