משפחה, בית, רחוב שלוש תערוכות חדשות

כחלק מאירועי ה-60 לאשדוד בית אריה קלנג מפיקים את התערוכה הקבוצתית 'משפחה,בית,רחוב' שתהיה במה למגוון הקולות של האמנים הפועלים ברחבי העיר.
משפחה, בית, רחוב שלוש תערוכות חדשות

כחלק מאירועי ה-60 לאשדוד בית אריה קלנג מפיקים את התערוכה הקבוצתית 'משפחה,בית,רחוב' שתהיה במה למגוון הקולות של האמנים הפועלים ברחבי העיר. האמנים התבקשו ליצור עבודות חדשות, שכל אחת מהן תבטא נקודת מבט אישית על החיים באשדוד ועל משמעות העיר עבור אלה החיים ויוצרים בה. עבודות אלו ישקפו את הפסיפס האנושי המרהיב של אשדוד במלאת לה שישים.

אירוע הפתיחה יתקיים ביום ראשון, 3 ביולי בשעה: 19:00 בבית אריה קלנג באשדוד. בתכנית האמנותית מופע של ורדה גולדברגר על נעמי שמר בסיפור וזמר, עיבודים וליווי מוזיקלי: עופר כץ

התערוכה מאגדת 3 תערוכות משנה:

תערוכת "משפחה, בית, רחוב" – תערוכת אמני אשדוד לציון 60 שנים להיווסדה
אשדוד חוגגת 60 שנה להיווסדה וזוהי הזדמנות נדירה להתבוננות אל תוך המציאות העכשווית, כמו גם אל הזיכרון ההיסטורי של העיר. התבוננות שכזו מהווה התערוכה משפחה, בית, רחוב החושפת בפני הצופה אוסף נקודות מבט אישיות שכל אחת מהן מייצגת פן אחד מתוך הפסיפס האנושי המרכיב את קהילת האמנים בעיר. התערוכה מבקשת לבחון באמצעות העבודות המוצגות, את המגוון התרבותי והסגנוני המאפיין את קהילת היוצרים בעיר ומציעה אופנים שונים של התבוננות בעושר זה. היא אינה מבקשת להקיף את כל מגוון היצירה האשדודית.
אוצר התערוכה: ערן ליטוין

תערוכת "ציורים באשדודית" – בלוק 4 מרֹבַע ג' של ירון קנפו
ירון קנפו חוזר בציוריו שוב ושוב למחוזות ילדותו ואל הבלוק בו גדל ברובע ג' באשדוד המשמש לו תפאורה קבועה. למרות שמדובר בעיר חוף ישראלית טיפוסית, אין בעבודות הבלוק שלו זכר ל'אור הישראלי' המזוהה כל כך עם תולדות הציור הארץ-ישראלי, בעבודותיו, נעדרים השמש, הנמל או הים, המזוהים כל כך עם תדמיתה החיצונית של אשדוד. קנפו מסביר את העדר האור בכך שהוא מזמין את הצופה למצוא את "האור הפנימי" שבציור כשבסופו, גילוי והארה.

התבוננות בדימויים העירוניים שבעבודותיו מייצרת רושם של גלויות מפרווריה המוזנחים של עיר אירופאית כלשהיא. עם זאת, בכל זאת ניתן לזהות בהם את השפה ה'אשדודית' – זוהי העיר הפרטית של קנפו, אשדוד שנצרבה בזיכרונו של ילד בן 7, עולה חדש המתמודד עם קשיי קליטה בעיר הנחוות כמקום מנוכר וקשה.
אוצר התערוכה: ערן ליטוין

הצגת עבודות ילדי בית הספר "מגינים"
העבודות המוצגות בגלריה זו, הינן תוצאה של סדרת מפגשים שקיים האמן ירון קנפו שחוזר לרובע ג' באשדוד אחרי 35 שנה כדי לסגור מעגל עם תלמידי כיתות ה', ו' בבית הספר "מגינים" שבעיר אשדוד. התלמידים התבקשו "לחלום באשדודית". אתגר זה הוביל את התלמידים אל מחוזות הדמיון ויצר תהליך מרגש של יצירה. ביצירותיהם, כיכר העיר הופכת לשמלת כלה, חוף הים בוער בצבעי ארגמן ובניינים הופכים לארמונות זהב.

המפגש עם הילדים היה מעורר השראה ומפרה כאחד והוליד יצירות מגוונות מלאות צבע ורגש. 'הציירים הצעירים' יצאו ממרחב החיים היומיומי שלהם, הפליגו אל מרחבי הדמיון וביטאו את קולם האישי והייחודי בו משתקפים תקוות, חלומות, זיכרונות וחששות.
לפניכם אסופה המייצגת את החלום- התת-מודע הקולקטיבי, של קבוצת ילדים מיוחדת במינה.
הפרויקט בשיתוף המרכז הקהילתי "נווה יהונתן" רובע ג'.

פתיחת התערוכה: יום ראשון, 3 ביולי בשעה: 19:00 בבית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד.
שעות פעילות: 8:00- 16:30 ימים א'-ה'. טלפון: 08-9221883
נעילת התערוכה: נובמבר 2016

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך