היערכות משטרת ישראל לקיץ

משטרת ישראל, באמצעות יחידותיה השונות במרחב לכיש, משלימה היערכותה לקראת חודשי הקיץ הקרבים. על פי תוכנית ההערכות תוגבר נוכחות השוטרים והמתנדבים החל כבר בימים הקרובים במטרה למנוע פגיעה בסדר הציבורי, שמירת איכות חיים בדגש לשכונות המגורים והפארקים הציבוריים, פעילות מוגברת בחופי הרחצה ובמוקדי הבילוי לשמירת ביטחונם של האזרחים, ופעילות אכיפה מוגברת כנגד עבירות תעבורה חמורות המסכנות חיים
היערכות משטרת ישראל לקיץ

שיטור ימי – יחידת השיטור הימי של מרחב לכיש העוסקת רבות במהלך כל ימות השנה בפיקוח ואכיפה, לאורך התווך הימי מאשדוד ועד זיקים, מגבירה פעילותה בימי סוף השבוע ובמהלך כל ימי יולי-אוגוסט. תפקידה העיקרי של היחידה הינו שמירה על הסדר ושלום הציבור והצלת חיי אדם, ובמסגרת זאת מפעילה היחידה את מירב כלי השיט המשטרתיים בגזרה ומגבירה את הפיקוח ואכיפת החוק כנגד כלי שייט אזרחיים המפרים את החוק ומסכנים את הרוחצים. בעקבות שביתת המצילים, בימים אלו, יחידת השיטור הימי אף מגבירה מחד את נוכחותה אל מול חופי הרחצה במטרה להעניק מענה ראשוני בים, אך קוראת לציבור לנהוג באחריות ולהימנע מסיכונים. כמו כן, על הציבור לזכור כי יש להיכנס לחופי רחצה מוכרזים שיש בהם שירותי הצלה, יש להישמע לחוק ולשילוט המוצב בכניסה לחופי הרחצה ולשים לב לסימוני האזהרה בחוף, כלי השיט המותרים רשאים להתקרב עד התחום המורשה להם ולא לחרוג מטווח 300 מטר.

שיטור עירוני – יחידות השיטור העירוני, המורכבות משוטרי משטרת ישראל ופקחי הרשות המקומית, אמונות על פיקוח ואכיפת עבירות איכות החיים ביניהם עבירות הרעש ואלכוהול. לאורך השנה מעבירים שוטרי היחידה הרצאות לבני הנוער בבתי הספר השונים בנושאי עבירות רעש, אלכוהול ועל מה מותר ומה אסור בחופי הרחצה. בנוסף, נערכות פעילויות נוספות בשיתוף מדריכות המתנדבות ב"סיירת הורים" של הרשות המקומית. החל מימים אלו תוגבר פעילות האכיפה כנגד עבירות איכות החיים ברחבי הערים. במשטרה מזכירים לציבור, בדגש לבני הנוער, כי עבירת רעש היא עבירה הטומנת בחובה דו"ח קנס כספי, אך יכולה גם להגיע לפתיחת תיק פלילי והחרמת ציוד הגברה, סמכות המוקנת לאוכפי החוק. יש להימנע מלהיכנס עם מערכות שמע לחופי הרחצה, ולשמור על השקט למען שאר המתרחצים בים. כמו כן, אלכוהול בקרב קטינים לא אחת מסתיים באירועי קטטות ואלימות, מלבד הפגיעה בשיקול הדעת לאחר שתיה מרובה. במשטרה, וביחידות השיטור העירוני, תוגבר אכיפת חוק האלכוהול המתיר שפיכתו, החרמת כלי קיבול המכיל משקה אלכוהולי ועוד, ויערכו פעילויות בעיקר סמויות לאיתור בתי עסק המוכרים אלכוהול לקטינים.
תנועה – יחידת התנועה ממשיכים באכיפה נחושה בעבירות החמורות המסכנות חיים. לאחרונה הוגברה האכיפה כנגד טרקטורונים וכלי רכב דו גלגליים המסכנים חיים בחופי הרחצה, הן רק לפני כשבועיים נצפו זוג טרקטורונים נוסעים בפראות בין רוחצים בחוף הים עד שאלו נעצרו בתוך שלט שאוסר נסיעה בחוף, ובנוסף נערכים מבצעי לילה בעקבות טרקטורים המסתובבים חופשי ברחבי העיר.

לקראת יציאתם של אלפי התלמידים לחופשת הקיץ, מתבקשים ההורים לשוחח עם ילדיהם ולרענן בפניהם את חובת הזהירות בעת חציית כביש, בכלל, וזהירות בדרכים בפרט. כמו כן, במשטרה מדגישים כי על ההורים להיות מעורים היכן ילדיהם מסתובבים בשעות הלילה, ומה מעשיהם, כי רק יחדיו נשמור עליהם טוב יותר !

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך