מפחדים מהסלמה: חמאס עצר פעילים שירו רקטות לשטח ישראל

ההתחממות בדרום, מציאת המנהרות של חמאס ע"י צה"ל, ואופייה הימני של הממשלה כנראה השפיעו על הנעה בתוך רצועת עזה, וזאת בעקבות הודעה שהתקבלה הבוקר ברשתות התקשורת הפלסטיניות, לפיה "חמאס עצר ארבעה סלפיסטים שירו רקטות לישראל בשבועות האחרונים". בחסות המעצרים הוא גם פרש לפני זמן קצר מחסומים והחל לבצע פטרולים ברחבי הרצועה וכל זאת כדי למנוע ירי רקטות לעבר שטח ישראל.

בחמאס ככל הנראה לא מעוניינים להסלים ולפתוח במלחמה מול ישראל בקיץ הקרוב, לכן החליטו בשלטון להעביר את "תיק הסלפיסטים" מידי מנגנוני הבטחון של חמאס הכפופים למשרד הפנים הפלסטיני, לידי הזרוע הצבאית של חמאס המכונה 'גדודי אז עדין אל קסאם', כדי שאלו יטפלו בהם יותר טוב וימנעו ירי על ישראל שבתגובה כמשתדלת להגיב בחוזקה על ירי כזה לכיוונה.

גורמים במשרד הביטחון מציינים כי צעד כזה של החמאס מעודד ומחשיד כאחד, "תחילה ניתן לראות כי אין הם מעוניינים בהסלמה, אך יחד עם זאת השקט אותו הם מחפשים מצד המערכת הישראלית מחשיד, כיוון שיתכן ואין ברצונם להתחכך יתר על המידה עם צה"ל וזאת בכדי להמשיך את עבודת חפירת המנהרות ושיפור מערך הרקטות בעזה".

צילום תמונה: פלאש 90.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך