העיר שלנו תותים (הכל טפו חמסה וב"ה…)

על פי הערכות של משרד הפנים – תוך 10 שנים כ-300 אלף תושבים באשדוד
העיר שלנו תותים (הכל טפו חמסה וב"ה...)
צילום: זאב רויטמן

על פי הערכות מבוססות של מינהל האוכלוסין של משרד הפנים ושל עיריית אשדוד, בשנת 2025 צפויים לגור בעיר שלנו 294,000 תושבים. בהחלט נתון המחזק את התחושה שהעיר צועדת קדימה בכל האספקטים ומצויה בשורה אחת לצד הערים המובילות במדינה.

לצד כאלה המנסים להבליט בדרך לא דרך סיפורים שליליים, חלקם מופרכים לחלוטין, בעיריית אשדוד אומרים כי "עם נתונים ומספרים אי אפשר להתווכח. העיר מצויה בשלב של זינוק בכל נושא ונושא, ואנחנו עומדים כמעט בכל יעד שהצבנו לעצמנו בשנים האחרונות. יחד עם זאת, יש את סוגיית התחלות הבנייה בעיר והדירות לזוגות צעירים, וזה הנושא החשוב ביותר, שזוכה לליווי אישי מצד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. גם בעניין הזה יש כיוונים ברורים ורצון לקדם מהלכים מהירים, יחד עם פעילותה של הממשלה החדשה".

בעירייה אומרים עוד: "אין כאן פתרון במטה קסם, ומדובר בבעיה הבאה לידי ביטוי בכל הערים הגדולות בארץ. כמובן שצריך להמשיך ולנסות לפתח ולשפר את המצב הקיים, שאינו פשוט כלל ועיקר סביב הסוגיה המהותית הזו, ויש מקום לאופטימיות סביב הפרויקטים שאמורים להבשיל בעתיד הנראה לעין".

כך או אחרת, מבחינה עובדתית העיר ממשיכה לגדול ולצמוח. "מספר תושבי אשדוד, נכון לחודש מאי 2016, הוא 247,888 תושבים", כך הודיעה בשבוע האחרון לאה אלקיים, ראש ענף שלטון מקומי במשרד הפנים במחוז הדרום, לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, במכתב רשמי היוצא בכל שנה ומציין את מספר תושבי הרשויות בישראל, כפי שהם רשומים במינהל האוכלוסין של משרד הפנים.

אשדוד, מהערים הגדולות בארץ שעשתה את הגידול המרשים ביותר בישראל, מהווה כ-3% מאוכלוסיית ישראל, אשר חצתה השנה את רף שמונת המיליון נפש. העיר ממשיכה להיתפס כעיר צעירה עם ממוצע גילאים מהצעירים בערי ישראל.

נתוני מינהל האוכלוסין ל-2016 מלמדים על גידול של 2,877 נפש ביחס לשנה קודמת, אז דווח כי באשדוד חיים 245,011 נפש, והם עולים בקנה אחד עם התחזיות העירוניות המעריכות כי ב-2025 תמנה העיר כ-300,000 תושבים.

אגב, הפיזור הדמוגרפי בעיר נותר כמו ב-2015 כאשר רובע הסיטי הוא המאוכלס ביותר בעיר, עם למעלה מ-21,000 נפש, לאחריו רובעים ג', ז', (כ-20,000 נפש), י"א (כ-19,500), רבעים א', ד', ה' (כ-16,000), ח' ו-י"ב (כ-15,000). הרבעים הצעירים הם כמובן הרבעים החדשים: י"ז, ט"ז והמרינה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך