וועדת הפנים של הכנסת תוקפת: שביתת המצילים היא סכנת מוות מידית

שביתת המצילים נמשכת ובמשרד הפנים קיימו וועדה ע"כ, אך בעיריית אשדוד החליטו לקחת את העניין ברצינות, ולפעול למען מניעת טביעות ואסונות מיותרים
משחקי ילדים בחוף הים

ועדת הפנים של הכנסת דנה אתמול בשביתת המצילים בחופי הרחצה ובניהם בעיר אשדוד, תוך שהיא קוראת לרשויות המקומיות ולמשרדי הממשלה הרלוונטיים להביא לפתרון המשבר. במהלך הדיון ציין חבר הועדה ח"כ הרב אורי מקלב כי "עבודתו של המציל קשה והוא נדרש לשמור על ערנות ודריכות, ולמרות שמדובר בעבודה עונתית יש להביא לפתרון אמיתי של הסוגיה".

חברי כנסת המשתתפים בוועדה לא חסכו ביקורת מהמצלים, "לא יעלה על הדעת שבגלל כמה שקלים המצילים מחליטים לסכן חיי אדם, בתור אנשים ששומרים עלינו בחוף הים היינו מצפים למעט אחריות" אמר חבר הוועדה.

ח"כ אורי מקלב לא חסך ביקורת גם מהרשויות ואמר "יש קשר ברורה בין השביתות לטביעות בחופים, וכשמדובר בנושא של חיי אדם אסור לתת למצב להמשיך" אמר. באירוניה העיר ח"כ מקלב כי כיצד יודעים שעונת הרחצה נפתחה, לפי שביתת המצילים" .זה בלתי אפשרי שהסכסוך בין המצילים לרשויות מתחדש בכל שנה מחדש, מדובר בסוגיה של הצלת חיים ולכן חובה על הגורמים האחראים להביא אחת ולתמיד לפתרון הבעיה, לא בצורה של כיפופי ידיים אלא בבוררות מוסכמת בין הצדדים שתביא לפתרון המצוקה מהשורש".

כאמור בכמה ערי חוף במרכז הארץ יישנם שביתות של המצילים בטענות שונות כלפי הרשות המקומית, באשדוד עושה העירייה מאמצים רבים ע"מ להגיע להסדר עם המצילים ובכך לגרום להם לחזור לעבוד במהרה וללא אסונות מיותרים, בין היתר במהלך השבוע ובעיקר בסופי שבוע מגיע לחוף הים כוח מורחב של עובדי עירייה ומאבטחים מהמוקד העירוני מגיעים לחוף ע"מ לפקח על המצילים, דוגמא יפה לכך היה ניתן לראות אמש את מנכ"ל העירייה אילן בן עדי מגיע בעצמו למקום ופינה ילדים שהתקרבו לאזור בעל סכנת טביעה בחוף הים בשעות בהן המצילים שבתו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך