"אפשר להוזיל את מחירי הדירות באשדוד"

עו"ד מרק גלר ועו"ד טלי דדון-ביטון, מהתנועה החברתית "נשארים באשדוד", מתכוונים להתחבר לסוכנות תיווך מקומית, כדי לנסות ולקדם כמה שיותר פרויקטים במסגרת תמ"א 38. עו"ד גלר: "רק אם יתחילו לקדם באופן מהיר ויעיל את פרויקט תמ"א 38 ברובעים הוותיקים, יהיה ניתן להציע דירות במחירים ריאליים לזוגות צעירים"
נבט על בניין

זה לא סוד שכל נושא תמ"א 38 מתחיל לצבור תאוצה ברמה הארצית, ומן הסתם לא "מדלג" על העיר השישית בגודלה בארץ, אשדוד. בחלק נכבד מהרובעים הוותיקים ניתן לראות עבודות בנייה מתקדמות, מהלך שמוביל לשינוי מדהים בבניינים רבים.

יחד עם זאת, ניתן לזהות כבר עתה חוסר איזון בחלק מהמקרים, כאשר יזמים שמובילים חלק מהפרויקטים, מקבלים החלטה כי הדיירים ישלמו השתתפות עצמית בפרויקט הנקודתי אותו הם מובילים, ובחלק מהמקרים כבר נרשמו מקרים של התחייבות חוזית מופרכת שפגעה בדיירים. לא חסרים דוגמאות, ואחת הבולטות שבהן ניתן לראות ברובע ג' בשדרה שלמה של בניינים שהחלו תהליך של תמ"א 38, אך הקבלן הראשון (מחוץ לעיר) פשט רגל, הקבלן השני (גם הוא לא מקומי) לא עמד בהתחייבות, וכך הדיירים גרים באתר בנייה מסוכן מזה שנים ארוכות מלי שהם רואים את האור בקצה המנהרה.

לאחרונה החלה יוזמה מעניינת. עו"ד מרק גלר, יחד עם עו"ד טלי דדון-ביטון, מראשי התנועה החברתית החדשה "נשארים באשדוד", החליטו לשלב זרועות עם סוכנות תיווך מקומית, מתוך כוונה להעניק שירות מקיף, הן מבחינה משפטית והן מבחינת חיבור הוגן ליזמים, לדיירים שמתכוונים לבצע תמ"א 38 בבניין בו הם מתגוררים.

DSC_9176

עו"ד מרק גלר אמר כי "אנחנו בתנועת החברתית החדשה 'נשארים באשדוד' חושבים פעם אחר פעם איך אפשר לבצע מהלכים אופרטיביים, כדי שהזוגות הצעירים יישארו באשדוד. זו אמירה פשוטה לכאורה, אבל הדרך ליישם אותה ארוכה ומורכבת. אחת הדרכים זה לנסות ולהגדיל את היצע הדירות באשדוד, וכרגע זה יכול לצאת אל הפועל בזכות פרוייקטים כמו תמ"א 38 ופינוי-בינוי".

עו"ד טלי דדון-ביטון אמרה כי "זה מצב בלתי נסבל שזוגות צעירים עוזבים את אשדוד לערים אחרות בגלל מחירי הנדל"ן, וצריך לחשוב באופן יצירתי כיצד ניתן לבלום את עליית המחירים, וזה יקרה רק אם יהיו יותר דירות למכירה באשדוד, באזורים בהם ניתן לרכוש דירה במחיר סביר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך