נגמרו החגיגות בחופי הים באשדוד!

בעיריית אשדוד הצטברו בשבועות האחרונים תלונות רבות מצד תושבים, על כך שהם סובלים בזמן שהם מגיעים לחופי הים השונים בעיר הנמל, מאחר וצעירים שותים אלכוהול ומקיימים "מסיבות קריוקי" מאולתרות עם בוקסה גדולה, שמוצבת כמעט בכל כמה מטרים ברצועת החוף, בעיקר בימי שישי-שבת. בעירייה מתכוונים לאכוף ביד קשה את חוק העזר העירוני עם קנסות גבוהים למפריעים, ובמידת הצורך כוחות משטרה יוזעקו למקום לבצע מעצרים
אנשים משתזפים על החול

חגיגות האלכוהול ו"מסיבות הקריוקי" המאולתרות של מאות צעירים מידי סוף שבוע צפויות להסתיים. בעיריית אשדוד גיבשו החלטה לפעול ביד קשה נגד אותם צעירים, המפריעים את מנוחתם של שאר הרוחצים שפשוט סובלים ומפחדים לדבר. "אנחנו לא אומרים מילה, כי כבר היו מקרים שצעיר ששתה יותר מידי דקר ופגע בכאלה שהעירו לו", אמר אחד מאלה שהעביר תלונה מסודרת לעירייה.

עונת הרחצה נפתחה לא מכבר, כרגע עם בעיות סביב שביתת המצילים הארצית, אך בכל זאת חופי הים עמוסים לעייפה בעיקר בסופי השבוע. בעונה הנוכחית מתכוונת העירייה להדק את פעילות גורמי האכיפה בכל חופי הרחצה, ולוודא את קיומו של חוק העזר העירוני.
כזכור, בשנה החולפת ייושם חוק העזר העירוני, ולאחריו קיימה העירייה יום עיון מיוחד לגורמי האכיפה העירוניים, גורמי שיטור ופיקוח, עובדי אגף החופים, מנהלים במינהל התפעול וכל מי שעוסק בפעילות עם נוער ובתוכניות מניעה הקשורות בתופעת האלכוהול, בהתמכרויות וביצירת מטרדים הנגזרים מכך.

״מטרת יום העיון היא להכיר את המדיניות העירונית בנושא ולהציגה בפני האנשים הרלוונטיים כדי ליישם את חוק העזר העירוני כנדרש״, אומר אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים.

מנכ״ל העירייה אילן בן עדי, הסביר כי מדובר במדיניות אכיפה שנועדה להגביר את תחושת הביטחון בכל חלקי העיר. "בשלב ראשון נתחיל בחופי הים ונעניק ביטחון לציבור המתרחצים ולציבור המבקרים בים", אומר בן עדי ומציין כי "בהמשך נרחיב את המדיניות לכל חלקי העיר". סימונה מורלי, מנכ"לית הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות, הדגישה ואמרה כי "צמצום צריכת האלכוהול בחופים והגברת המודעות הינו נושא חשוב שעומד על הפרק לקראת הקיץ".

במהלך יום העיון נציג המחלקה המשפטית של עיריית אשדוד, הציג את חוק העזר העירוני "הסדרת מקומות רחצה התשל"ו-1976", ואילו המשטרה הציגה נתונים ודרכי התמודדות עם חוק שפיכת האלכוהול, התפישה התפעולית והדרך לאכיפת החוק בחופי העיר ופעילות הרשות העירונית למאבק באלימות ותוכנית "עיר לא אלימות".

בעירייה מסבירים כי ההחלטה לבצע בחופי הרחצה אכיפה ללא פשרות, התגבשה לאור תלונות רבות של אזרחים, קהל מתרחצים ונופשים בים, המבקשים ליהנות מסביבה שקטה ומהשירותים היפים שמציעים חופי הזהב של אשדוד. "לאחרונה החלו בני נוער להגיע עם מערכות הגברה שונות ומשקאות אלכוהול שונים והדבר הפך למטרד בלתי נסבל", אומרים בעירייה.

"הציבור יודע ומבין מה מותר ומה אסור בחופי הרחצה, כמו גם במרחב הציבורי בכלל, ואנחנו צריכים לוודא שהציבור יוכל ליהנות מבלי שקומץ שולי ישתלט על המרחב וישבש את הסדר במקום", אומרים גורמי האכיפה ומוסיפים: "איננו מתכוונים לקלקל את שהייתם של הרוחצים, אלא לקיים סביבה נעימה וסבירה, ללא רעשי מוסיקה צורמת וצריכת אלכוהול הגורמת לתחלואי חברה לא מעטים ולהפרת הסדר הציבורי". חוק העזר ייושם במלואו ומשמעותו לא רק מסיבות רעש וצריכת אלכוהול אלא גם שוטטות כלבים ללא קולר ומחסום, משחקי מטקות, השלכת פסולת (לרבות בקבוקי זכוכית ובדלי סיגריה) וכניסת כלי רכב לחופים.

בינתיים החלה האכיפה ולפני שבועיים בוצעה פעילות איכות חיים בחופי אשדוד, במהלכה נרשמו הדוחות הבאים: 23 דוחות בגין נהיגה בחוף, 16 דוחות בגין חניית רכבים על רצועת החוף, 6 דוחות בגין אופנועי ים בקרבת החוף, 15 דוחות בגין החזקת בקבוקי זכוכית בחוף, 6 דוחות בגין החזקת בעל חיים ללא אמצעי בטיחות בחוף ו-21 דוחות בגין רמקולים בחוף. בסה"כ נרשמו 87 דוחות וכן בוצעו 90 שפיכות אלכוהול ומעצר אזרח בגין העלבת עובד ציבור (פקח עירייה).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך