פואטיכאן 2016

מפגשי ספרות, שירה, קולנוע, מוסיקה ואמנות פלסטית במוזיאון אשדוד לאמנות. בין המשתתפים באירוע: אבשלום קור, המשורר סמי שלום שטרית, אמני דור 1.5, ההרכב המוסיקלי אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן, סאלם דרוויש, גיל סמנטה, ועוד.
פואטיכאן 2016
צילום: יאיר מיוחס

אירוע "פואטיכאן", יתקיים ב 7 ביוני, זו השנה השלישית, במסגרת אירועי פסטיבל "מדיטרנה" באשדוד- הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה, קולנוע, אמנות וטעמים ממדינות הים התיכון.

האירוע, שיתקיים במוזיאון אשדוד לאמנות, יכלול מפגשי ספרות, שירה, קולנוע, מוסיקה ואמנות פלסטית, עם מיטב האמנים והיוצרים. בין האירועים, המופע ג'יש – המשותף למוסיקאים אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן, סאלם דרוויש וגיל סמנטה, מפגשים אישיים עם אבשלום קור, עם המשורר סמי שלום שטרית, שיחה עם הבמאי דוקי דרור, מפגש עם אופיר טובול- בעל הבלוג קפה גיברלטר, מייצג תנועתי בגלריות המוזאון- "טרמינל", "טוסובקה"- שירת הגירה בסגנון ספוקן וורד וסיור בתערוכה החדשה "במקום במקום".

האירוע יפתח בסיור בתערוכה החדשה ב"ִּמקוֹם מקוֹם" אותה אוצרים יובל ביטון ורוני כהן-בנימיני. תערוכה זו היא השלישית בסדרת תערוכות המוצגות במוזיאון אשדוד לאמנות במסגרת פסטיבל מדיטרנה לתרבות ים-תיכונית. תערוכות אלה מבקשות לבחון את פניה של הזהות המקומית בהקשר העכשווי וביחס לאופייה הייחודי של העיר אשדוד. תערוכה זו עוסקת בהיבטים שונים של נדודים והגירה – התקה, זרות, עקירה ופליטות – בהקשר ההיסטורי המקומי ובהקשר הגלובלי העכשווי. הציר המקשר בין העבודות הוא ציר רעיוני – הקשור בהגירה כמצב מתמשך – פיזי ומנטלי – העולה מיצירות של אמנים ישראלים עכשוויים, ומציג פן בזהות הישראלית הנמצאת עדיין בחיפוש. מרבית העבודות הן עבודות וידיאו. מלבדן יש מייצבים ותצלומים וכל חלל כמעט מוקדש לאמן אחר – מה שיוצר תחושה של מעין תתי תערוכות.
לצד הסיור בתערוכה יוכלו המשתתפים באירוע ליהנות מ"טרמינל"- מייצג תנועתי בגלריות המוזאון, של הכוריאוגרפית: מיכל פל ברכה, בהשתתפות הרקדנים: נויה שלמה, עומר ירדני ומיכל פל ברכה והשחקנים: גלעד חן וירדן קראוני.

"טרמינל" במיתולוגיה הרומית הוא אל הגבולות השומר על הסדר בין פה לשם, בין עבר לעתיד, בין טוב לרע ובין כל גבול ברור בין שני מצבים שונים.
המופע טרמינל, גם הוא מחולק לשני חלקים ובא להמחיש את הרגעים שיכולים להתקיים בטרמינל. כל העת יש בדיקה מה קורה לגוף-נפש במרחב ובחלל. המעבר בגבול בין שתי הנקודות והמשמעויות שנגזרות מכך באינטראקציה משולבת עם הקהל שגם צופה וגם משמש כחלק מהטרמינל.

בהמשך יתקיים המופע "טוסובקה"- שירת הגירה, עם "אמני דור 1.5"- קבוצת צעירים דוברי רוסית המדברים את חוויית ההגירה והתרבות עליה גדלו בבריה"מ בשירה, בספוקן וורד ובמוסיקה. משתתפים: אריק אבר, וולקן, שמואל זלצר, מאיה זקס, קמילה, אלקס ריף.

צילום רויטל טופיול
צילום רויטל טופיול

לאחר המופע יתקיימו ארבעה מפגשים אינטמיים בקבוצות קטנות במקביל, מתוכם יוכלו המבקרים לבחור להשתתף באחד מהם. המפגשים המוצעים כוללים את הקרנת הסרט "צל בגדד", בסיומה תתקיים שיחה עם הבמאי דוקי דרור. הסרט הוא סרט דוקומנטרי ובו סיפורה של לינדה, עיתונאית ישראלית שברחה מבגדד בשנות ה70 והקשר שנוצר בינה לבין עיתונאי עיראקי העוזר לה לחקור את היעלמותו של אביה. הסרט מדלג בין אירועים בישראל, ירדן ועירק, מציג נקודת מבט מורכבת ומספר על היעלמותה של הקהילה היהודית המפוארת.

מפגש נוסף שיוצע למשתתפים באירוע הוא סליחה, איך קוראים לך? עם אבשלום קור – מומחה לשפה העברית, הוא יספר לנו על מוצאנו על פי שם המשפחה שלנו, זה שנולדנו אליו וזה שאימצנו. המשתתפים יעבירו מראש את שם המשפחה ובמפגש ישמעו על מקורותיו, מניין בא ואיך התגלגל למה שהוא היום. מפגש נוסף "אשדוד-ניו יורק-מרוקו-אשדוד" עם המשורר סמי שלום שטרית שיקרא מספריו ״שירים באשדודית״, ״יהודים״ ו״זמן מרוקו״ וידבר על הסיפורים שבין השירים, על חוויית הגלות והטלטלה שבדילוגים בין אשדוד, ניו יורק ומרוקו שבתווך. בין מולדות, בין הלשונות ובין הקולות, הצלילים והמראות שעיצבו את זהותו וכתיבתו.
המפגש הרביעי שיתקיים במסגרת הפואטיכאן: הסצנות הנסתרות מן העין עם אופיר טובול, בעל הבלוג קפה גיברלטר. הוא יספר על העולמות המוסיקליים שמתרחשים מתחת לבית שלנו אך נסתרים מאוזננו. סצנות מוסיקליות שלמות: שירת גוספל בכנסיות בדרום תל אביב, הופעות מאירן בחולון, ומסיבות פופ קוראני. שכולם חלק קיים ומתהווה מתרבות המהגרים של ישראל.
לאחר מכן תוגש למשתתפים באירוע ארוחת ערב קלה, ואחריה יתקיים המופע ג'יש: בו ארבעה מוסיקאים: אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן, סאלם דרוויש, גיל סמטנה נפגשים למופע בין- תרבותי, הנרקם לכדי שפה מוסיקאלית עשירה ורבת ניואנסים. המופע משלב בין שירים של אהוד בנאי לבין שירי עם ערביים ושירים שכתבו האחים רחבאני לזמרת הלבנונית פיירוז.
עלות לכל האירוע (כולל א.ערב ומופע "ג'יש"): 150 ₪ | מחיר גמלאי וסטודנט (בהצגת תעודת גמלאי) 120 ₪
מספר המקומות מוגבל
רכישת כרטיסים: במוזיאון אשדוד לאמנות 08-8545180/1
לפרטים נוספים: מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8 , אשדוד 08-8545180/1
www.ashdodartmuseum.org.il
* הזכות לשינויים שמורה

7 ביוני 2016, מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8, אשדוד
18:00-18:45: התכנסות, סיור בתערוכה, 'טרמינל' – מיצג תנועתי בגלריות המוזיאון.
19:00-20:00 טוּסוֹבְקַה –שירת הגירה עם 'אמני דור 1.5 '
20:15:21:30 מפגשים אישיים לבחירה, מפגש אחד:
"צל בבגדד" עם דוקי דרור.
"אשדוד-ניו יורק-מרוקו-אשדוד" עם סמי שלום שטרית
"הסצנות הנסתרות מן העין" עם אופיר טובול
"סליחה, איך קוראים לך?" עם אבשלום קור
21:30-22:00 ארוחת ערב קלה
22:15-23:30 ג'יש: ארבעה מוסיקאים: אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן, סאלם דרוויש, גיל סמטנה נפגשים למופע בין- תרבותי.

שעות פעילות המוזיאון בימי הפסטיבל –
ימים א', ב', ד', ה' 9:00 – 22:00
יום ג' 9:00 – 16:00
שישי, שבת 10:30 – 13:30

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך