דיון בכנסת על התחבורה הציבורית באשדוד

אמש התכנסה בכנסת הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר בעקבות פניות רבות של תושבי אשדוד שהעלו טענות כלפיי התחבורה הציבורית בעיר
אנשים עולים על אוטובוס
צילום: נתנאל פריאנטי

הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר התכנסה לדיון בעקבות פניות רבות של תושבי אשדוד שהעלו טענות כלפיי התחבורה הציבורית בעיר. יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר: ציבור נוסעי תחבורה ציבורית הנו ציבור לקוחות שבוי, ללא פתרונות תחבורתיים נוחים. לרוב המשתמשים אין בבעלותם רכב פרטי ולפיכך אפשרות ההתניידות היא באמצעות אוטובוסים בלבד.

תושבי אשדוד שהשתתפו בדיון התלוננו על כך שאין תחבורה ציבורית לחוף הנפרד בעיר: "בכל הארץ יש אוטובוסים לים לחוף החרדי, חוץ מאשדוד. אנחנו צריכים קו מיידי לים, והעסקים עם חברות התחבורה לא מעניינים אותנו. עונת הרחצה מתחילה באפריל ולא ביולי כך שזה היה צריך להיעשות כבר מזמן."

כמו כן הלינו התושבים כל כך שברובע ג' אוטובוסים לא עוצרים בתחנות. התושבים שאלו למה אין איש שטח שבודק את זה? בנוסף הצביעו התושבים על כך שכשיש אירועים בבני ברק הקווים צריכים תגבור, "יש אזור של חתונות בבני ברק וצריך שיהיו שם תחנות. אנשים לא מגיעים בזמן לחתונות של קרובי משפחה."

עוד הוסיפו התושבים שכשמגיע אוטובוס יש התנפלות עליו. בעיה נוספת עליה הצביעו התושבים היא שאין אף אוטובוס שמגיע לרכבת. ח"כ דב חנין: יש הרבה בעיות בתחבורה ציבורית אבל לאשדוד יש יתרון והוא שהיא מחוברת לרכבת. הגישה של הרכבת היום היא מאוד חיובית והם מוכנים לעשות כל מאמץ. הגישה של משרד התחבורה היא לחבר אנשים לרכבת. למה לחכות עד שתגיע חברת אפיקים? אם העירייה יודעת לייצר פנייה מסודרת אנחנו מאוד נשמח לעזור.

עמיחי לוי ממשרד התחבורה: מסוף הרכבת של אשדוד הוא קטן מאוד ואי אפשר להוסיף עוד אוטובוסים בלי להוסיף עוד תחנות ח"כ אייכלר: בזמן שאני רואה ברחבי הארץ אוטובוסים חצי ריקים. אני רואה ציבור אחד שמובילים אותו ככבשים וזה הציבור החרדי. יש תחושה שאפיקים עדיין לא יצרו אינטראקציה עם הציבור.

עמיחי לוי ממשרד התחבורה: באשדוד יש מספר מהלכים מאוד גדולים בשנים האחרונות ובשנים הבאות. אחד מהם זה כניסת חברת אפיקים. תכנון מספרי הנסיעות נעשה על בסיס סקרים ובדיקות ותמיד מנסים לתת את האקסטרה. כבר עכשיו היקף הנסיעות לבני ברק וירושלים הוא מאוד נרחב. יכולים להיות מקרים נקודתיים. כשאפיקים ייכנסו יכנסו ארבע עמדות שירות חדשות ברחבי העיר. בכל הערים של הציבור החרדי השירות לים פועל בתקופת בין הזמניים שזו התקופה עם הביקוש הכבד. זה לא שאי אפשר להגיע לים לפני זה גם אם זה לוקח עוד זמן. אפשר לבחון תגבור בימי שישי עד בין הזמנים. מסלולי הקווים התקצרו בתוך השכונות החרדיות באופן משמעותי. צריך למצוא את האיזון בין הרצון שהקו יעבור קרוב לבית לבין זה שהוא לא יהפוך למפותל יותר מידי.

אשדוד תוקצבה ב250 מיליון ₪ לפרויקט שישפר את התחבורה ב2018.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר סיכם את הדיון: הוועדה דורשת להכניס נציג לציבור החרדי בוועדת היגוי, ודורשת ממשרד התחבורה להוסיף קו לחוף הים הנפרד. כמו כן הוועדה דורשת מחברת אפיקים לתגבר את אנשי הקשר אליהם ניתן לפנות במקרה של בעיות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך