עו"ד הילל-טבול: "60% מההרוגים בתאונות בישראל מתו באתרי בניין"

עו"ד מאיר הילל-טבול מאשדוד התארח בתוכנית "סודות הנדל"ן" בערוץ 10, ודיבר בהרחבה על תופעה מדאיגה – תאונות עבודה באתרי בניין. עו"ד הילל-טבול: "פגשתי סינים שעובדים 20 שעות ביום. גם אם נקשור אותו פיזית לפיגום, העובד נרדם ונופל ממנו לאחר 20 שעות עבודה". עו"ד איגור גונטמכר התארח בתוכנית אחרת בערוץ 9 הרוסי, והסביר על תביעות נזיקין מול המוסד לביטוח הלאומי

לאחרונה נושא תאונות העבודה באתרי בניין עלה לכותרות בשל עלייה מדאיגה במספר התאונות ברחבי הארץ. עו"ד מאיר הילל-טבול מאשדוד, מומחה בדיני נזיקין ממשרד עורכי הדין גונטמכר הילל-טבול, התארח בתוכנית "סודות הנדל"ן" בערוץ 10. עו"ד הילל-טבול דיבר על תביעת נזיקין שהעובד יכול להגיש: "בזמן האחרון יש מודעות שמתעוררת ברמה הארצית סביב תאונות עבודה באתרי בניין, מדובר במגיפה של ממש. כל מי שעובד בישראל, גם עובד זר שהוא חוקי, מבוטח במוסד לביטוח הלאומי וגם המעסיקים מכסים את עצמם בביטוח ערבות מעבידים. היו כמה וכמה מקרים של עובדים זרים שלמרבה הצער נהרגו בזמן שעבדו באתר הבנייה, והמשפחה שלהם מעבר לים זכו לקבל סכום חד פעמי וקבצה חודשית קבועה. העובד ומשפחתו מגישים תביעה על עצם התרחשות התאונה כנפגע עבודה מול המוסד לביטוח הלאומי, ובהמשך מול הביטוח של המעבידים".

עו"ד הילל-טבול הוסיף ואמר בתוכנית: "60% מההרוגים מכלל התאונות בישראל מתו בתאונה באתרי בניין. צריך להודות שמדובר לא רק בישראל, אלא ארגון הבניין העולמי הכריז על ענף זה כאחד המסוכנים בעולם. מדובר בעבודה בתנאי לחץ, פיגומים לא תקינים ולא מעט בעיות אחרות שגורמות לתאונות שלעיתים מסתיימות בפציעה ולעיתים במוות. פגשתי סינים שעובדים 20 שעות ביום, גם אם נקשור אותו פיזית לפיגום, העובד נרדם ונופל ממנו לאחר 20 שעות עבודה. רוב ההרוגים הם העובדים המזדמנים, מבקרים חיצוניים כאלה אלה שמגיעים לעבודה נקודתית, לא יודעים על המכשולים שיש באתר ואז נפגעים. לאחרונה עלתה הצעת חוק של ח"כ שלי יחימוביץ', לציין על הבניינים שנבנים כמה עובדים נהרגו, ליצור שיקול דעת לציבור האם לקנות בית באותו בניין". גם עו"ד איגור גונטמכר התארח לאחרונה בתוכנית טלוויזיה בערוץ 9 הרוסי, ודיבר ארוכות על תביעות נזיקין מול הביטוח הלאומי.

עו"ד מאיר הילל-טבול עלה לאחרונה לכותרות לאחר שהחליט לייצג בהנחה משמעותית את ציבור החרשים באשדוד בתביעות מול הביטוח הלאומי. זה לא הגיע משום מקום, מאחר והוריו של אשתו דליה הם חרשים, ורעייתו לימדה אותו לפני שנים ארוכות את שפת הסימנים.
עו"ד הילל-טבול: "אני מופיע בהרצאות במועדון חירשים, אני פוגש אותם באירועים, הם יודעים מי אני ונחשפים אלי גם דרך הפייסבוק, וכך למדתי שיש להם קושי למצות זכויות. הם צריכים מתורגמנית, אבל הבעיה שהיא לא יודעת לתת עצה מההיבט המקצועי, היא משמשת בעצם כמיקרופון. כאשר הם מגיעים לוועדה בביטוח לאומי, מתקיים ביניהם שיח חירשים הלכה למעשה. אנחנו עוזרים להם למצות את הזכויות. די קל לאשר לחירש אי כושר עבודה, זה ברור מאליו שחלק גדול מהשוק סגור בפניו, והאפיק התעסוקתי שלו מצומצם".

היכולת לתקשר בשפת הסימנים הופכת את הדרך לפתרון למהירה ויעילה יותר. מדובר בבשורה של ממש לציבור גדול באזור אשדוד והסביבה, שעד היום התקשו להעביר מסרים, וחשוב לא פחות – לקבל הסברים מקצועיים. "סייענו לקהילה, למעוטי יכולת. לפעמים עצה טובה יכולה לשחרר לאדם את מה שמגיע לו, וזה כיף", מסכם עו"ד הילל-טבול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך