סוף לפקקים בדרך לשוק העירוני

לאחר שנים ארוכות של פקקים ותשתיות ישנות בצומת המוביל לשוק העירוני בחוף הים (בשד' משה דיין), בעיריית אשדוד החליטו לעשות מעשה ואישרו הקמת כיכר חדשה, עם תשתיות חדשות ודרכי גישה מרווחים יותר, שעשויים להפחית מהעומס הכבד שנרשם במקום בכל יום רביעי

מי לא מכיר את הפקקים הארוכים בכל יום רביעי בבוקר ובערב, בצומת המוביל לשוק העירוני בחוף הים בשד' משה דיין. כל מי שמגיע מרוגוזין או מהאזור הדרומי יותר של העיר, נאלץ לעמוד דקות ארוכות מאוד, לפני שהוא פורק את הסלים ונכנס לקניות הקבועות בשוק המיתולוגי של אשדוד.

בעיריית אשדוד (מחלקת תשתיות) החליטו לעשות מעשה, והקציבו 3 מיליון שקל כדי לבצע עבודת חריש עמוק בצומת, להקים כיכר גדולה ומרווחת, שעשויה להקל על עומסי התנועה וכמובן גם למנוע תאונות. למרבה הצער, בשנים האחרונות נרשמו עשרות תאונות בצומת הזה, כולל שתיים קשות מאוד. מעבר לכך, העבודות כוללות חידוש תשתיות, וזה מה שגורם לכך שהעבודות יימשכו עוד כחודשיים, כדי שיהיה ניתן להשלים את העבודה בצורה מושלמת ויסודית. כמו כן בסמוך לצומת מוקם קומפלקס דירות מרשים ע"י הקבלן קלוד נחמיאס, לכן יש חשיבות גדולה בהרחבת התשתיות והכביש, כדי שיהיה ניתן לאפשר לדיירים החדשים בבנייני הדירות, מעבר נוח וראוי יותר. את עבודות הפיתוח והתשתיות מבצעת חברת "עשוש מאיר ובניו".

מדובר בבשורה משמעותית בעיקר סביב העניינים הבטיחותיים. הפחתת מהירות כתוצאה מנהיגה סביב הכיכר, הופכת אותו לצומת בטיחותי יותר בהשוואה לצומת "צלב", בעיקר בנפחי תנועה נמוכים ובינוניים. במשרד התחבורה אומרים כי תרומת מעגלי התנועה לבטיחות בדרכים הייתה ונשארה רבה מאד והוכיחה את נחיצותה. הכיכרות באשדוד מוכיחות את יעילותן. בעירייה אומרים כי "כל כיכר אצלנו תוכננה והועברה למשרד התחבורה ורק לאחר אישור, נבנתה. הנחת העבודה שלנו הייתה ונשארה שבכל צומת בו היו תאונות או שעלולות להיות תיבנה כיכר, ויש לנו הצלחה מוכחת בכך. לא חסר דוגמאות לכך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך