מוריס אזולאי: "כשעושים הכל באהבה זה תמיד מצליח"

מוריס אזולאי, יו"ר מחלקת הנוער, אחד התפקידים החשובים ביותר במ.ס אשדוד, עושה הכל באהבה. היו"ר שמונה השנה, עושה את תפקידו על הצד הטוב ביותר והכל בהתנדבות, מתגאה במחלקה שכל קבוצותיה מצליחות ושקבוצת הדגל של המחלקה (הנוער) נשארה בליגת העל ומבטיח שבעונה הבאה תראה טוב יותר
בנופש

מי ששמע את הצעקה של יו"ר מחלקת הנוער מוריס אזולאי, בדקה ה-90 בבית וגן, כשאדר אוואט הבן של המאמן רוני אוואט, כבש את שער ניצחון על בית"ר ירושלים, שהשאיר את קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד עוד עונה בליגת העל לנוער, אומר ששמעו אותה עד אשדוד. ככה מוריס, עושה הכל מהלב. באהבה. בהתנדבות.

מוריס אזולאי (50), יו"ר מחלקת הנוער, נשוי לחלי ואב לשתי בנות ולבן אפק, (שמשחק בקבוצת הנערים כקשר והשנה עולה לנערים א'), הוא חבר קרוב של ג'קי בן זקן, הבעלים של מ.ס אשדוד. לפני עשור הוא הקים את בית הספר לכדורגל של מ.ס ופעל במחלקת הנוער כמנהל הנערים והנוער. לפני שנה, קרא לו ג'קי לתפקיד היו"ר והוא מיד התייצב.

"במהלך סוף שנה שעברה היו"ר הקודם של מחלקת הנוער שכיהן כל כך הרבה שנים, מנדל דוידוביץ', החליט שהוא רוצה מנוחה, אז פנה אליי ג'קי בן זקן ואמר לי שמבחינתו אני ראוי לתפקיד. זה הספיק לי להסכים". עכשיו זה הזמן לסכם את השנה הזו.

מה אתה יכול לקחת מהשנה הזו?
"כשקיבלתי את התפקיד, היו חששות בקרוב המאמנים. לא הכירו אותי, לא ידעו מה אביא ואשנה. הבטחתי להם שאבוא למענם, לטובתם. הצלחתי לתת למאמנים אוזן קשבת, פטרתי להם את כל הבעיות שהיו להם. הוכחתי להם שיו"ר יכול להיות בשטח ולפתור אותן בשטח ולא במשרד. אם זה בעזרת ג'קי בן זקן שקיבלו הכל בזמן – משכורת, ציוד, יחס הולם. החזרתי את הביטחון בעצמם. הם באו למשחקים עם חיבור חזק יותר עם הקבוצה הבוגרת ובעיקר עם שמחה".

מוריס עורך אחת לחודש מפגש עם המאמנים, מקשיב, שומע, מנסה לפתור בעיות. הכי חשוב לו שיקבלו את המגיע להם בזמן, שיתעסקו בילדים נטו. לכן, מאחורי הקלעים הוא זה שפועל כל הזמן עבורם.

אתה יושב על אחד התפקידים החשובים ביותר במ.ס אשדוד כי אתם מנפקים שחקנים לקבוצה הבוגרת.
"מחלקת הנוער במ.ס אשדוד, היא ספקית השחקנים הגדולה ביותר לקבוצה בוגרת. זו המטרה הראשונית, לספק שחקנים ולתת עתיד לקבוצה הבוגרת. ראינו את זה השנה"

moris1

יהיה מי שיעלה לבוגרים?
"כרגע עוד לא עלו, אבל במהלך החודשיים האחרונים היו 3 שחקנים שהתאמנו עם הבוגרים, בן אל אדרי, אדר אוואט ושי מושל והמגמה תימשך. שחקנים שיתאימו לבוגרים יגיעו לשם, לשם אנחנו מכוונים".

אזולאי יודע שהוא לא לבד. חשוב היה לאזולאי במהלך הראיון לתת לכולם את הקרדיט. מבחינתו הצלחה היא עבודת צוות. "כל הפעילות השנה לא יכולה הייתה לבוא לידי ביטוי ללא עזרתם של מנהל מחלקת הנוער חיים בנישו, והמנהל המקצועי חיים כהן וכמובן מאמני הקבוצות ומאמני הכושר וגם יעקב ודני שקלי האפסנאים. תוסיף לכך את בית הספר לכדורגל והמתנ"סים עם 700 ילדים בניהול המסור של אוהד יפרח ועוזריו אלון חסידים ודורן אודיז. מדובר בצוות שעושה הכל מהנשמה. זה מתכון להצלחה".

אגב הצלחה. מה קרה השנה, ברגע האחרון נשארתם עם הנוער?
"יש 3 קבוצות גיל שיכולים לשחק בכל קבוצת נוער. חריגי גיל, שנתון שמשחק שנה שנייה בנוער ושנתון שעלה מהנערים ומשחק שנה ראשונה. אצלנו השנה רוב השחקנים עלו לבוגרים והתבססנו על שחקני הנערים שעלו. הייתה לנו עוד בעיה, שחריגי גיל לאורך כל העונה, למעט החודש וחצי האחרון, כמו דין דוד ואור אינברום, היו חלק חשוב מקבוצת הבוגרים ואז הם לא יכול לתת את התפוקה בקבוצה הנוער. כשהם באו הם עזרו מאוד. גם מקצועית כשהם הוסיפו כח וכבש שערים חשובים וגם מנטאלית כשהוכיחו לחברה הצעירים שגם אם הגיעו מהבוגרים, עדיין הם נותנים הכל. זה השפיע".

מה יהיה עונה הבאה? אתה מתכנן משהו אחר?
"רוב השחקנים ששיחקו השנה, בקבוצת הנוער למעט דין דוד ואור אינברום, זו תהיה להם שנה שנייה והקבוצה תתבסס עליהם. בנוסף עולים שחקנים טובים מנערים א' וביחד תהיה לנו קבוצת נוער טובה יותר, ולזה עוד תוסיף חריגי גיל".

ומה עם דוד מרטן, מאמן הנוער. ימשיך?
"לא יודע להגיד לך. אבל בגדול אני מאוד רוצה שהוא יישאר. ראית מאמן שעשה שינוי גדול בקבוצת הנוער, העמיד שחקנים כמו שצריך. שיחקו נכון. מאמין שנמצא את הזמן ונשב לסגור איתו ועם כל מאמני המחלקה בקרוב מאוד".

אז עם אני מבין נכון, אתה אומר שלמרות שנשארתם ממש בדקה ה-90,
הייתה עונה טובה.

"הייתה עונה טובה מאוד למחלקה כולה. יש לנו 9 קבוצות ואם נבדק נגלה כי רוב הקבוצות שלנו משחקות במחוזות הכי חזקים בארץ. אנחנו משחקים בקבוצות עלית וסיימנו כמעט בכל הקבוצות בצמרת. בנוסף 2 קבוצות הגיעו לגמר הגביע ועם טיפת מזל היינו זוכים בגביע. אז כן, זו שנה מוצלחת". מוריס אזולאי עובד בנמל אשדוד, ובנוסף משמש גם כמנהל האירועים של הקבוצה ולמעשה אחראי על כל האבטחה במשחקיה, תפקיד שיקבל משמעות גדולה יותר בעונה הבאה בליגת העל. ואגב ליגת העל, יש לו דעה נחרצת על השינוי המתוכנן במכסת הזרים בליגה הזו, אליה עלתה מ.ס אשדוד.

מה אתה אומר על החוק החדש של 6 שחקנים זרים בקבוצה בוגרת?
"אני חושב שזה לא רלוונטי למדינה שלנו, וכיום שאני במחלקת הנוער ואני מדבר על להעלות שחקנים לקבוצת הבוגרים, אז על אחת כמה וכמה. אם נוסיף עוד זר למכסת הזרים, אנחנו פוגעים בשחקן הישראלי שיגיע לקבוצה הבוגרת. זה לא יקדם את הנבחרת ויגדיל פערים מול קבוצות שיביאו 6 זרים. צריך לתת לשחקנים ישראלים לשחק כמה שיותר, ובמיוחד שחקני בית. זה יעזור לכולם לשחקנים ולנבחרת, שבה משחקים ישראליים בסופו של דבר ולא זרים ומכאן גם לכדורגל שלנו".

רגע לפני שנפרד, איפה אתה רואה עצמך בשנים הבאות?
"אני רוצה להמשיך במחלקה, כל עוד זה יתאפשר לי אשמח מאוד כי אני עושה את זה בהתנדבות מלאה, בגלל שג'קי בן זקן, חבר הילדות שלי מגיל 9 ביחד, ביקש ממני. אני עושה את זה באהבה לילדים, למאמנים ולג'קי וכשעושים דברים עם האהבה הכל יוצא טוב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך