אישה מדהימה: דורית הפכה ב-5 השנים האחרונות לאמא ל-30 ילדים

יש סיפורים שאני שומע שגורמים לי לחזור הביתה עם חיוך גדול, ולהאמין שעדיין יש לא מעט מקרים טובים בחברה שלנו, לצד כל הדברים הפחות נעימים שכולנו שומעים ורואים על בסיס יומי. שי מלול/שי לשבת
שי תור

יש סיפורים שאני שומע שגורמים לי לחזור הביתה עם חיוך גדול, ולהאמין שעדיין יש לא מעט מקרים טובים בחברה שלנו, לצד כל הדברים הפחות נעימים שכולנו שומעים ורואים על בסיס יומי. הייתי שמח שכולכם תכירו את דורית (שם בדוי), תושבת אשדוד בשנות ה-60 המוקדמות לחייה, שהחליטה בחמש השנים האחרונות, לאחר שיצאה לפנסיה מוקדמת ממפעל גדול באזור, להקדיש את כל חייה למען ילדים שגורלם לא שפר עליהם. דורית התחתנה בגיל צעיר ולאחר מספר שנים התגרשה כשהיא אוחזת בשני ילדים קטנים משלה. לאורך השנים הכירה בחור אשדודי חיובי ביותר, השניים התחתנו אך לא הביאו ילד לעולם מסיבות אישיות.

דורית ובעלה החליטו לסייע בשלב ראשון כ"עזרה ראשונה", לילדים שהוצאו מבתיהם והם היו מגיעים כתחנת ביניים לבית המשפחה. בחמש השנים האחרונות, ביתם של דורית ובעלה מלא בילדים קטנים, שהגיעו ממשפחות מצוקה, ושהאמהות שלהם אינן יכולות לגדל אותם מסיבות שונות. הילדים מגיעים לדורית כשהם במצב נפשי והתפתחותי קשה, ולעיתים גם פצועים וחבולים ממכות. בסך הכל דורית, המשמשת כמשפחת קלט חירום מהבודדות באשדוד, טיפלה לאורך חמש השנים האחרונות ב-30 ילדים שחזרו לחייך בין ידיה החמות והמלאות אהבה.

משפחת קלט חירום הינה משפחת אומנה שהוכשרה במיוחד לקלוט ילדים במצבי חירום וסכנה לטווחי זמן של עד 3 חודשים. המשפחה יכולה לקלוט עד 5 ילדים במקביל, ואצלה יתבצעו הליכי ההשגחה, הטיפול המיידי והאבחונים הנדרשים לתכנית ההמשך הטיפולית עבור הילד. על משפחות הקלט אחראים הגופים המפעילים את האומנה. המשפחה אמורה להיות ערוכה לקליטת הילדים בכל שעות היממה. הילדים אמורים לעבור הליך אבחון פיזי, רגשי והתפתחותי מקיף, לכן על המשפחה להיות בעלת יכולת לשתף פעולה עם גורמים מקצועיים רבים בתווך זמן קצר.

הילדים נמצאים אצל דורית לתקופות של ארבעה חודשים עד חצי שנה. רגע הפרידה הוא קשה במיוחד עבור שני הצדדים. "אתה לוחץ לי על יבלות", אומרת דורית. "כשנפרדתי מהילדה הראשונה הייתי חולה במשך שבועיים עם חום. עם הזמן והאמונה שאנחנו עשינו את התפקיד שלנו ושחררנו אותם, ושיבואו עוד ילדים שנעזור להם, יותר קל לי כבר להיפרד". עם זאת, עם השנים דורית לא הצליחה להשתחרר לגמרי, ונכון להיום היא מגדלת ילד שהגיעה אליה בגיל שנה וחצי לפרק זמן קצר, והיום הילד כבר בן שלוש, פורח ומלבלב בבית מלא שמחה.
משיחה קצרה שערכתי עם דורית, הבנתי כי מדובר באישה מדהימה שרוצה לעשות למען החברה בשנים הקרובות, הכל בשקט ובצניעות. זה התחיל ברצון לסייע כמו כל משפחת קלט חירום, אבל מהר מאוד הפך לדרך חיים, עם השקעה בלתי נגמרת כשברור כבר בתחילת השיחה שכסף פחות מעניין אותה. זה מחמם את הלב לשמוע על אישה שכל כולה נתינה, בעיקר לילדים שעברו לא מעט בחייהם הקצרים. המפגש שלהם עם דורית משנה להם את החיים, ומהווה נקודת ציון להמשך הדרך, דרך חיובית ורגועה יותר עם אור בקצה המנהרה.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך