הסטודנטים יגרמו למהפך במחירי הדירות באשדוד?

אני מודה שאהבתי את הרעיון הזה מהרגע הראשון, בעיקר בגלל שיש בו מצב של WIN-WIN לכל הצדדים. לא כל יום אנחנו שומעים על רעיון שיכול מצד אחד להניב הכנסה מרשימה מאוד לציבור סטודנטים, שמשוועים לכל שקל כדי לכלכל את עצמם בימים טרופים אלה. מצד שני יכול להכניס לא מעט מיליונים ליזמים שהבינו את הפוטנציאל הענק בכל הקשור לתמ"א 38 בעיר אשדוד, ומצד שלישי מחירי הדירות באשדוד אולי סוף-סוף יעברו לגרף של ירידה, כדי שגם הזוגות הצעירים יוכלו להגשים חלום ולקנות דירה בעיר בה צמחו וגדלו. - שי לשבת
שי תור

אני מודה שאהבתי את הרעיון הזה מהרגע הראשון, בעיקר בגלל שיש בו מצב של WIN-WIN לכל הצדדים. לא כל יום אנחנו שומעים על רעיון שיכול מצד אחד להניב הכנסה מרשימה מאוד לציבור סטודנטים, שמשוועים לכל שקל כדי לכלכל את עצמם בימים טרופים אלה. מצד שני יכול להכניס לא מעט מיליונים ליזמים שהבינו את הפוטנציאל הענק בכל הקשור לתמ"א 38 בעיר אשדוד, ומצד שלישי מחירי הדירות באשדוד אולי סוף-סוף יעברו לגרף של ירידה, כדי שגם הזוגות הצעירים יוכלו להגשים חלום ולקנות דירה בעיר בה צמחו וגדלו.

עכשיו הסבר מפורט יותר. משה בן זקן, דמות פוליטית מוכרת ואדם עם לא מעט יוזמות מרתקות, החליט לעשות מעשה יחד עם חברו משה פסל. השניים כבר חתומים על הצלחה פוליטית-כלכלית לא קטנה, בשעה ש"המציאו" את הליכודיאדה, אירוע שגרם לאלפי תומכי ליכוד לרדת לאילת לסוף שבוע ששילב פוליטיקה, הופעות, הנאות ולא מעט רכילויות…

הפעם בן זקן ופסל הצליחו להביא את הפיילוט העתידי של מדינת ישראל, ואולי את הדרך למציאת פתרון המשבר לדיור בר השגה לעיר אשדוד. השניים סגרו הרשמה של 3,500 מתעניינים לקורס הקרוב שמשלב עבודה מיידית בפרויקטים של התחדשות עירונית, כשהמטרה להקנות אחוזים מהפרויקט לצעירים מוכשרים שייהנו משותפויות בנכסים, וכך בעצם יממשו את החלום לזכות בדירה.

משה בן זקן אמר כי "אני רוצה להודות להמון אנשים טובים, שקידמו את הפרויקט הענק הזה למעלה משנה והצליחו להביא אותו לידי ביצוע. שרים, חברי כנסת, צוות ממרכז כיוונים ובעלי תפקידים בעיריית אשדוד. השיטה פשוטה – צעירים משתלבים עם יזמים וקבלנים, לומדים היכן יש עתיד להתחדשות עירונית, מקדמים את החתימות והפרויקט ליזם, ונכנסים שותפים באחוזים מאוד מכובדים, שבעצם יעזרו להם משמעותית לקנות דירה אפילו באותו הבניין".

אתם הבנתם את זה? באשדוד יש מאות (אם לא יותר) בניינים שנבנו בשיטת בנייה מיושנת, אי שם בשנות ה-70 וה-80, שעומדים תחת האפשרות לעבור "התחדשות" דרך פרויקט תמ"א 38. הבניינים הללו יעברו מהפך של ממש הן מבחינה חיצונית ובעיקר מבחינה בטיחותית, כאשר בכל דירה ייבנה ממ"ד, שיעניק לדיירים שקט בימים של ירי טילים לכיוון העיר.

בחודשים האחרונים ניתן לראות עשרות בניינים שעברו מהפך מדהים, וכל הצדדים מרוצים מאוד, כאשר עיריית אשדוד בראשותו של ד"ר יחיאל לסרי, מובילה קו ברור של התחדשות עירונית ברובעים הוותיקים ונותנת את הכלים ליזמים להוביל מהלכים מהירים, כדי שיהיה ניתן לעבור את הסבך הבירוקרטי המעצבן.

עכשיו כשיש במשוואה הזו נקודה נוספת של פרנסה משמעותית לאלפי סטודנטים, שיכולים בעבודת חריש עמוק להבטיח לעצמם הכנסה של עשרות אלפי שקלים ואף מעבר לכך, אם יצליחו לגייס פרויקטים חדשים ובעצם להיות סוג של מתווכים בין הדיירים ליזמים, הרי שכולנו צריכים לברך על כך.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך