מחווה לביטלס: 50 שנה לאלבום Revolver של הביטלס

התזמורת הסימפונית אשדוד מארחת את חמי רודנר בשיתוף רקדנים מתיאטרון בלט פאנוב. תיאטרון רחוב ססגוני והרצאות עם מיטב המרצים בתחום.יום רביעי ה-6 ביולי במוזיאון אשדוד לאמנות, בבית יד לבנים ובמרכז מונארט

אירוע "מחווה לביטלס" לרגל 50 שנה לאלבום Revolver של הביטלס יתקיים ב6 ביולי במוזיאון אשדוד לאמנות, בבית יד לבנים ובמרכז מונארט. האירוע יכלול מפגשים קצרים הקשורים ללהקה ולאלבום עם מיטב המרצים מהתחום, מופע של התזמורת הסימפונית אשדוד אשר תארח את הזמר חמי רודנר בשיתוף רקדנים מתיאטרון בלט פאנוב ותיאטרון רחוב של חברי תיאטרון ברמוזה אשר יציגו את דמויות הביטלס באופן חדשני ומפתיע במיצג שירי האלבום במופע ליפ דאב.

האלבום ריבולבר (1966) של הביטלס נודע כאחד מיצירות המופת של המוזיקה הפופולרית במאה ה- 20 וכמהפכני בדרכי ההקלטה, הכתיבה וההלחנה. ריבולבר הציג עולם חדש וחדיש של יצירה שנונה, אקלקטית, מרתקת ומאתגרת העומדת עד היום במבחן הזמן. הכנס הינו מחווה לאותו אלבום. את הכנס יפתח ד"ר ארי קטורזה , עורך אקדמי של הכנס אשר יעסוק בהשפעת הריבולבר על המוסיקה הישראלית . המפגש יתקיים בליווי אנסמבל 'ביטלס ריבולבר' של 'רימון בית הספר למוסיקה'.

כמו כן, במסגרת הכנס יתקיימו 3 מפגשים (במקביל ) במרכז מונארט לאמנויות ובמוזיאון אשדוד לאמנות (החל מהשעה: 19:30 )

המפגש ראשון יעסוק באחדות בתוך ריבוי ב 'רבולבר' – האם האלבום, שנוצר ערב עידן אלבומי הקונספט, הוא בגדר יחידה מוזיקלית משמעותית, או שהוא אסופה של שירים, שכל המאחד אותם שחוברו ברובם בסמיכות פרופ' נפתלי ווגנר- מוותיקי המרצים במחלקה למוזיקולוגיה באוניברסיטה העברית.
הביטלס, הסיקסטיז וארט פופ – אמנות הפופ ומוסיקת הרוק התפתחו במקביל, שתיהן יחד יצקו את הבסיס לתרבות הנגד של המחצית השנייה של העשור. לזמן מה, נראה כי מגמת האמנות של התקופה – בעיקר הפופ ארט – תאמה באופן מלא את מגמת מוסיקת הרוק הטריה. | ד"ר דייויד גרייבס, מרצה לפילוסופיה במכללת תל אביב.

המפגש שני יעסוק בזמן, כאוטיות וסדר ב'ריבולבר' – הביטלס עשו שימוש ברגעים שתחושת הזמן בהם קצת מתערפלת – בין אם זה בשל צורות ההקלטה, סוגיות הקשורות לדינמיקה גוון ועוצמה. הרצאה תעסוק באחת המורשות הפסיכדליות של ריבולבר המתבטאת ב"רגעים עומדים" (ולפעמים כאוטיים ממש) במה שהעולם יכיר מאוחר יותר כרוק הפרוגרסיבי. | מירב מרון, דוקטורנטית למוזיקולוגיה ומרצה באוניברסיטה הפתוחה.
ריבולבר, פט סאונדס, והאקלים המוזיקלי של שנת 1966 – בהרצאה זו נבקש לבחון את הריבולבר ביחס לאקלים המוזיקלי של תקופתו, ונבדוק איך תפקד התקליט כתוצר מוזיקלי נוסף, אחד מיני רבים בעולמה המשגשג והאקלקטי של המוזיקה הפופולרית בשנת 1966. | ד"ר נדב אפל מרצה באוניברסיטת בר אילן, האוניברסיטה הפתוחה ומכללת ספיר.

המפגש השלישי יעסוק ב'ריבולבר', ואמנות ההקלטה – באלבום זה, הפכו הביטלס את האולפן לכלי נגינה בעצמו. ממקום המתעד את עבודתם למעבדה בה מזוקקים צלילים חדשים שהעולם טרם זכה להכיר תוך שילוב של זמן אידיאלי פסיכדלי. | ד"ר ארנון פלטי, מוזיקאי, מרצה באקדמיה למוזיקה בירושלים, רימון בית הספר למוזיקה ואוניברסיטת תל אביב. הביטלס בקולנוע – בניגוד לסרטי הרוקנרול האיומים שנתפרו לכוכבי הרוקנרול בשנות ה- 50, הביטלס יצרו סרטי רוקנרול פורצי דרך, מבריקים ומקוריים כדוגמת "לילה של יום מפרך", וסרטים, שגם הפחות מוצלחים בהם היו מלאי חן, עניין ואינטליגנציה. את ההשראה לאחד מהם- "צוללת צהובה", נתנה רצועה באלבום 'ריבולבר'. | יונתן בר גיורא, מסלול פסקול, בית הספר לאמנות הקול והמסך של מכללת ספיר.

הפרויקט משותף למוזיאון אשדוד לאמנות, מכללת ספיר, התזמורת הסימפונית אשדוד, מרכז מונארט לאמנויות ותיאטרון בלט פאנוב

האירוע יתקיים ביום רביעי , 6 ביולי באשדוד, להלן לוח האירועים:
18:00-18:30 התכנסות. להקת הביטלס "מתעוררת לחיים" – חברי תאטרון ברמוזה מחופשים באופן חדשני ומפתיע במיצג שירי אלבום ה revolver במופע ליפ דאב. בבית יד לבנים
18:30-19:30 מושב פתיחה: השפעת הריבולבר על המוסיקה הישראלית- ד"ר ארי קטורזה בליווי אנסמבל 'ביטלס ריבולבר' של 'רימון בית הספר למוסיקה'. בבית יד לבנים
19:30 – להקת הביטלס "מתעוררת לחיים" תלווה את הקהל בתהלוכה ססגונית אל מתחמי ההרצאות.
19:30-20:30 הרצאות קצרות (לבחירה מפגש אחד)
מפגש ראשון- אחדות בתוך ריבוי ב 'ריבולבר' והביטלס, הסיקסטיז וארט פופ. מרכז מונארט לאמנויות
מפגש שני- כאוטיות וסדר ב'ריבולבר' ו ריבולבר, פט סאונדס, והאקלים המוזיקלי של שנת 1966. מרכז מונארט לאמנויות
מפגש שלישי – 'ריבולבר', ואמנות ההקלטה, והביטלס בקולנוע. מוזיאון אשדוד לאמנות.
20:30-21:30 – מופע – התזמורת הסימפונית אשדוד מארחת את חמי רודנר במחווה ל'ריבולבר'. בשיתוף רקדנים מתיאטרון בלט פאנוב. בבית יד לבנים.

עלות האירוע: 75 ₪ | גמלאים, סטודנטים (בהצגת כרטיס ) 55 ₪

רכישת כרטיסים: מוזיאון אשדוד לאמנות 08-8545180/1 | מרכז מונארט לאמנויות 08-8545130/1

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך