העובד במכון הרישוי עשה קומבינות שסיכנו חיים

לפני חודש לערך קיבלתי שיחת טלפון מבעלים של מכון רישוי גדול במרכז הארץ. הוא ביקש שהגיע אליו ללא דיחוי, וברגע שיש פנייה שכזו אני מפנה את היומן שלי ומגיע במהירות, כי כנראה יש סיבה מספיק מוצדקת להזעיק אותי מעכשיו לעכשיו.
העובד במכון הרישוי עשה קומבינות שסיכנו חיים

הגעתי למכון הרישוי המרשים והגדול, וישבתי מול הבעלים, אדם שרק לפי עיניו ניתן להבין שעבר לא מעט בחיים. הוא לא נתן לי להשחיל מילה ומייד אמר: "אני מנהל את מכון הרישוי הזה 15 שנה, ותמיד עושה זאת ביושר, בלי קומבינות ובלי משחקים מיותרים, כי כל משחק שכזה עלול לעלות בחיים של אנשים. אני מרגיש שיש כאן עובד שעושה תרגילים, קומבינות מאחורי הגב שלי. הוא לקח כבר שני לקוחות הצידה למקום שאין בו מצלמות, וחוזר עם חיוך גדול לעמדה שלו. הוא גם מקיש במחשב והמצלמות שיש כאן לא מספיק חדישות וחדות כדי לראות מה הוא עושה. אני לא ישן בלילה, לא מוכן שמישהו ישחק במכון הרישוי שלי שבניתי בעשר אצבעות. אני רוצה שתתקין לי עוד היום מצלמות חדישות במקום הישנות, וגם כמה מצלמות סמויות במקומות שאני אראה לך".

ראיתי שהוא עדיין לחוץ ולא רגוע. הרגעתי אותו: "אני מבטיח לך שתוך יום-יומיים אתה תגלה את האמת, יש לנו את המצלמות הכי חדישות בעולם, באיכות שניתן לראות מה כתוב במחשב, גם את האותיות הכי קטנות ניתן לראות בלי שום בעיה".

צלצלתי לצוות ההתקנות שלי ואמרתי להם שיש לנו לילה ארוך במרכז הארץ. לקראת השעה שמונה בערב הגענו למכון הרישוי, שהיה כמובן ריק מאדם. לאחר ארבע שעות של עבודה בלתי פוסקת כל המצלמות החדשות הוצבו במקומן, בנוסף לשתי מצלמת סמויות שהותקנו על פי בקשתו של הבעלים של מכון הרישוי. כמובן שהוא יכל לראות ב"שידור חי" בטלפון הנייד שלו את כל מה שמתרחש בעסק שלו, ולמרות שהוא לא בדיוק מבין בכל החידושים הטכנולוגיים, מהר מאוד הוא הבין את התפעול הפשוט של המערכת.

ביום הראשון לא היו ממצאים מיוחדים, כך גם ביום השני, אבל יום לאחר מכן הבעלים של מכון הרישוי קיבל תשובות לסימני השאלה שלו. רכב מסוג מאזדה 3 נכנס לשטח מכון הרישוי, והעובד שסומן כבעייתי קרא לבעלים של הרכב ודיבר איתו בצד, במקום שהיה בטוח שאין מצלמות. הוא תועד מקבל שטר של 200 שקל, לחץ את ידו של בעל הרכב וחזר לעמדה שלו. הרכב נכנס למסלול הרגיל בו עוברים רכבים מבחן רישוי, העובד כמובן קיבל את הרכב, ביצע את הבדיקות וניגש למחשב. ניתן היה לראות שהוא "משחק" בנתונים, ובעצם מעביר את הרכב טסט למרות שהוא היה חייב לבצע כמה פעולות מקדימות לטיפול בבעיות שיש ברכב. הבעלים של מכון הרישוי תפס את הראש, הוא לא האמין למראה עיניו. כבר באותו היום הוא פיטר את העובד, לאחר שהראה לו את הצילומים מהמצלמות השונות, וכמובן גם עירב את המשטרה כדי שתטפל בעובד. מה שבטוח, בפעולות האלה שנקט, הוא הציל חיים בכך שלא יאפשר שרכבים לא מורשים יעלו על הכביש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך