בעקבות הטביעה באשדוד: הוגשה הצעה דחופה בכנסת בנושא שביתת המצילים

ח"כ יעקב אשר הגיש הצעה דחופה לסדר היום בכנסת בנושא הימשכות שביתת המצילים, וזאת לאחר מקרה הטביעה האחרון באשדוד בו קיפח את חייו שמעון לסרי ז"ל
בעקבות הטביעה באשדוד: הוגשה הצעה דחופה בכנסת בנושא שביתת המצילים

מקרה הטביעה האחרון באשדוד בו קיפח את חייו שמעון לסרי ז"ל הזכיר לכולם שהמצילים שובתים זה זמן מה ומשעות מסויימות לא ניתנים שרותי הצלה בחופים, מה שגורם לזה שמתרחצים נכנסים לים מבלי שיהיה מציל שיפקח עליהם, מה שעלול לגרום למקרים של סכנת חיים. שביתת המצילים נובעת בשל סכסוכי עבודה בין ההסתדרות לרשויות המקומיות המעסיקות את המצילים.

בעקבות המקרה הטראגי באשדוד אשר מצטרף למספר רב של אירועי טביעה רבים אשר קרו בתקופה האחרונה, הגיש ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הצעה דחופה לסדר היום של הכנסת בנושא. "מקרה הטביעה בשבוע האחרון בו קיפח את חייו הבחור שמעון לסרי ז"ל פרט על נימי הלב של רבים בציבור, אשר עמדו נפעמים מול תעצומות הנפש של האב אשר קיבל עליו את הדין באהבה", אמר חבר הכנסת במליאה.

במהלך דבריו פנה ח"כ אשר מדוכן הכנסת לבית הדין לעבודה להגיע להסדר עם המצילים גם כיצד לשבות, "במקום שלושה ארבעה מצילים בשעות הבוקר ניתן לחלק את מספר המצילים למשמרות ובכך גם בימי השביתה יהיו מצילים לאורך כל שעות הרחצה".

כמו כן פנה ח"כ אשר מעל דוכן הכנסת ליו"ר ההסתדרות מר אבי ניסקורן, באומרו כי השביתה היא זכות אלמנטרית של העובד, אולם לא ניתן להשבית שירותים חיוניים השבתה כוללת, לא ניתן להשבית שירותי רפואה, משטרה, כיבוי אש, וגם לא ניתן להשבית שירותי הצלה בחופים, זה קרוב להריגה, ואנו רואים זאת לצערנו בתוצאות.

סגן שר הפנים משולם נהרי שהשיב מטעם הממשלה אמר כי הוא מסכים עם דבריו של ח"כ אשר כי חיי אדם גוברים על כל זכות כולל זכות השביתה, ומשרד הפנים יכול לחדד את אזהרת הסכנה מכניסה לים ללא מציל אך אינו צד לסכסוך בין המצילים למעסיקיהם, חברי כנסת רבים הצטרפו להצעתו הדחופה לסדר של ח"כ אשר ובהתאם לכך נקבע המשך דיון בוועדת הפנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך