האם אלפי עולים בדרכם לאשדוד?

האם גל עולים חדש מתכונן להגיע לישראל? בשני ירידים נפרדים שנערכו בחודשיים האחרונים, האחד בסנט פטרבורג (רוסיה) והשני בקייב (אוקראינה), הגיעו אלפים והתעניינו בתוכניות עליה וקליטה שהוצעו ביריד.
האם אלפי עולים בדרכם לאשדוד?

מנהלת מחלקת הקליטה באשדוד השתתפה בשני ירידי עלייה ופגשה באלפי עולים פוטנציאליים אשר התעניינו בתכניות העלייה וביקשו ללמוד ולדעת יותר על אשדוד. היריד הראשון התקיים בחודש מאי בעיר סנט פטרבורג ברוסיה, ואילו היריד השני התקיים חודש לאחר מכן בקייב – בירת אוקראינה.

מידי פעם מארגנת מדינת ישראל ירידי עליה לעולים פוטנציאליים במדינות שונות בעולם. הפעם עמדו הירידים הללו בסימן יום העצמאות של מדינת ישראל והן התקיימו כאמור ברוסיה ובאוקראינה. "מטרת האירועים הללו" אומרת שמלב היא "לחשוף את בעלי זכות השיבה, אלה שכבר קיבלו החלטה לעלות ואלה שרק חושבים על עלייה, למידע הנוגע לתהליכי עלייה וקליטה, זכויות עולים, לעזור לבחור מקום מגורים בארץ ולענות על שאלותיהם בנושא". שמלב מציינת כי היתה התעניינות גדולה מאוד מצד העולים הפוטנציאליים כאשר בכל יריד ביקרו כ-2000 משתתפים.

המשלחת הישראלית בירידים הללו כללה נציגים ממשרד הקליטה, משרד החינוך, הסוכנות היהודית ונציגים מרשויות מקומיות גדולות כמו: ירושלים, תל אביב, ראשון לציון, חיפה, אשדוד, מודיעין ועוד. את אשדוד ייצגה כאמור מנהלת המחלקה העירונית לעלייה וקליטה גב' דניאל שמלב, אשר שיתפה אותנו בחוויות האירועים ובמפגשים שהיו לה עם קהל המבקרים בירידים.

"בימי הירידים לא היה לי רגע פנוי" אומרת היא בסיפוק רב שכן, "לדוכן של אשדוד הגיעו כל הזמן תורים ארוכים של עולים פוטנציאליים אשר ביקשו לדעת יותר על עירנו". היא מוסיפה ומתארת "ניסיתי לשווק את אשדוד כמקום אטרקטיבי לחייהם החדשים בארץ והופתעתי לראות כי רוב המשתתפים מכירים את אשדוד, והיו גם כאלה שממש בעוד כמה שבועות עולים לאשדוד".

דניאל גאה לציין כי לאשדוד יצאו מוניטין של עיר יפה והיא מאוד מוכרת לציבור העולים בארצות אלה. לאלפים שהתעניינו היא סיפקה מידע באמצעות הרצאות והסברה אודות העיר וביקשה מהם לשמור על קשר טלפוני תוך שהיא מוסרת להם את מספרי הקשר של המחלקה העירונית לעלייה וקליטה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך