כמה אחוזים מבני הנוער באשדוד עברו את מבחן התיאוריה בפעם הראשונה?

מסקר שקיימה עמותת "אור ירוק" עולה כי 48% מבני הנוער בעיר עברו את מבחן התיאוריה בפעם הראשונה, 24% עברו אותו בפעם השנייה ואילו 10% עדיין לא הצליחו לעבור אותו...
תמרור עצור

לאחרונה, ערכו חברי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" סקר ברחבי הארץ, במטרה לבדוק כמה מבני הנוער שעברו את מבחני התיאוריה, הצליחו לעשות זאת בפעם הראשונה וכמה לא הצליחו לעשות זאת כלל. הסקר על ידי בני הנוער נעשה בקרב למעלה מ- 3,000 בני נוער מכל רחבי הארץ.

גם חברי קבוצת הנוער של עמותת "אור ירוק" באשדוד ערכו את הסקר ברחבי העיר. על פי תוצאות הסקר, 48% מבני הנוער בעיר שנשאלו עברו את מבחן התיאוריה בפעם הראשונה, 24% עברו אותו בפעם השנייה ואילו 10% עדיין לא הצליחו לעבור אותו. היתר עברו את המבחן בפעם השלישית או הרביעית שניגשו.

כידוע, כל אדם המעוניין בהוצאת רישיון נהיגה במדינת ישראל מחויב לעבור את מבחן התיאוריה, הבוחן את הידע של הנבחן בחוקי התנועה, בתמרורים השונים ומשמעותם, הבנת כללי השתלבות בתנועה ואת ההיכרות של הנבחן עם הרכב ותפעולו. כיום נוהגים המועמדים לקבלת רישיון נהיגה, ללמוד למבחן התיאוריה באופן עצמאי באתרי האינטרנט השונים או בעזרת חוברת לימוד לתיאוריה.

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2015 התרחשו 98 תאונות דרכים קטלניות בהן נהרג אדם אחד או יותר, בהם היה מעורב נהג צעיר בגילאי 15-24. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2015 התרחשו 4,212 תאונות דרכים בישראל בהן היה מעורב נהג צעיר.

עמותת "אור ירוק": "מבחן התיאוריה אינו מספיק בכדי לאפשר לצעירים לקבל רישיון נהיגה, כיוון שהוא לא מאפשר למידה יסודית של הנושאים התיאורטיים הקשורים בבטיחות בדרכים וכללי הנהיגה. בכדי לשנות זאת על יש לקדם את לימודי התיאוריה במסגרת לימודי בית הספר, וכן להוסיף בחינת בגרות בתיאוריה. הטמעה של לימודי התעבורה והזהירות בדרכים בבתי הספר, תוביל לכך שהנהגים הצעירים יהיו בשלים יותר לנהיגה ויבינו בצורה מעמיקה יותר את כללי הבטיחות והזהירות בדרכים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך