בעקבות אסון באתר בנייה באשדוד: הממשלה מחוקקת מאסר לקבלנים וסגירת אתרי הבנייה

לאחר שאירועו כמה אסונות באתרי בנייה בעיר אשדוד, החליטו בוועדת העבודה והרווחה לחוקק ענישה חמורה לקבלנים שלא ייתקנו ליקוים
בעקבות אסון באתר בנייה באשדוד: הממשלה מחוקקת מאסר לקבלנים וסגירת אתרי הבנייה

לפני ארבעה חודשים הוציא משרד הכלכלה צו סגירה לאתר בנייה באשדוד עקב מותו של פועל סיני אשר נפל מקומה חמישית באתר. מפקח העבודה שהוציא את הצו הודיע אז לקבלן, ולבעלים של האתר, והאחראי על העבודות כי המקום יהיה סגור כל עוד לא תוגש לאישור המשרד תכנית בטיחות מלאה, ולאחר שיוכח כי הקבלן עומד בדרישות.

היום אנחנו מדווחים כי בעקבות המקרה הנ"ל החליטה הממשלה לחוקק חוק בעניין וועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול (ראשון) הצעת חוק המאפשרת לסגור לחמישה ימים כל אתר בנייה שהתרחשה בו תאונת עבודה שהובילה למותו של אדם או לפציעתו הקשה. הצעת החוק אמורה להדק את האכיפה שתבטיח שאתרי בנייה לא ישובו לפעול לפני שיתוקנו בהם הליקויים שגרמו לתאונה. לפי ההצעה, פקח שיבחין שהקבלן ממשיכים לבנות בעוד שהליקויים לא מתוקנים יוכל להעביר את הראיות למשטרה, שתוכל להמליץ על העמדה לדין. העונש שמוצע על כך בהצעת החוק הוא שנתיים מאסר או קנס גבוה.

את הצעת החוק יזמו במשותף חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה, בהם יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אלי אלאלוף (כולנו), אייל בן ראובן (המחנה הציוני) ועד אלחכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת). ההצעה זכתה גם לתמיכה של אנשי המקצוע במשרד הכלכלה.

ההצעה צפויה לעלות לקריאה טרומית במליאה ביום רביעי הקרוב. אם תאושר גם שם, היא תעבור לוועדת העבודה והרווחה שעשויה להכניס אליה שינויים לפני קריאה ראשונה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך