קפטן מכבי אשדוד/באר טוביה יהוא אורלנד פרש מכדורסל

בגיל 34, יהוא אורלנד, קפטן מכבי אשדו/באר טוביה הודיעה על פרישה. סגן מלך השלשות של ליגת ווינר סל בכל הזמנים, ששיחק בשנתיים האחרונות במכבי אשדוד/באר טוביה, הודיע על פרישה בתום 17 עונות: "תודה לכולם, הייתם שותפים מדהימים למסע שלי".

אחרי 17 עונות, 409 משחקים, 2380 נקודות ו-550 שלשות בליגת ווינר סל, בגיל 34  הודיע הבוקר (חמישי) יהוא אורלנד על פרישה. אורלנד בן ה-34 (1.93 מ') שיחק בשנתיים האחרונות במכבי אשדוד/באר טוביה ובעונה החולפת רשם שני ציוני דרך מרשימים כאשר עלה למקום השני בקלעי השלשות בכל הזמנים אחרי דורון ג'מצ'י והפך לשחקן ה-11 בתולדות הליגה עם 400 הופעות.

פוסט הפרישה של אורלנד:

"בלי כשרון חריג אבל עם הרבה נחישות, הקרבה והתמדה מסיים קריירה של 17 שנים בליגת העל , לא נתפס !!!
יש כאלה שיגידו שיכולתי להגיע רחוק יותר ויש שיגידו שמה שהשגתי עם מה שהיה לי הוא מטורף … אני רק אגיד שנהניתי מכל רגע : הפסדים , ניצחונות, כאבים, חיבוקים, שמחה, עצב, אכזבות, הצלחות, פציעות ,אימונים ושיקומים.
אני יכול להגיד בלב שלם שנתתי את כל מה שהיה לי וגם את מה שלא, לטובת הכדורסל .
תודה גדולה לכל מי שעודד אותי , קילל אותי , תמך בי , התחרה בי, שיחק איתי , אימן אותי, עיצבן אותי, טיפל בי, סמך עליי, ניתח אותי, פירשן אותי, שידר אותי , ייצג אותי , שפט אותי , שיפר אותי, שר לי, כתב עליי, ביקר אותי , למד ממני , ריגש אותי , חיבק אותי, נתן לי להוביל , העסיק אותי , האמין בי והעריך אותי לכל אורך הקריירה.
תודה מיוחדת להורים שלי , לאחיות שלי ,לאחים שלי ולחברים הקרובים שתמיד היו שם בשבילי.
ותודה ענקית לאישתי אלונה שמהרגע שפגשתי אותה, למדתי מה זה להקריב עבור מישהו שאתה אוהב , אין כמוך !
תודה לכם, הייתם שותפים מדהימים למסע שלי !!!
אורלנד, שלוש (:"

10553505_1025696430821451_7375182666118047352_n

אורלנד גדל במחלקת הנוער של הפועל גליל עליון, בה שיחק שתי עונות בקבוצה הבוגרת. אחרי עונות בודדות במכבי רעננה ועירוני ר"ג, פרץ במדי אליצור אשקלון, בה נשאר שלוש עונות ואף מונה לקפטן הקבוצה. בקיץ 2006 עבר להפועל גלבוע/עפולה, ותחת דני פרנקו רשם את עונת השיא שלו בקריירה עם 10.9 נקודות למשחק ו-46% מעבר לקשת.

בתום העונה הוא עבר להפועל ירושלים והיה שותף לזכייה שלה בגביע, ומשם המשיך להפועל חולון וזכה גם איתה בגביע המדינה. בקיץ 2009 עבר למכבי ראשל"צ, בה שיחק שנתיים יפות וגם בה שימש כקפטן. בעונת 11/12 חזר לשתף פעולה עם דני פרנקו בברק נתניה, קבוצה בה שיחק שלוש עונות יפות מאוד, כאשר בשנייה מתוכן קלע 10.7 נקודות למשחק.

בשנתיים האחרונות שיחק כאמור במכבי אשדוד/באר טוביה, שימש גם בה כקפטן הקבוצה והיה שותף למסע המרשים שלה לגמר גביע המדינה אשתקד. בעונה החולפת סבל ממספר פציעות שהציקו לו, אך למרות זאת נשאר שחקן חשוב ברוטציה והיה שותף לניצחונות היפים של הקבוצה על כל יריבותיה בליגה.

את שיא הקריירה שלו קלע אורלנד בפלייאוף 2010, כאשר הוביל את מכבי ראשל"צ לניצחון חוץ על הפועל ירושלים עם 26 נקודות ושמונה שלשות. ארבע עונות קודם לכן הפציץ 7 מ-7 לשלוש, כולל שלשת ניצחון עם הבאזר, ב-80:82 של אליצור אשקלון על הפועל ירושלים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך