אושרי ניזרי וגבי דהן מ"פיצה איטליאנו" יוצאים למלחמה נגד הספקים הגדולים

אושרי ניזרי וגבי דהן פתחו את "פיצה איטליאנו" בשנת 2005, והצליחו לרשום הצלחה מקצועית וכלכלית מסחררת. למרות זאת, אושרי וגבי החליטו לצאת בקמפיין אגרסיבי נגד הספקים הגדולים, ובמקביל לבצע מהלכים דרמטיים כדי לצמצם עלויות ולא לפגוע בכיס של תושבי אשדוד. בשלב ראשון ניזרי ודהן עוצרים את השליחויות, שעולות לעסק הפרטי שלהם כ-80 אלף שקל בחודש, במקום זה, הם מוזילים את מחיר הפיצה למי שיגיע פיזית לפיצרייה המוכרת ברחוב רוגוזין. "זו החלטה שקיבלנו בכובד ראש, גם בגלל העלויות הכבדות, גם בגלל תאונות הדרכים ועוד לא מעט מסיבות שהובילו אותנו לקבל את ההחלטה התקדימית הזו", אומרים השניים

אושרי ניזרי הוא ללא ספק איש עסקים לא שגרתי. כמו שהפך יחד עם השותף שלו גבי דהן את "פיצה איטליאנו" לאחת הפיצריות הפרטיות המצליחות במדינה, כך הוא לא חושש לבצע מהלכים לא פשוטים של עצירת השליחויות לבתים בימים ראשון, שני ושלישי הקרובים, תחילה כפיילוט ובהמשך כנראה כדרך קבע, כדי לעצור עלויות כספיות מטורפות וגם לסייע בצמצום תאונות הדרכים באשדוד.

במקביל, ניזרי בן ה-32, החליט לצאת במאבק בלתי מתפשר נגד הספקים הגדולים, שלטענתו עושים הכל כדי "להעלים" את העסקים הקטנים, תוך כדי שהם דואגים למחירים מדהימים לגופים הגדולים איתם בלתי אפשרי להתמודד.

"הגיע הזמן שהעסקים הקטנים יהיו מונופול ולא המונופול ישלוט בעסקים הקטנים ויוביל להתרסקות שלהם. תאר לך מצב שאנו מחייגים לחברת קוקה קולה, לחברת חשמל, לבזק, לחברות הגז וכדומה, ואומרים להם שאנו עושים הזמנה בשם 200 עסקים קטנים באשדוד. הם כבר לא יוכלו לתת לנו הצעה מעליבה, שרחוקה מאוד מהתשלום שמשלמות החברות הגדולות במדינה, ורק ככה נוכל לעשות את השינוי", אומר אושרי בקול מלא תשוקה ורצון לשנות את המציאות המורכבת.

אושרי כבר החל לבצע פעולות אופרטיביות כדי שהעסק שלו יהיה בריא יותר מבחינה כלכלית. הוא החליט לעצור את השליחויות לבתים בימים ראשון ושני הקרוב, בסוג של פיילוט, כדי לראות את התגובה של תושבי העיר. "לא מדובר בהחלטה קלה, כי העסק שלנו עובד על נתחים גדולים של לקוחות שרוצים שהפיצה תגיע אליהם עד הבית, אבל יש כאן כמה שיקולים שבסופו של דבר יחזרו ללקוחות ויחסכו להם 30 שקל בכל פעם שהם יוכלו פיצה עם המשפחה".

אושרי ממשיך להסביר: "היום שתי פיצות משפחתיות עם תוספת אחת ובקבוק קולה עולות 100 שקל. מיום רביעי אנחנו מוציאים את המשלוחים לקבלן פרטי שיגבה 10 שקלים נוספים על המשלוח, ברור שכל אחד משאיר גם טיפ למשלוחן. מעתה אנחנו רוצים לשנות את הכללים, להוזיל את החבילה הזו ל-90 שקל למי שיזמין טלפונית ויגיע לקחת את הפיצות מהדלפק. מדובר בחיסכון כספי לכולם, ומעבר לכך אני גם יצמצם את תאונות הדרכים בהן מעורבים משלוחנים שממהרים ללקוח כדי לא לאחר. אנחנו מוציאים כל חודש קרוב ל-80 אלף שקל על עלויות המשלוחים, יש לנו צי של 11 קטנועים, וזו אחריות כבדה לעבור יום ועוד יום שכולם חוזרים הביתה בריאים ושלמים. בתקופה הכלכלית הלא פשוטה שיש במדינה הכי חשוב זה לא לחסוך באיכות המוצר, אלא להוזיל את עלויות התפעול בעסק, וכך נוכל לשמור על העסק והכי חשוב להעניק לתושבים מוצר ברמה הגבוהה ביותר".

asakim3

ניזרי מודאג מאוד מהמצב הכלכלי של העסקים הקטנים באשדוד: "עשו כנס מיוחד סביב הנושא הזה, היו רעיונות לא רעים ואפילו הרמתי את הכפפה ורציתי להניע את המערכת, אבל ברגע שהבנתי שיש הרבה פוליטיקה ודיבורים ומעט מעשים, זזתי הצידה. היום אני רוצה לאגד את העסקים הקטנים באשדוד, שנהיה כוח קנייה חזק מול הספקים הגדולים, שהם יבינו שיש באשדוד 200 עסקים מאוגדים, עם ועד מסודר ממש כמו שיש בנמל אשדוד ובחברות גדולות אחרות, הם לא יוכלו לנפנף אותנו ולקבוע לנו מחיר שהוא פי שתיים ושלוש לעומת החברות הגדולות שזוכות ליחס מיוחד. אם לא נעשה את השינוי, לצערי הרב עסקים קטנים רבים יקרסו אחד אחר השני בשנים הקרובות".

ניזרי פוגש מידי יום צעירים שרוצים לפתוח עסק, ולמרבה הצער הוא לא איש בשורות עבורם: "במציאות הקיימת אני אומר להם לברוח ולא לעשות את הטעות הזו, כי אחרת הם ישלמו מחיר כלכלי כבד. קשה מאוד, עד בלתי אפשרי, להוביל עסק קטן למצב של רווחיות. הכל עולה במדינה שלנו, החשמל, הארנונה, השכירות, ורק הרווחיות של העסקים הקטנים נשחקת יום אחר יום, בגלל המונופול של העסקים הגדולים, שעושים הכל כדי לרסק אותנו. אם נתאחד ונתאגד, הכל יהיה אחרת, זה לא בשמיים".
ניזרי, שמעסיק כ-30 עובדים, רובם אנשי משפחות, אומר לסיום: "אני קורא לכל בעלי העסקים הקטנים באשדוד לפנות אלי, ביחד נוכל לעשות את השינוי. זה בידיים שלנו, ואם לא נתעורר, נמצא את עצמנו מחר עם עסקים חולים כלכלית, שלא יכולים לעמוד מול העסקים הגדולים שפותחים כל יום עסק נוסף באשדוד, וזוכים לגיבוי ותמיכה של החברות הגדולות במדינה".

אושרי הוא איש מאמין, ונחשב לאחד מחסידיו הגדולים של הרב מאיר אבוחצירא. ניזרי: "בזכות האמון והאמונה אפשר להגיע הכי רחוק שאפשר, ויש לי תחושה ואמונה שאנחנו הולכים לעשות מהלך גדול באשדוד, מודל אותו יעתיקו בכל הערים בארץ".

כל מי שמעוניין להצטרף למאבק החשוב הזה, מזומן לשלוח הודעה במייל: oshrinizri@walla.co.il

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך