מרגש: חולה במחלה קשה הגיעה מהגליל העליון לחוף הים באשדוד

מאחר והעיר אשדוד היא מהערים היחידות בארץ המפעילה כיסאות מיוחדים איתם ניתן להיכנס למים, סילביה פרנק, חולה במחלה קשה ומוגבלת בתנועה ודיבור, הגיעה מקיבוץ יראון שבגליל העליון עד לאשדוד ונהנתה מכל רגע
מרגש: חולה במחלה קשה הגיעה מהגליל העליון לחוף הים באשדוד

יום שישי האחרון היה יום שייצרב בזיכרונם של עובדי אגף החופים. תושבי קיבוץ יראון שבגליל העליון הגיעו לאשדוד על מנת ליהנות מחופי הזהב. אירוע זה יכול היה להישמע די שגרתי וזניח, אלמלא הסיפור המרגש של סילביה וגיורא פרנק, זוג המתגורר בקיבוץ הרחוק, ועשה את כל הדרך לאשדוד רק בשביל כיסא ההנגשה המיוחד.

סילביה פרנק, חולה במחלה קשה ומוגבלת בתנועה ודיבור, שמעה על הכיסאות המיוחדים שמפעיל אגף החופים עבור האוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. בני הזוג פרנק נחשפו לפרויקט הייחודי שמפעילה העירייה כבר בשנה שעברה, והחליטו כי השנה הם יגשימו חלום וייכנסו בעזרתו למים.

"סילביה התקשרה להנהלת האגף וביקשה להגיע לחוף הים באשדוד וליהנות משירותי ההנגשה המיוחדים שמפעיל האגף", אומר אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים, ומציין כי "בני משפחתה דאגו לתאם את הביקור עם תמי בוסקילה, מזכירת האגף, וביום שישי האחרון הם הגיעו ונהנו מכל רגע".

בני הזוג המתגורר במושב יראון, על גבול לבנון, עשה את כל הדרך עד לחוף אורנים באשדוד כדי ליהנות מטבילה קרירה במימי הים. את פני הזוג קיבלו צוות העובדים של החוף והמצילים אלון אוחיון, רוני אלימלך, שרון בוני ואבי רימון, אשר ליווה את האורחים וסייע להם לחוות את שכשוך המים על גופם.

"פרויקט ייחודי זה מתבצע רק בחוף אורנים", אומר תורג'מן ומשבח את העובדים וציבור המצילים המקדישים לזה תשומת לב רבה ומאפשרים לאנשים רבים ליהנות מסביבה ימית מהנה. הוא מציין כי גם "עמותת הגולשים תורמת את חלקה למפעל ההנגשה, עם מערך מתנדבים שהיא מפעילה, וככל שנציגי העמותה נדרשים לכך הם מגיעים ומסייעים לנו במתן שירות ייחודי זה".

באשדוד גאים במיזם החשוב הזה אשר מאפשר נגישות מלאה אל תוך המים. תחילת הפרויקט בהקצאת מקומות חניה לרכבי נכים, ביצירת מסלול הנגשה אל החוף ולבסוף בהשלמת דרכי הנגישות עד לקו המים. הכיסא המיוחד משדרג את ההנגשה עד לרמה המיטבית ומאפשר כניסה מלאה למים בצורה נוחה ובטוחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך