טרקטוריסט שחשש להישרף בטרקטור הבוער לקה בליבו

הפחד שיהפוך ללפיד בוער בטרקטור שעלה באש במפעל להיתוך מתכות, גרם לטרקטוריסט מאשדוד לאוטם שריר הלב. לאחר מאבק משפטי ארוך הביטוח הלאומי הכיר במחלת הלב כתאונת עבודה. כך עולה מפסק דין של בית הדין לעבודה בבאר שבע, בעקבות תביעה שהגיש הטרקטוריסט בן ה-50 באמצעות בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג.
טרקטוריסט שחשש להישרף בטרקטור הבוער לקה בליבו

הביטוח לאומי דחה בתחילה את תביעתו, בטענה שלא נמצא כל קשר סיבתי בין אירוע הטרקטור לבין אוטם שריר הלב תוך שהוא מסתמך על חוות דעתו של מומחה מטעמו שטען, שהטרקטוריסט היה מעשן כבד וערב לפני האירוע הטרקטוריסט התלונן על כאבים בחזה. למרות שהביטוח הלאומי התנגד, בית הדין מינה לבקשת עו"ד דותן לינדנברג, בא כוחו של הטרקטוריסט, מומחה מטעם בית המשפט. המומחה קבע כי "קיים קשר סיבתי ברור בין האירוע בעבודה לבין האוטם החריף בשריר הלב אותו עבר התובע. אלמלא האירוע החריג מועד התרחשותו היה נדחה או שלא היה מתרחש כלל". המומחה הוסיף כי הוא מסכים עם חוות דעתו של המומחה של התביעה ודוחה את חוות דעתו של מומחה הביטוח לאומי.

על פי כתב התביעה בחודש אוקטובר 2013 בשעה 5 לפנות בוקר עקב עבודתו כמלגזן ונהג שופל במפעל להיתוך מתכות באשדוד, ס' נהג על טרקטור לצורך פינוי פסולת פלדה לוהטת מתנור התכה. תפקידו היה להיכנס עם הטרקטור אל מנהרה צרה ולפנות מהבור, טונות של פלדה לוהטת בחום של 500-600 מעלות ממנה הושלכו גיצים וחלקי מתכת בוערים. בשל המנהרה הצרה, במקרה של התלקחות הטרקטור, לא היה די מקום לפתוח את דלתות הטרקטור הבוער על מנת להימלט ממנו. במהלך ביצוע עבודתו, הבחין לפתע הטרקטוריסט כי הטרקטור החל לעלות באש. כתוצאה ישירה מכך, חש הטרקטוריסט בחרדה ופחד כי האש המתלקחת תמנע ממנו האפשרות להיחלץ מהטרקטור והוא יהפוך ללפיד בוער.

המתח והחרדה הפתאומית והמתגברת בהן היה שרוי גרמו לו לחוש בנימול בידו השמאלית ובכאבים באזור החזה אשר הלכו והתגברו. במקביל הוא נסע במהירות לאחור לכיוון ברז המים על מנת לנסות לכבות את השריפה המתפשטת ולבסוף הצליח בכוחותיו האחרונים לכבות את האש שאחזה בטרקטור.

מייד לאחר האירוע הוא פונה באמבולנס לבית חולים קפלן ברחובות שם אובחן כי הוא סובל מאוטם שריר הלב. הוא אושפז באופן בהול ביחידה לטיפול נמרץ ובוצע בו צנתור לאחר שאותרה חסימה בשיעור של 80% בעורק המוביל מהלב.

בעקבות חוות דעתו של המומחה שמינה בית הדין, הביטוח הלאומי הודיע כי הוא מכיר באוטם שריר הלב כפגיעה בעבודה. השופט אילו סופר סגן נשיאת בית הדין לעבודה בבאר שבע קיבל התביעה וקבע כי על הביטוח הלאומי לשלם לתובע 3,000 ₪ בגין הוצאות משפט.
הליך מקביל מתנהל בבית המשפט השלום בקרית גת בעקבות תביעה שהגיש עו"ד דותן לינדנברג נגד חברת הביטוח שביטחה הטרקטור. גם בהליך זה מונה מומחה מטעם בית המשפט שקבע כי יש קשר ישיר בין האירוע לבין אוטם שריר הלב בו לקה הטרקטוריסט. התביעה הנוספת הוגשה במטרה להשיג עבור הטרקטוריסט פיצוי נוסף מעבר למה שיקבל מהביטוח הלאומי שהכיר באירוע כתאונת עבודה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך