חגגו יום הולדת בחורשה, וכל משתתף נקנס ב-730 שקל

חבורה של צעירים, המשרתים בצה"ל, חגגה באחד מסופי השבוע יום הולדת לחברתם בחורשה ליד תחנת הרכבת ָ בשעות המאוחרות של הלילה, כאשר עמדה החבורה לעזוב את המקום, הגיעו שוטרים ופקחים מטעם השיטור המשולב, ו- 13 מהם נקנסו ב-730 שקל כל אחד. הצעירים מתלוננים כי העונש חורג מפרופורציה, המשטרה: "הגענו כי נתקבלו קריאות מאזרחים הן למוקד העירוני והן למוקד המשטרה"
קנס

באחד מסופי השבוע בתחילת החודש שעבר, בלילה שבין חמישי לשישי, חגגו 13 חיילים מסיבת יום הולדת לחברתם. כלת השמחה הזמינה את חבריה אל החורשה הנמצאת בסמוך לתחנת הרכבת באשדוד, ומרוחקת ממבני מגורים. כיאה למסיבה של חבר'ה צעירים, היא השכירה ציוד מוזיקה והביאה איתה מערכת ורמקול אחד. בשעה שתיים בלילה עברה במקום ניידת של מג"ב, ולדברי החיילים, היא המשיכה בדרכה ולא נעצרה. עוד הם מספרים, כי בשעה 3 בלילה, כאשר סיימו לחגוג, מערכת המוזיקה כבר הייתה כבויה והם עמדו לעזוב את המקום, הגיעה ניידת שיטור משולב. כמו במקרים רבים, שבהם מסיירות ניידות של שיטור משולב בסופי שבוע, נדרשים הצעירים להציג את תעודות הזהות. ואכן כך היה. אלא שאז הגיעו עוד שתי ניידות, ובאחת מהן קצין מהיחידה. כאשר הצעירים אמרו, שבכוונתם ללכת הביתה, הם מספרים כי הוא החל לצעוק עליהם, ודרש לתת לכל אחד מהם קנס על סך 730 שקלים בשל עבירת רעש.

"היה לנו רמקול אחד, לא שמענו מוזיקה חזקה, היינו רחוק ממקום מגורים, וכשהניידות הגיעו המוזיקה הייתה כבויה, כבר היינו בדרכנו הביתה", אומר אחד המשתתפים. "אנחנו ילדים טובים, כולנו חיילים, חלקנו משרתים בעזה, יש בינינו קצינים וביקשנו והתחננו של איתנו לכל אחד מאיתנו קנס כזה. מארגנת האירוע ביקשה שיתנו לה קנס, אבל לא לחבריה, והם לא הקשיבו. אמרנו שכחיילים, רבים מאיתנו מקבלים שכר של 400 שקל, אין לנו כסף, אבל הם התעקשו ואמרו שעברנו על החוק".

הצעירים הגישו ערעורים אל פיקוח העירייה, האחראי על הדוחות. כמו כן, הם טענו כי כתובות שונות מצוינות על 13 הדוחות שניתנו להם, למרות שהאירוע התרחש ברחוב משה סנה, בחורשה בסמוך לתחנת הרכבת. על חלק מהדוחות נכתב כי הם ניתנו ברחוב דב גור, על חלק צוין רחוב מנחם בגין ולאחר נרשם שעבירת הרעש נעשתה ברחוב נתן אלבז.

knas

האם הקנס ההמוני של 13 דוחות על סך 730 שקלים, המגיעים יחד לכדי 9,490 שקל הוא עונש מידתי על עבירת רעש? פנינו למשטרה ולעירית אשדוד האמונים יחד על פעילות השיטור המשולב, וביקשנו תגובה. מדוברות המשטרה נמסר כי על אף שהצעירים טוענים כי לא הרעישו, הגיעו תלונות הן למוקד העירוני והן למוקד המשטרתי מאזרחים הגרים ברובע ט', וזו הסיבה שהניידות נשלחו למקום. על פי החוק היבש, הצעירים עברו על החוק האוסר לקיים אירועים תחת כיפת השמיים. לגבי הכתובות השונות, סביר להניח, כי מדובר בכתובות מגורי הצעירים. כמו כן, הם לא שיתפו פעולה כאשר נדרשו להציג תעודות זהות. בכל הנוגע לסכום הקנס ולביטולו, הדבר תלוי בעיריית אשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך