תושב העיר זכה בחידון ההלכה העולמי, וזכה לפרס גם מרבני העיר

בסימן של חג השבועות, חג מתן תורה: ביוזמת הרב עובדיה דהן ראש המועצה הדתית, הרב רפאל אסולין תושב העיר שזכה בחידון ההלכה העולמי, קיבל תעודת הוקרה ופרס סט 'שולחן ערוך' במעמד הרבנים הראשיים הרב חיים פינטו והרב יוסף שיינין

במעמד נרגש ומיוחד הוזמן הרב רפאל אסולין, תושב העיר, שזכה ב'חידון ההלכה העולמי', ללשכותיהם של הרבנים הראשיים הרב חיים פינטו והרב יוסף שיינין, כדי לקבל אות הוקרה לאחר שייצג את העיר בעוז ובגאון. בחג פסח האחרון הגיעה לסיומה העונה החמישית של חידון ההלכה העולמי, שהתקיים בישיבת "אור החיים" בירושלים. לאחר שלושה חודשים בהם התמודדו 18 רבנים בשאלות רבות על הלכות פסח ויום טוב בתוכנית חידון ההלכה בהגשת הרב אופיר מלכה (חתנו של רבי ראובן אלבז ראש ישיבת 'אור החיים'). בחידון האחרון לקראת הגמר הגדול, נותרו שלושה מתמודדים בלבד, אשר הפגינו ידע רב בהלכות פסח ויום טוב. במעמד גדולי תורה וראשי ישיבות וקהל רב, כעבור שעתיים מותחות, הוכרזו הזוכים, כאשר מבין שלושת הראשונים נבחר האברך החשוב, הרב רפאל אסולין מבכירי הכולל "כנסת ישראל" בראשותו של הרב אברהם בן-חמו.

במועצה הדתית, ששמעו על הכבוד הגדול שהביא לעיר האברך הרה"ג ר' רפאל אסולין, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית בהתייעצות עם הרבנים, הוחלט להעניק לזוכה 'תעודת הוקרה' מפוארת ופרס של כל סט סדרת ספרי ההלכה "שולחן ערוך". הזוכה הרב אסולין שהוזמן במיוחד ללשכתו של הרב חיים פינטו, התקבל בברכה ובחביבות מיוחדת. הרב פינטו שוחח עימו בלימוד והתפעל מהידיעות המקיפות עד לפרטי פרטים שידע לענות הכל בע"פ עם המקורות לכל הלכה והלכה. הרב פינטו אמר שחשוב מאוד שאברכים ילמדו הלכה למעשה כדי שבכל מקום שיגיעו אם תגיע לידם שאלה, יענו מיד בבירור את ההלכה. הרב חיים פינטו, יחד עם יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן, העניקו את התעודה המפוארת החקוקה על עץ מיוחד שבה נאמר: "וזאת לתעודה על אשר עמל בשקידה רבה ועמד בהצלחה רבה בכור המבחן בחידון ההלכה העולמי תשע"ו בכל הלכות 'חג הפסח' והלכות 'יום טוב' וייצג את עירנו אשדוד בעוז ובגאון – "אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו".

הרב פינטו, שלא הסתיר את התרגשותו במעמד, לקח חופן של סוכריות והניח על גבי התעודה והעניק לו את ספרו החשוב "כתר קדושה", תולדות שושלת הזהב של צדיקי בית פינטו מדור ראשון עד דור עשירי, ובירכו שיזכה עוד כהנה וכהנה ללמוד ולהיבחן על כל חלקי השולחן ערוך בהצלחה. משם פנה ללשכתו של הרב יוסף שיינין שבירכו שיצליח ויעלה מעלה בלימודו בידיעת כל התורה כולה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך