הקשר האשדודי לפרשת הטרור היהודי

משרד עורכי דין ותיק וידוע מתל אביב שפתח לאחרונה שלוחה גם באשדוד, מייצג מספר יהודים החשודים בשורה של עבירות ביטחוניות פליליות כלפי פלסטינים * מדובר בעו"ד חי הבר, המייצג יחד עם עו"ד רוני ליש שותפו האשדודי, את ארגון "חוננו". עו"ד רוני ליש, תושב אשדוד החליט לפתוח יחד עם עו"ד הבר משרד עורכי דין באשדוד וזאת לאחר שורה של תפקידים בכירים שביצע ברמה הארצית
הקשר האשדודי לפרשת הטרור היהודי

זה לא דבר שכיח שמשרד עורכי דין מאשדוד מככב בכלי התקשורת ברמה הארצית סביב עניינים בוערים. מדובר במשרד עורכי הדין ליש-הבר, שפתח שלוחה בבית יוניטרייד בעיר ומתמחה במשפט פלילי, פשיעה חמורה, צווארון לבן, תעבורה וצבא.

המשרד הראשי, הפועל בתל אביב, בראשות עו"ד הבר, מעורכי הדין הפליליים הבולטים בארץ, מייצג יחד עם עו"ד רוני ליש יהודים החשודים בשורה של עבירות ביטחוניות פליליות כלפי פלסטינים. שותפו של עו"ד הבר הוא עו"ד הוותיק רוני ליש, אשדודי מבטן ומלידה, שהחליט לפתוח משרד עורכי דין בעיר הנמל, לאחר שורה של תפקידים בכירים שביצע ברמה הארצית, לרבות כמשנה למנכ"ל קבוצת המשביר 365.

לא מכבר פורסם כי פרשת הטרור היהודי החדשה מתרחבת, לאחר שהותר לפרסום כי נעצרו חמישה חשודים, בהם חייל ושני קטינים, בחשד למעורבות בפשיעה לאומנית. החשודים נעצרו ויוצגו על ידי עורכי הדין הפליליים חי הבר ורוני ליש, ואלה ציינו כי רוב העצורים טרם פגשו עורך דין, והביעו חשש כי החשודים נחשפים לעינויים או לחקירה אלימה. בעקבות החשש לפגיעה בחשודים, קיימו בני משפחותיהם וחבריהם הפגנות מול בתיהם של ראש השב"כ והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה. החייל הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט צבאי.

עו"ד חי הבר, המייצג כאמור חלק מהעצורים, אמר כי "מדובר בחקירה העוסקת באירועי עבר לגביהם כבר נחקרו חלק מהחשודים ושוחררו. לצערי לא ניתן להתעלם מעצם התחושה כי אנו נמצאים בתחילתו של 'שידור חוזר' להתנהלות השב"כ והמשטרה בהליכי המעצר של פרשת דומא". עו"ד רוני ליש הוסיף וציין: "למרבה הצער, שוב נעצרים במדינת ישראל חשודים מבלי שניתנת להם הזכות להיפגש עם עו"ד, שוב מוגשות בקשות מעצר מנופחות ובלתי סבירות ושוב נשללות זכויות יסוד מחשודים. כולי תקווה כי מישהו מרשויות החקירה יתעשת ויבין כי חוקים צריך לקיים וכי גם לחשוד מגיע זכויות. בכוונתנו למצות עד תום את כל ההליכים החוקיים העומדים לרשותנו ולוודא כי תתקיים חקירה הוגנת בהתאם לחוק".

אחד מהקטינים שנעצרו בפרשה הוא בן 16 והשני בן 17, ולשניים מיוחסות עבירות נגד פלסטינים. השופטת אליאנא דניאלי התירה לפרסום גם כי במסגרת הפרשה נעצרו גם שני חשודים בגירים: אחד מהם נעצר בחשד שהצית רכב, קשר קשר לפשע והשתתף בהתארגנות אסורה. לבגיר הנוסף, פנחס שנדורפי, מיוחסות עבירות ביטחון. כמו כן נעצר בפרשה חייל, והחשדות כלפיו טרם פורסמו.

בחודשים האחרונים זיהו בשב"כ עלייה באירועי טרור יהודי. על פי נתוני השירות מחודש ינואר, עיקר העלייה לאחרונה נרשמה בפגיעה ברכוש פלסטיני, זריקת בקבוקי תבערה, יידויי אבנים לעבר מכוניות פלסטיניות בכבישים ופגיעה בעצי זית. בשב"כ טענו כי ככל שהעמיקה חקירת רצח משפחת דוואבשה והגשת כתבי האישום כנגד ששת חברי תשתית הטרור היהודי, כך התגברה הפשיעה הלאומנית מהצד היהודי.

במסגרת הפרשה הואשמו חברי "קבוצת הגבעונים" בשורה של עבירות חמורות מרצח ועד קשירת קשר לביצוע פשע ובעבירות נוספות ממניע גזעני. על פי ההערכות, ישנן עשרות צעירים יהודים תושבי הגבעות, במיוחד באזור עמק שילה, שיכולים לבצע פיגועים דומים. לכן מבקשים בשב"כ בתקופה האחרונה להרחיב את השימוש במעצרים מנהליים וצווי הרחקה, בניסיון לסכל את ניסיונות הפעילים הקיצוניים לבצע פיגועי נקמה בפלסטינים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך