מאסטר שף בניחוח אשדודי

כשאורחי מלון הבוטיק "ווסט אשדוד" מרשת מלונות טמרס, מבקשים לפגוש את השף, ולהודות לו על הארוחה, הם מרימים גבה כאשר מופיע מולם שף אוהד אבגי. "אתה ילד", היא התגובה הנפוצה ששומע אבגי, בן ה-30. אוהד הוא בין השפים הצעירים הבודדים בארץ, הממלאים את התפקיד התובעני והיוקרתי "שף ראשי של בית מלון"
מאסטר שף בניחוח אשדודי
צילום: לירון מולדובן

"אוהד הוא שף צעיר, העתיד לפניו", אומר שי אבו, המשווק דירות להשכרה במלון. "הישראלים אוהבים להתלונן וברגע שלא מתלוננים זה הישג. זה מוכיח שהרמה גבוהה. המלון כל הזמן מלא, בחודש יוני כל השבתות בתפוסה מלאה. זה מעיד על השירות והרמה. זו תעודת הכבוד למלון"..

אוהד, מה סימן ההיכר של המטבח שלך?
"אני אוהב שהאוכל מסוגנן, משורטט, מדוגם. אוהב שהכול שלם, מושלם ויפה. בדרך כלל העין 'אוכלת' לפני שטועמים. זה משהו שמושרש בי יחד עם האהבה למטבח, שאני חי ונושם אותו מילדות. התפריט שלנו בווסט מגוון: מזרחי, אירופאי, הרבה פיוז'ן והגשה במנות אישיות. מנכ"ל המלון ניר ויינשטיין, נותן לי יד חופשית להרכיב את התפריט ולהיות יצירתי. אני בתמורה עושה הכול כדי להמשיך ולקבל תעודות הוקרה למלון. לא מזמן זכינו להימנות בין חמשת המלונות הטובים בארץ".
..
הכרת חברים בעיר? אתה מבלה באשדוד?
"הכרתי חבר אחד, שחקן הכדורגל חנן פדידה. אני מבלה איתו, אנחנו יוצאים, מטיילים, ואני אוהב לשבת ב'פורטו', יש שם אוכל טוב. בזמני הפנוי אני חוזר לקרית שמונה, להורים שלי שמאוד גאים בי על הדרך שעשיתי. אני אחד השפים הצעירים בארץ, שקיבל לידיו תפקיד של שף ראשי בבית מלון".

לאור מבול תחרויות הבישול במסגרת תכניות ריאליטי, חשבת לגשת למי מהן?
"לא, אני לא בעד זה. מי שלא עובר דרך, מבחינתי הוא לא שף. צריך לעבוד וללמוד את המטבח החם, הקר, חלבי וכו', 'לאכול' את המטבח. כל אחד היום אומר שהוא שף, אבל צריך לדעת המון, ולתת מעצמך המון. השקעתי במקצוע הרבה זמן, הפסדתי חופשות, סופי שבוע, חגים, חו"ל, בילויים. אתה מתחתן עם המקצוע, הדרישות מאוד תובעניות, זו גם הייתה אחת הסיבות לפרידה מבת הזוג".

יש שף שהוא מודל לחיקוי עבורך?
"אין לי מודל לחיקוי, אני גם לא רואה תכניות של שפים, לא עוקב אחרי מתכונים שלהם, הכול בא לי תוך כדי תנועה. תוך כדי עבודה אני מקבל השראה לעיצובים ולמנות יצירתיות. יש דמות שהשפיעה עלי, טבחית מ'קלאב הוטל אילת', שפית בשם פאני, שהיתה מעין אימא ולימדה אותי המון על אוכל מזרחי".

436

מה אתה אוהב לאכול? מה נמצא במקרר בדירה שלך?
"אני אוהב שווארמה ופלאפל. מסיים לעבוד ב'ווסט', הולך לישון ואחר כך אוכל שווארמה, פלאפל ופיצה. אני אוכל רק ג'אנק פוד. אני מכין את כל סוגי האוכל, אבל לא אוכל כמעט כלום. אני מכין סושי ולא טועם כי בחיים אני לא אכניס לפה דג נא. בבית יש לי רק שוקולד, חטיפים ושתייה. אין לי אורז, לא שמן, לא פירות וירקות, אפילו לא מלח".

"דרך מסירות ומקצועיות מצליח הצוות שלנו להעניק לאורחינו את רמת השירות הגבוהה ביותר, בסטנדרטים הגבוהים של רשת מלונות טמרס, והאורחים מודים לנו על כך באמצעות הזכיות בתואר של אתר טריפאדווזיור והציון של בוקינג", אומר ניר וינשטיין, מנכ"ל ווסט אשדוד, "זה מקור אמיתי של גאווה, ואפשר לראות זאת אצל אוהד, אחד האנשים הטובים והנחמדים שהכרתי. היסוד של ההצלחה המקצועית זו התשוקה למקצוע ולמקום העבודה, ואוהד מקרין זאת וזה מתבטא בעיצוב ובטעם של המנות, ובאורחים שמלקקים את האצבעות". ומהן השאיפות לעתיד של השף הצעיר? "עוברים בראש כל מיני רעיונות, מחשבות על עסקים", אומר אוהד.

"חשבתי להפוך לשף פרטי, באירועים פרטיים יש הרבה כסף, ויש לי ביקוש רב, אבל מטעמי נוחות כרגע טוב לי ב'ווסט', ויש לי המון סיפוק. יש גם הצעות ממקומות אחרים בארץ, אבל טוב לי באשדוד. אני פה אף על פי שאני יכול להרוויח יותר במקומות אחרים. נקשרתי לעיר, לאנשים, וקשה לי עוד פעם לעבור שינויים. כנראה שההצעה היחידה שיכולה לגרום לי לעזוב, צריכה להיות מפתה מאוד וממוקמת בצפון הארץ ליד המשפחה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך